biofuels-1

ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ

biofuels-1

Με το προπάνιο – ευρύτερα γνωστό και ως «γκάζι» – να βρίσκεται μόνο στις δεξαμενές μερικών ελληνικών ταξί, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν ήδη από τη δεκαετία του ’80 ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα κινούμενα με αυτό το καύσιμο και με το φυσικό αέριο να χρησιμοποιείται προς το παρόν σε πειραματική μορφή στις μεταφορές, είναι μάλλον μάταιο να ομιλούμε για απεξάρτηση από το πετρέλαιο και τα παράγωγα του. Κι όμως, ξεχνάμε τα βιοκαύσιμα.

Καύσιμα των οποίων οι πρώτες ύλες θα είναι το ελαιόλαδο ή το σογιέλαιο, το καλαμπόκι ή το σιτάρι υπάρχουν και χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη και σε αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες ή βενζινοκινητήρες χωρίς μετατροπή. Φυσικά τα βιοκαύσιμα που έχουν ως βάση τους τις πρώτες ύλες από φυτικές καλλιέργειες χρησιμοποιούνται ως ενέργεια για την κίνηση τροχοφόρων μόνο ως προσμίξεις με τα παραδοσιακά καύσιμα – πετρέλαιο και βενζίνη. Στην περίπτωση της πρόσμιξης με πετρέλαιο κίνησης ονομάζεται βιοντίζελ ενώ στην περίπτωση της βενζίνης, βιοαιθανόλη.

Στο πετρέλαιο κίνησης το ποσοστό πρόσμιξης με βιοντίζελ φθάνει το 5% για να μπορούν να λειτουργήσουν αρμονικά με τις προδιαγραφές των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων στα αυτοκίνητα ή σε βαρέα οχήματα όπως τρακτέρ και φορτηγά. Τα οφέλη είναι πολλά και αφορούν από την μία την παραγωγή λιγότερων ρυπαντών κατά την καύση τους – ιδιαίτερα για τους πετρελαιοκινητήρες εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά αιθάλης (καπνού) και διοξειδίου του άνθρακα (CO2) – ενώ από την άλλη ενισχύουν τον αγροτικό τομέα καθώς η παραγωγή των πρώτων υλών προέρχεται από εναλλακτικές καλλιέργειες.

Σε ότι αφορά την βενζίνη και το ποσοστό πρόσμιξης της με την βιοαιθανόλη διαφέρει από χώρα σε χώρα και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και αυστηρή διαδικασία μίξης. Διότι η βιοαιθανόλη έχει την ιδιότητα να διαχωρίζεται από τη βενζίνη όταν υπάρχει νερό ή υγρασία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη θεσπίζει προδιαγραφές για αυτό τον τύπο βιοκαυσίμου που θα ισχύσουν από την επόμενη χρονιά.

Το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών προτίθενται να δώσουν κίνητρα για την παραγωγή και χρήση των βιοκαυσίμων στην ελληνική αγορά μέσω της μείωσης των φορολογικών συντελεστών τους έναντι των παραδοσιακών καυσίμων. Στόχος αποτελεί η κάλυψη ενεργειακών αναγκών στις μεταφορές σε ποσοστό 5,7% για βιοντίζελ σε βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Αυτό μεταφράζεται σε παραγωγή και απορρόφηση 150.000 τόνων βιοντίζελ και 390.000 τόνων βιοαιθανόλης από την εγχώρια αγορά.

 

{gallery}photos/22/ecology/Biofuels{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο