BMW

BMW 218i ACTIVE TOURER: ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΠΟΡ MPV

Η απόφαση της BMW να κατασκευάσει ένα πολυχρηστικό μοντέλο σηματοδοτεί μια επιχειρούμενη απαγγίστρωση της εταιρείας από όσα παραδοσιακά πρεσβεύει. Αυτό τουλάχιστον της καταλογίζει το πιστό κοινό της. Όμως υπάρχουν πολλοί άλλοι εκεί έξω που πιστεύουν πως η BMW χρειάζεται ανοίγματα και φρέσκιες ιδέες στο μάρκετινγκ για έρθουν περισσότερα χρήματα.

Με όποια αντίληψη κι αν συμπορεύεστε ένα είναι σίγουρο: Το πρώτο MPV των Βαυαρών είναι μια γνήσια BMW ως προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά της μολονότι μπροσθιοκίνητη και με θέση οδήγησης πιο…  μαμαδίστικη. Ίσως είναι και το μοναδικό πολυχρηστικό σε όλο τον πλανήτη που θα ήθελες να το… στίψεις σε ανηφορικά κλειστά κομμάτια.

Η BMW μελέτησε από κοντά την προσπάθεια της αντίπαλης Mercedes με τις πρώτες A-Class αλλά και την B-Class που προφανώς επέδρασε καταλυτικά στην απόφαση της να μπει στην κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων. Και η Active Tourer είναι ένα κλασικό MPV με πλουραλισμό στην διευθέτηση του χώρου στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ.

Η Active Tourer είναι η πρώτη BMW όπου τα πίσω καθίσματα κινούνται κατά τον διαμήκη άξονα με πλήρως ρυθμιζόμενες πλάτες. Τα 468 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι εντάξει για αυτοκίνητο στα 4,3 μέτρα όμως ο χωρισμός τους σε δυο επίπεδα (αναδιπλούμενο δάπεδο) δεν βοηθά την πλήρη εκμετάλλευση του. Αντιθέτως πολύ πρακτικό είναι το άνοιγμα και κλείσιμο της 5ης πόρτας που δεν απαιτεί την χρήση χεριών.

BMW 218i Active Tourer

BMW 218i Active Tourer

Δομικά, το πάτωμα προέρχεται από τη νέα γκάμα MINI που γενικώς θα αποτελέσει την βάση στήριξης και της νέας σειράς 1 που θα γίνει μπροσθιοκίνητη.

Το σχήμα είναι δυναμικό και το αμάξωμα δεν υπερβάλλει σε ύψος όπως συνηθίζεται στην κατηγορία των MPV. Η έκδοση που δοκιμάσαμε είχε στην καμπίνα, καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, μια ενδιαφέρουσα πινελιά σε MPV, που σε καλοσωρίζει σε ένα εσωτερικό που εν πολλοίς θυμίζει 3άρα ή 4άρα BMW. Η κεντρική κονσόλα διαφέρει σε εικόνα, είναι εργονομική και διαθέτει μια επιπλέον θέση για μικροαντικείμενα και κινητό.

Πρώτος σε BMW και ο 3κύλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με τους 136 ίππους και τα 220 Nm ροπής. Ένας κινητήρας που θα «φορεθεί» πολύ τα επόμενα χρόνια, με φοβερή λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών και εντυπωσιακά χαμηλή παρουσία κραδασμών.

Με λελογισμένη μέση κατανάλωση στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. και ρεπρίζ 0-100 σε 9,2’’ δεν χωρούν αμφιβολίες.  Αυτός ο κινητήρας δεν είναι καλός απλός στα χαρτιά αλλά και στην πράξη.

BMW 218i Active Tourer

BMW 218i Active Tourer

Στο δρόμο η ποιότητα κύλησης της BMW υπάρχει σε ένα υψηλό ποσοστό στο Active Tourer, με σχετικά σφικτή αίσθηση από τις αναρτήσεις και την πολύ καλή απόδοση που προσφέρουν οι κρεμαγιέρες των Βαυαρών.

Γενικώς, ο κινητήρας είναι πρόθυμος, οι αναρτήσεις δουλεύουν καλά και το πάντρεμα με τα χρηστικά στοιχεία ενός MPV, δίνουν στην 218i Active Tourer μια μοναδική ευκαιρία να εδραιώσει τη θέση της στην γκάμα BMW.

Από την άλλη είναι λίγο περίεργο να ακούς τιμή 26.470 ευρώ για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Αμα φθάσεις εκεί δίνεις περίπου 1.800 ευρώ επιπλέον και πας σε BMW X1 sDrive16i, που είναι και crossover. Όπερ ερμηνευόμενον, σε καλύτερη αξία μεταπώλησης.

Φώτης Ραΐσης

 

BMW 218i Active Tourer (136 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.342×1.800×1.586 χιλ.  
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.  
Πορτμπαγκάζ: 432 λίτρα  
Βάρος: 1.395 – 1.435 κιλά  
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης  
Ισχύς: 136 PS/4.500-6.000 σ.α.λ.  
Ροπή: 220 Nm/1.250 σ.α.λ.  
0-100, Τελική: 9,2”, 205 χλμ./ώρα  
Κατανάλωση δοκιμής: 5,7-6,5 λίτρα/100 χλμ.  
CO2: 115 γρ/χλμ.  
Τέλη: 104 €  
Τιμή (με όφελος απόσυρσης και προσφορά): 27.900 € (26.470 €)  

Images-fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο