Τέλος εποχής και για τον CEO της Volkswagen

Η πληροφορία είχε διαρρεύσει από τις αρχές της εβδομάδας. Eίναι σαφές ότι το dieselgate έχει πέσει βαρύ πάνω στις πλάτες του Ομίλου VW και θα τον επηρεάζει για καιρό ακόμη. Ήδη, δυόμισι χρόνια αφ’ ότου ξέσπασε, επανέρχεται στο προσκήνιο με κάθε ευκαιρία. Η τελευταία είδηση, που σχετιζόταν με αυτό, είχε έρθει από δημοσίευμα της εφημερίδας «Handelsblatt», σύμφωνα με το οποίο επρόκειτο να αποχωρήσει από την διοίκηση του Ομίλου Volkswagen ο επικεφαλής του, Ματίας Μίλερ. Σε μια πρώτη επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφερόταν ότι: «O κ. Ματίας Μιούλερ έδειξε κατ’ αρχήν προθυμία να συμμετάσχει στις αλλαγές. Αυτήν τη στιγμή είναι ανοιχτό το αν οι σκέψεις και οι συζητήσεις θα οδηγήσουν σε μία περαιτέρω εξέλιξη της ηγετικής δομής ή αλλαγές προσώπων στο προεδρείο της Volkswagen».

Τελικά, χθες, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ότι θα αντικαταστήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο Μίλερ με τον σημερινό επικεφαλής της μονάδας VW Χέρμπερτ Ντις. Μάλιστα, εκτός από τη διοικητική ανακατάταξη, η VW παρουσίασε τα σχέδιά της για την εις βάθος αναδιάρθρωσή της, τα οποία προβλέπουν μεταξύ άλλων την κατηγοριοποίηση των εμπορικών σημάτων του ομίλου σε τρεις νέες ομάδες – Volume, Premium και Super Premium. Στόχος της αναδιάρθρωσης (επισήμως) είναι η αποκέντρωση της λήψης διοικητικών αποφάσεων, προκειμένου αυτή να γίνει ταχύτερη και πιο ευέλικτη.

Ο επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου της εταιρίας Χανς Ντίτερ Πετς δήλωσε ότι ο Ντις, ως διευθυντής μονάδας, έχει αποδείξει «την ταχύτητα και την αυστηρότητα με την οποία μπορεί να εφαρμόσει διαδικασίες ριζικού μετασχηματισμού». «Ο στόχος του ομίλου Volkswagen είναι και παραμένει να ευθυγραμμιστεί η εταιρία και οι μονάδες της με τις μελλοντικές ανάγκες», δήλωσε ο Πετς. «Ο Ντις είναι ο κατάλληλος μάνατζερ για αυτό», πρόσθεσε.

Ο Πετς ευχαρίστησε τον Μίλερ που βρέθηκε στο τιμόνι της εταιρίας κατά τη «μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της», όπως τη χαρακτήρισε. Ο Μίλερ ανέλαβε τα ηνία της VW λίγο μετά την παραδοχή της εταιρίας τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό σε οχήματα ντίζελ που παραποιούν τις εκπομπές ρύπων. Τις εξελίξεις χαιρέτισε και ο επικεφαλής του πανίσχυρου συμβουλίου των εργαζομένων Μπερντ Όστερλοχ. Ο ίδιος δήλωσε στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας ότι οι κινήσεις αυτές έχουν την πλήρη στήριξη των εργαζομένων, ενώ σε επιστολή του προς το προσωπικό ανέφερε ότι χαιρετίζει τις αλλαγές ως προς τον τρόπο διαχείρισης των μονάδων της εταιρίας.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την αρχική αποκάλυψη του σκανδάλου, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρίας Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε και η Volkswagen τον αντικατέστησε άμεσα με τον Μίλερ, ενώ, παράλληλα, απέπεμψε και τον επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και τον αρχιμηχανικό της Porsche, Βόλφγκανγκ Χατζ. Το θέμα είχε ξεκινήσει όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διέθεταν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης της υπηρεσίας. Το ειδικό λογισμικό, μείωνε την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιόριζε τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιλαμβανόταν ότι θα γινόταν έλεγχος από ειδικά μηχανήματα. Όμως, η περίπτωση Μίλερ, σήμερα, φαίνεται να σχετίζεται και με το σάλο που προκλήθηκε από την άλλη τρομερή αποκάλυψη στην πορεία, -στην αυγή του 2018-, για πειράματα σε πιθήκους και υγιείς ανθρώπους, με σκοπό το «ξέπλυμα» της τεχνολογίας του καρκινογόνου ντίζελ.

Ο ίδιος είχε δηλώσει πως η VW θα διαλευκάνει τη «σκοτεινή» αυτή υπόθεση, τονίζοντας ότι θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τις δοκιμές σε ανθρώπους και πιθήκους, οι οποίες «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή». Το (δεύτερο) κακό, ωστόσο, είχε γίνει και η διαχείρισή του από την τελευταία διοίκηση του Ομίλου, μάλλον, δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, οπότε δρομολογήθηκαν νέες εξελίξεις.

Γιάννης Κανουπάκης

 

 

Γιάννης Κανουπάκης

Απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, σπούδασε Νομικά και ξεκίνησε να δημοσιογραφεί το 1983. Τακτικό Μέλος της ΕΣΗΕΑ, καλύπτει, παράλληλα με τον τομέα του Αυτοκινήτου, πολλά άλλα ρεπορτάζ, σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Την τελευταία δεκαετία, εργάζεται στη Ναυτεμπορική και στον ιστότοπο naftemporiki.gr, ενώ, είναι συνεργάτης των motori.gr/motori mag και businessenergy.gr

Γράψτε ένα σχόλιο