Τα ακριβότερα διόδια στην Ευρώπη και τα αυτοκίνητα που… πετάνε

Όταν είμασταν παιδιά, πιστεύαμε ότι στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα πετάνε. Κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2017 και δεν έχουμε λεφτά να βάλουμε βενζίνη. Ή να πληρώσουμε τα διόδια. Ή και τα δύο. Η ουσία σε κάθε περίπτωση, είναι πως τόσα χρόνια βρίζαμε το ελληνικό κράτος, που δεν μας παρείχε ασφαλή οδικά δίκτυα και μας ανάγκαζε να παίρνουμε μέρος σε μια εναλλακτική εκδοχή της ρώσικης ρουλέτας.

Πλέον, έχουμε δρόμους, αλλά όχι τα λεφτά για να τους χρησιμοποιήσουμε. Οπότε; Απλά, πάλι βρίζουμε -δικαιολογημένα- το κράτος. Η κίνηση στους εθνικούς δρόμους έχει μειωθεί κατά 35-40% σε σχέση με εποχές προ κρίσης, και ένα σωρό κόσμος, επιλέγει τις παρακαμπτήριες οδούς των εθνικών δρόμων για λόγους κόστους.

Ναι, έχουμε πράγματι τα ακριβότερα διόδια της Ευρώπης. Δεν είναι γκρίνια επιπέδου καφενείου, τεκμηριώνεται από αξιόπιστες ευρωπαϊκές πηγές. Η ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους, έχει το τίμημά της. Και μοιραία, στο συγκεκριμένο timing δεν είναι για όλους.

Το κράτος μάλιστα, τρολάρει όσους επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τους νέους αυτοκινητόδρομους, έχοντας τοποθετήσει μετωπικούς σταθμούς διοδίων κατά μέσο όρο κάθε 40 χλμ. Η αίσθηση είναι πως σταματάς τόσο συχνά, που ακόμη κι αν δεν έχεις εξ αρχής πρόθεση, στο τέλος εξοργίζεσαι. Μοναδική ελπίδα, κάποια στιγμή τα αυτοκίνητα να μπορέσουν επιτέλους να πετάξουν.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Βαγγέλης Φακατσέλης

Ξεκίνησε το 1994 ως συντάκτης στο περιοδικό Car & Driver. Το 2000 έστησε και διεύθυνε επί σειρά ετών την ενότητα αυτοκινήτου στο flash.gr. Αρθρογράφησε στις εφημερίδες Εθνος, Ο κόσμος του Επενδυτή και Real News. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο