Aprilia Tuono 1100 Factory

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

H Αprilia έχει μεγάλη ιστορία στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, κάτι που μεταφράζεται και τεχνογνωσία στα μοντέλα παραγωγής. Αυτό δηλαδή συνεπάγεται ότι μπορεί να δώσει σε ένα δίτροχό της όλη την τεχνολογία που αποκτά στις πίστες. Κάτι τέτοιο είναι φυσικό επακόλουθο για τη ναυαρχίδα της ιταλικής εταιρίας, τη RSV4, που έχει ήδη αρκετές διακρίσεις και παγκόσμια πρωταθλήματα στο παλμαρέ της. Αυτό όμως έχει σαν συνεπακόλουθο και τη συνεχή βελτίωση του Tuono, τη γυμνή έκδοση του RSV4

RTFM (Read The F@cking Manual)

Πριν ανεβείς στη σέλα του Tuono έχεις διάβασμα του μεγάλου manual καθώς η ιταλική μοτοσυκλέτα διαθέτει πληθώρα (κορυφαίων) ηλεκτρονικών. Καταρχήν ο κινητήρας έχει τρεις χαρτογραφήσεις (road, sport και track) και ο κατάλογος συνεχίζεται με τα ATC (Aprilia Traction Control), ALC (Aprilia Launch Control), AQS (Aprilia Quick Shift), AWC (Aprilia Wheelie Control),  APL (Aprilia Pit Limiter), ACC (Aprilia Cruise Control). Και όλα αυτά εννοείται ότι μπορούν να παραμετροποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες και επιθυμίες του αναβάτη. Ανά πάσα στιγμή, ακόμα και εν κινήσει. Και εάν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε το σύστημα cornering ABS που ανιχνεύει την κλίση της μοτοσυκλέτας και αποδίδει ανάλογα, και τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins τότε τα σχεδόν δεκαεννέα χιλιάρικα που κοστίζει το Factory (όσο δηλαδή ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο) είναι ευκαιρία, καθώς τέτοιον εξοπλισμό βρίσκεις μόνο σε supercars.  

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (Tuono 1000) να και το Factory 1100 έχει περισσότερο γκάζι αλλά παρ’ όλο αυτά είναι πιο…πολιτισμένο. Ας είναι καλά οι “προδιαγραφές euro” που φίμωσαν εξάτμιση και φιλτροκούτι και το νέο Tuono δεν “βρυχάται” πλέον από το ρελαντί ή τις χαμηλές στροφές. Το πάρτι όμως ξεκινά λίγο πιο ψηλά, και τότε είναι σαν να βρέθηκες μέσα σε ένα- δύο δευτερόλεπτα από την ξαπλώστρα ενός ήσυχου καλοκαιρινού μεσημεριού μέσα σε ένα club γεμάτο εκτυφλωτικά φώτα και τους δυνατούς ήχους της rave μουσική που κάνει την καρδιά σου ναν κτυπά το ρυθμό της.

Η εκρηκτική απόδοση του κινητήρα των 175 ίππων σε σχέση με τα 185 κιλά του Tuono σε διακτινίζουν με οποιαδήποτε σχέση έχεις στο κιβώτιο. Και ευτυχώς τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά κάνουν άριστα τη δουλειά τους αλλιώς θα είχε την αντίστοιχη ευκολία στην οδήγηση μια F1. Και δεν είναι ότι η Aprilia κατασκεύασε μια δύστροπη μοτοσυκλέτα. Το αντίθετο συμβαίνει, καθώς το Tuono μπορεί να οδηγηθεί εύκολα από τον καθένα φτάνει όμως να είναι προσεκτικός με το γκάζι, αλλά και τα φρένα που εάν χρησιμοποιήσεις χωρίς φειδώ τη δύναμή σου τα πανίσχυρα φρένα της Brembo θα σε πετάξουν πάνω από το τιμόνι. Ακόμα και χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών σε έμπειρα χέρια το Tuono μπορεί να κινηθεί εκπληκτικά γρήγορα χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του που σε κάνουν να νομίζεις ότι καβαλάς μοτοσυκλέτα με τα μισά κυβικά, τα πολύ καλά Supercorsa της Pirelli αλλά και τις άριστες αναρτήσεις, που δεν κοπανούν ούτε και στις λακκούβες.

Εξαιρετικός σε δύναμη αλλά και εκπληκτικός ο τρόπος λειτουργίας του V4 κινητήρα

Λένε ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει για το Tuono 1100 Factory, καθώς η μοτοσυκλέτα της Aprilia είναι αψεγάδιαστη. Ναι σωστά διαβάσατε. Για τίποτα δεν μπορείς να κατηγορήσεις αυτόν τον δίτροχο απολαυστικό πύραυλο. Ακόμα και για τον τρόπο που καταναλώνει τη βενζίνα που βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ των 18,5 λίτρων και περιορίζει την αυτονομία (και τη διασκέδαση) όταν βάζεις στην άσφαλτο και τα 175 άλογα. Αλλά σε κάτι τέτοιες στιγμές είναι παραλογισμός να αναφέρεσαι σε όρους “χαμηλή κατανάλωση” και “προδιαγραφές Euro”. Σαν να πας στο γήπεδο και να μην χειροκροτείς ή να φωνάζεις υπέρ της αγαπημένης σου ομάδας.

Μόνο για δύο πράγματα μπορείς να μεμφθείς το Factory, το ένα είναι η υπερπλήρης αλλά πολύ μικρή TFT οθόνη-θα θέλαμε μια μεγάλη χορταστική οθόνη όπως στα αντίστοιχα αγωνιστικά μοντέλα. Το δεύτερο είναι το κόκκινο χρώμα των τροχών, κάτι που άλλαξε η ιταλική εταιρία λες και διάβασε της σκέψη μας, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα ότι μόνο μια μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι καλύτερη από το Tuono Factory. Το επόμενο Factory.

Aprilia RSV1000 Tuono

Ο πρόγονος

Το πρώτο Tuono παρουσιάστηκε το 2002, και δεν ήταν παρά η γυμνή/streetfighter έκδοση του street Aprilia RSV Mille. Η πρώτη έκδοση διέθετε το δικύλινδρο V κινητήρα της Rotax, των χιλίων κυβικών και είχε ελαφρώς τροποποιημένη απόδοση, φτάνοντας του 123 ίππους. Το 2006 το Tuono ακολουθεί και αυτό την αλλαγές του νέου RSV 1000R, ανεβάζοντας την απόδοση στους 133 ίππους. Ενώ το 2012 έχουμε ένα εντελώς νέο μοντέλο καθώς το Tuono αποκτά το πλαίσιο αλλά και τον V4 χιλιάρη κινητήρα, μειώνοντας! τις συνολικές του διαστάσεις ενώ ταυτόχρονα οι επιδόσεις του ανεβαίνουν κατακόρυφα.

Βασίλης Κωστάκος

Ο Βασίλης Κωστάκος ξεκίνησε να εργάζεται σαν free-lance δημοσιογράφος και φωτογράφος το 1990, ύστερα από ένα χρόνο εργασίας με το περιοδικό ΜΟΤΟ. Υπήρξε συνεργάτης σε πολλά περιοδικά και site του Ειδικού Τύπου ( Car&Driver, 2ΤΡΟΧΟΙ, 0-300, Bike it, MotoGP World, ΜοτοΤρίτη, MotorNews, CycleRide, κ.ά.) αλλά και life-style περιοδικά όπως το Playboy και το Active byNitro, ενώ για χρόνια είχε τη σελίδα MOTO στην εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ. Στενή σχέση είχε και με ιταλικά περιοδικά (Ιn Moto, Moto Sprint, La moto) όπου έχουν δημοσιευθεί άρθρα και φωτογραφίες του. Κορυφαία στιγμή της καριέρας του είναι αναμφίβολα η οδήγηση της Honda -Castrol RC45, της μοτοσυκλέτας που κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK, στην Ινδονησία, καθώς ήταν ο ένας από τους πέντε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο που προσκλήθηκαν από την αγωνιστική ομάδα. Όταν δεν φωτογραφίζει σίγουρα θα οδηγεί κάποια μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο ή το αγαπημένο του ποδήλατο.

Γράψτε ένα σχόλιο