Νέα αγωνιστική έκδοση Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Δύο εβδομάδες μετά την αποκάλυψη της 718 Τ, η Porsche παρουσίασε την νέα αγωνιστική έκδοση 718 Cayman GT4 Clubsport. Σχεδιασμένη για να αντικαταστήσει την προηγούμενη Cayman GT4 Clubsport, η νέα έκδοση εφοδιάζεται με έναν 6-κύλινδρο κινητήρα 3,8 λίτρων ο οποίος παράγει 425 ίππους και 425Nm ροπής. Παρέα, κι ένα αυτόματο κιβώτιο PDK 6 ταχυτήτων το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για αγωνιστική χρήση.

Εκτός από τον αναβαθμισμένο κινητήρα, το νέο μοντέλο είναι το πρώτο αυτοκίνητο του οποίου κάποια μέρη αποτελούνται από φυσικές ίνες. Οι πόρτες και το πίσω φτερό είναι κατασκευασμένα από ίνες υλικών όπως το λινάρι. Η εταιρεία δήλωσε πως αυτά τα μέρη έχουν όμοιο βάρος και στιβαρότητα με αντίστοιχα τμήματα που είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.

Χάρη στα παραπάνω αλλά και σε άλλες μεθόδους μείωσης του βάρους, το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.320 κιλά. Για να επιτευχθεί αυτό, έχει αφαιρεθεί ότι δεν ήταν απαραίτητο στο εσωτερικό ενώ έχει προστεθεί κλωβός ασφαλείας (roll cage) και αγωνιστικό κάθισμα με ζώνη 6 σημείων.

Καθώς το πεδίο δράσης της GT4 Clubsport είναι οι πίστες, το τεχνολογικό της υπόβαθρο περιλαμβάνει αγωνιστικές, ελαφριές αναρτήσεις, δάνειο από την 911 GT3 Cup. Παράλληλα, υπάρχει μηχανικό διαφορικό και ενισχυμένο σύστημα φρένων, με δίσκους 380 χιλιοστών και στους τέσσερις τροχούς.

Στην αγορά θα διατεθούν δύο εκδόσεις για το νέο μοντέλο. Η έκδοση «Trackday», με κόστος κτήσης 134.000 ευρώ (προ φόρων), απευθύνεται σε αρχάριους οδηγούς και διαθέτει σύστημα κλιματισμού, ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και ντεπόζιτο περιορισμένης χωρητικότητας 80 λίτρων.

Για τους πιο έμπειρους χρήστες προσφέρεται η έκδοση «Competition», έναντι κόστους 157.000 ευρώ (προ φόρων). Αυτή η έκδοση διαθέτει ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και ένα σύστημα χειροκίνητης κατανομής πέδησης ανάμεσα στους δύο άξονες τροχών. Εδώ το ντεπόζιτο είναι διευρυμένο (115 λίτρα).

Η νέα 718 Cayman GT4 Clubsport είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο