brutus-motorcycle-01

BRUTUS: TO SUV ΣΤΙΣ ΜΟΤΟ

Πίσω από αυτή την εντυπωσιακή μοτό κρύβεται ο γιός του ιδρυτή της γνωστής εταιρείας scooter, Italjet. O Alessandro Tartarini (φωτό) δημιούργησε μια μοτοσικλέτα που σίγουρα θα αφήσει το στίγμα στον κόσμο των πειραματικών δίτροχων.  Η επονομαζόμενη μοτοσικλέτα Brutus έχει άγρια εικόνα αλλά συμβατική τεχνολογία. Τίποτα, λοιπόν, το εξωτικό πλην της εμφάνισης.

Με πλατύ αποτύπωμα, λόγω των φαρδιών και «τακουνάτων» ελαστικών της, φαντάζει ως η μεταφορική απόδοση των τετράροδων SUV σε μοτό. Αλλιώς, ένα buggy car σε δύο τροχούς, με X-Large διαστάσεις και brutal χαρακτηριστικά.

Κάτω από αυτή την τόσο ιδιαίτερη μοτοσικλέτα, κρύβεται ένας μονοκύλινδρος κινητήρας, με τεράστιο πιστόνι, στα 750 κ.εκ. Τέτοιο κινητήρα είχαμε να δούμε από την εποχή του Suzuki DR 800 Bigκοντά δύο δεκαετίες πίσω.

Επιστροφή στον κινητήρα του Brutus που έχει δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ψεκασμό και υδρόψυξη. Με απόδοση 45 ίππων δεν έχουμε ένα… τέρας δύναμης όμως από ροπή και «τράβηγμα», καλά πάμε! Μαζί κι ένα αυτόματο κιβώτιο CVT με δύο σχέσεις και την όπισθεν, σε option.

Το… τέρας, ζυγίζει γύρω στα 230 κιλά, οπότε συναγωνίζεται την μεγαλύτερη κατηγορία μοτοσικλετών με εκπροσώπους την Ducati Multistrada και την BMW 1200 GS. Με εντυπωσιακό σκελετό και διαστημικό πίσω τριγωνικό ψαλίδι, το Brutus είναι εντυπωσιακό από κάθε άποψη.

Άλλες δύο ιδιαιτερότητες του Brutus είναι το μεγάλο πίσω γρανάζι (ναι έχει αλυσίδα κι όχι άξονα) και οι αναρτήσεις που έχουν μικρές διαδρομές (80 χιλ. το μπροστινό πιρούνι και 100χιλ. το πίσω ψαλίδι). Ως προς το τελευταίο, δηλώνουμε: Ένσταση κύριε… πρόεδρε. Μια off road μοτοσικλέτα χρειάζεται μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων έτσι ώστε να απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες. Οι αναρτήσεις στο Brutus φαντάζουν ακατάλληλες για χρήση εκτός δρόμου.

Σε κάθε περίπτωση, η Brutus είναι μια ασυνήθιστη μοτοσικλέτα από εκείνες που δύσκολα μπαίνουν στην μαζική παραγωγή. Εν τούτοις, οι εμπνευστές του αναφέρουν στο δελτίο Τύπου της μοτοσικλέτας πως θα είναι διαθέσιμη προς κυκλοφορία σύντομα με μια λίστα έξτρα αξεσουάρ όπως sidecar και κιτ χιονιού

Φώτης Ραϊσης

{gallery}photos/32/MOTO/Brutus{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο