BMW

bmw-active-tourer-outdoor-concept-04

BMW ACTIVE TOURER OUTDOOR CONCEPT

Κάτι είχε πάρει το αυτί μας πέρυσι για το Active Tourer Outdoor concept car της BMW, αλλά δεν δώσαμε και μεγάλη σημασία. Τώρα όμως που η εταιρεία ολοκλήρωσε τον φάκελο του και τον έβγαλε φόρα παρτίδα στο διαδίκτυο, το πράγμα σοβαρεύει.

Ως ονομασία, το Active Tourer έχει κάποια υπόσταση στα πλάνα της BMW με πιο γενικό όρο το Active και πιο ειδικό το Tourer. Ωστόσο, η προσθήκη του όρου Outdoor αποσαφηνίζει πλήρως την κατάσταση με το νέο πειραματικό BMW δίνοντας του μια πιο life style διάσταση. Ουσιαστικά έχουμε ένα σχεδιαστικό μοτίβο αυτοκινήτου που αμφιταλαντεύεται μεταξύ ενός wagon κι ενός SUV παρέχοντας επίσης ερμηνεία και για το πως φαντάζεται η BMW το δικό της μικρό Crossover.

Το φαντάζεται λοιπόν, ως ένα τεχνολογικά υπερβατικό αυτοκίνητο με υβριδική ταυτότητα. Μάλιστα η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι PHEV (Plug-in Hybrid Electric Drive) δηλαδή με τον γνώριμο συνδυασμό ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός θερμικού μοτέρ αλλά και με μια συστοιχία συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας (ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης) που φορτίζονται από μια απλή οικιακή πρίζα 220 V.

Πριν περάσουμε στα αμιγώς τεχνολογικά χαρακτηριστικά αξίζει να δούμε επίσης το πως φαντάζεται η BMW ένα μελλοντικό αυτοκίνητο αναψυχής. Στην εποχή που ζούμε κάτι μεγάλο και βαρύ θα ήταν παρωχημένο. Ένα όμως μοντέλο με αμάξωμα μήκους 4,350 μέτρων, με ένα νορμάλ πλάτος (1,833 μ.) κι ένα ύψος λίγο πιο χαμηλό από SUV (για την περίπτωση στα 1,576 μ.), θα ήταν ότι έπρεπε. Ειδικά μάλιστα όταν αυτό εδράζεται πάνω σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,670 μ. που δίδει την δυνατότητα να έχεις και χώρους στην καμπίνα!

Προσωπικά στο μάτι, το νέο BMW, μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον μοντέλο. Έχει όμορφη ουρά και πρόσοψη, εμπνευσμένης αισθητικής εξωτερικούς καθρέπτες και ζάντες 20 ιντσών. Το εσωτερικό δείχνει πολύ… καθαρό, φωτεινό και πλήρως εξοπλισμένο με gadgets. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη μαζί με τα κομβία λειτουργιών είναι digitalize ενώ παντού διακρίνεις σχεδιαστικά μοτίβα ξένα από αυτά που έως τώρα αναγνωρίζαμε μέσα σε μια BMW.

Επιστροφή στην τεχνολογία όπου το υβριδικό σύστημα παράγει ισχύ 190 ίππων (140 kW), με την μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 2,5 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων CO2, κάτω από τα 60 γρ./χλμ. Ουάου, αυτό κι αν είναι μια μεγάλη είδηση για το τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον!

Παράλληλα και οι υπόλοιπες επιδόσεις είναι αξιοζήλευτες με τα 0-100 να έρχονται σε χρόνο κάτω από τα 8 δευτερόλεπτα όταν η τελική ταχύτητα φθάνει στα 200 χλμ./ώρα. Το υβριδικό BMW μπορεί επίσης να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως 30 χλμ.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει κάτι το γοητευτικό με αυτή την BMW που πολύ θα θέλαμε να την δούμε και στην μαζική παραγωγή. Κι αν η βαυαρική εταιρεία έχει βάλει ως στόχο να κυκλοφορήσει μοντέλα όπως το πειραματικό i3 – που είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο – τότε δεν βλέπουμε κανένα λόγο να κρατήσει το Active Tourer Outdoor στο περιθώριο.   

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/38/NEWS/BMW-Active-Tourer-Concept-2013{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο