Εις το όνομα του Πατρός, του Υϊου και της Αγίας TESLA

Από χριστιανικής πλευράς, η πανίσχυρη προσευχή στον Απόστολο Ιούδα τον Θαδδαίο είναι ό,τι απομένει στον Elon Musk πριν το επερχόμενο διαζύγιο από τον έλεγχο της Tesla. Από επιχειρηματικής όμως χρειάζεται πολύ τύχη, λιγότερα υποσχετικά ψέμματα στο twitter και στενότερες σχέσεις με την Wall Street.

Πάμε παρακάτω. Ίσως δεν πρόκειται για την πιο αντι-παραγωγική γραμμή συναρμολόγησης του πλανήτη, είναι όμως η λιγότερο ανταγωνιστική της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. 10.000 κακο-συντονισμένοι εργαζόμενοι προσπαθούν να συναρμολογήσουν 5.000 Model 3s ανά εβδομάδα δουλεύοντας 12ώρες βάρδιες όταν GM και Toyota χρειάζονται λιγότερο από τους μισούς για πετύχουν σχεδόν διπλάσιους όγκους.

Δεν είναι καθόλου εύκολο να διακρίνεις αν ο Musk πάσχει από NPD, ολότελα απασχολημένος με φαντασιώσεις απεριόριστης επιτυχίας, δύναμης, λάμψης ομορφιάς ή ιδανικής αγάπης (κοινώς, νάρκισσος με βλέψεις διαστημικού ιμπεριαλισμού). Αν είναι η ‘Κόκκινη Έμμα’ της εφαρμοσμένης τεχνολογίας (κοινώς, αναρχικός που αυτό-τοποθετείται μισός Δημοκράτης-μισός Ρεπουμπλικανός), ένας Φυσικός με οικονομικό πτυχίο από το Wharton School of Economics (ξερόλας και μπορόλας) που όμως εγκατέλειψε το διδακτορικό του ή ένας serial entrepreneur που γυρίζει τον τελευταίο κύκλο επεισοδίων.

Είναι όμως πολύ εύκολο να δεις ότι καμία υπόσχεσή του για το Model 3s δεν τιμήθηκε στην ώρα της. Στο τέλος του 2017 η Wall Street ανέμενε την παραγωγή 200.000 μονάδων. Ούτε 3.000 κομμάτια δεν είδε. Και για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, ο δανεισμός της Tesla ύψους $10 δις οδήγησε το αξιόχρεό της σε υποβάθμιση (Μάρτιος/18). Πλέον στεγνώνει από ρευστό, η επέκταση της παραγωγικής της γραμμή φιλοξενείται κάτω από μία τέντα όπου ο Musk συχνά κοιμάται μπροστά στα μάτια των εργαζομένων που προσπαθούν να συναρμολογήσουν τα ασυναρμολόγητα 5.000 κομμάτια την εβδομάδα όταν η Toyota χρειάζεται μόλις 30 ώρες παραγωγής για κάθε της αυτοκίνητο.

Η πιο κυριολεκτική οπτική θα ήταν πως πρόκειται για έναν ‘αυτόνομο σύντροφο’ που δημιουργεί δικούς του νόμους κι ο οποίος λειτουργεί για λογαριασμό δικών του συμφερόντων. Όμως και πάλι η μορφή οργάνωσης των δραστηριοτήτων του είναι τόσο συγκεντρωτική, δεσποτική κι ιεραρχημένη που στην ουσία καταργεί κάθε διάσταση ‘αυτόνομης δράση και ζωής’.

Για τους επενδυτές της Tesla, ο Musk φαίνεται να πέρασε το σημείο πέρα από το οποίο δεν υπάρχει επιστροφή. Στις 5 Ιουνίου 2018 κατατέθηκε πρόταση αντικατάστασής του που τελικά δεν υπερψηφίστηκε. Για πόσο ακόμα; Αν συνεχίσει το σερί αστοχιών, η ιστορία είναι γνωστή, σκληρή και ονομάζεται ‘ακτιβισμός των μετόχων’. Την έγραψαν με χρυσά γράμματα ο Steve Jobs όταν τον ΄παραίτησαν’ από την Apple, την συνέχισε ο Michael Eisner της Disney το 2004, ο Arun Sarin της Vodafone το 2006 κι αν δεν αλλάξει άμεσα στρατηγική θα τους κάνει σύντομα παρέα κι ο Elon Musk.

Αγιε Ιούδα Θαδδαίε δεήσου για τον Elon και άκουσε τις προσευχές του, ΑΜΗΝ.

Γιώργος Ανδριανόπουλος

Γιώργος Ανδριανόπουλος

Δημοσιογραφεί από το 1989 αλλά ΔΕΝ είναι δημοσιογράφος (αλήθεια…ξεκίνησε στο Pit Magazine). Ακολούθησαν 4Τ, 2Τ, Autoweek και C&D χωρίς τελικά να τον κερδίσει η ΕΣΗΕΑ (τον κατάπιε το Τεχνικό Επιμελητήριο κι η Πανευρωπαϊκή Ένωση Μηχανικών). Μεταπτυχιακώς, ανακάλυψε την γοητεία των Χρηματο-Οικονομικών επενδύσεων με φίλτρα Kalmann. Επαγγελματικώς, αφού έβαλε μπροστά τον «κινητήρα» των RealFM/Real News ως CFO γοητεύτηκε από το Brain Drain. Tώρα, αναζητά να επιστρέψει Ελλάδα γιατί το Investment Banking στην Μ. Ανατολή και το Λονδίνο του πέφτουν λίγα μπροστά στη μέθεξη των ΜΜΕ. Ποιος είναι…είπαμε;

Γράψτε ένα σχόλιο