BMW

bmw-x1-xdrive-28i-01

BMW X1 xDRIVE 28i

 

Είναι σίγουρο πως εκεί στο Μόναχο, ο όρος «downsizing» έχει αλλάξει άρδην το σκηνικό στην τεχνολογία κινητήρων. Το όνομα TwinPower Turbo κατέβηκε από τα υψηλά στα χαμηλά κυβικά με την X1 να φορά τον πρώτο δίλιτρο κινητήρα αυτής της τεχνολογίας. Προσφάτως η BMW κατέβηκε πιο κάτω παρουσιάζοντας κι έναν TwinPower Turbo κινητήρα 1,6 λίτρων στη νέα σειρά 1.

Εντέχνως η BMW χρησιμοποιεί ολόκληρο το όνομα της τεχνολογίας TwinPower Turbo θέλοντας να κερδίσει όχι μόνο το παιχνίδι των επιδόσεων αλλά και αυτό των εντυπώσεων. Αυτή η τεχνολογία δεν είναι νέα για την BMW καθώς την έχει ήδη ενσωματώσει προγενέστερα σε 6κύλινδρους και V8 κινητήρες. Όμως στην περίπτωση της X1 προσαρμόστηκε σε ένα 4κύλινδρο μπλοκ για πρώτη φορά.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της τεχνολογίας είναι οι εγχυτήρες ακριβείας που ψεκάζουν με υψηλή πίεση κοντά στους αναφλεκτήρες (μπουζί) προσδίδοντας στον κάθε θάλαμο καλύτερα χαρακτηριστικά καύσης. Όσο πιο ολοκληρωμένη είναι η καύση τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδοση. Κι όλο αυτό με το λιγότερο δυνατό καύσιμο. Πέραν αυτού, το συγκεκριμένο μοτέρ έχει έναν καλό υπερσυμπιεστή και το γνώριμο σύστημα Valvetronic με μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων.

Μπορεί η BMW να κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 7,9 λίτρων/100 χλμ. όμως εμείς δεν καταφέραμε να το… ρίξουμε κάτω από τα 11 λίτρα/100 χλμ. Η διαφορά είναι μεγάλη για να οφείλεται μόνο στον τρόπο οδήγησης και στις ιδανικές συνθήκες. Πάντως σε κάθε περίπτωση οι λοιπές επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε κάτω από 7’’ την στιγμή που τελική φθάνει μέχρι τα 240 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας βγάζει 245 άλογα και 350 Nm ροπής από τις 1.250 σ.α.λ.! Το βάρος των 1.650 κιλών της κατασκευής είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας όμως ο συγκεκριμένος κινητήρας, το υπερκαλύπτει. Συνολική κάλυψη όμως δεν παρέχει ο νέος φορολογικός νόμος που επιβάλλει πρόσθετο τέλος για τα αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ. Κρίμα διότι με αυτόν τον κινητήρα, το X1 φαντάζει μια ολοκληρωμένη πρόταση για την ελληνική αγορά.

Απαγορευτική για τα σημερινά δεδομένα και η τιμή κτήσης των 45.800 ευρώ για το xDrive 28i την στιγμή που το βασικό sDrive 18i κοστίζει 30.750 ευρώ –κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Καλή η ροπή, η δύναμη και η τετρακίνηση όμως προσωπικά θα επέλεγα το φθηνό sDrive (4Χ2). Καλύτερη επιλογή κι από τα δύο, η έκδοση με τον 2λιτρο diesel.

Φώτης Ραΐσης

 

BMW X1 xDrive 28i (245 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.454×1.798×1.545 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.760 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

420 λίτρα

Βάρος:

1.670 κιλά

Κινητήρας:

1.997 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

245 PS/ 6.500 σ.α.λ.

Ροπή:

350 Nm/ 1.250-4.800 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

6,5”, 240 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

11 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

183 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

466 €

Τιμή:

από 45.800 €

{gallery}photos/26/test/BMW-X1-xDrive-28i{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο