byd-ev-e6-01

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 300 ΧΛΜ

Σε μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες οικονομίες του πλανήτη – αυτή της Κίνας, η εταιρεία BYD ειδικεύεται στην κατασκευή συσσωρευτών (μπαταριών παντός τύπου με πελάτες της την Motorola και πολλούς κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών παγκοσμίως). Η ίδια κινέζικη εταιρεία παρουσίασε το 2008 το πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής όπου οι μπαταρίες του μπορούσαν να φορτιστούν από οικιακή πρίζα (plug in). Το επονομαζόμενο BYD F3 – κινέζικος κλώνος του Toyota Corolla E120.

Ο κλάδος κατασκευής οχημάτων BYD, αποτελεί αυτή τη στιγμή την 6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας. Το 2010 η εταιρεία κατασκεύασε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία εκτεταμένης αυτονομίας. Ως απότοκο αυτής της στρατηγικής, ο θρυλικός επενδυτής Warren Buffet – μέσω της εταιρείας Berkshire Hathaway – διέγνωσε μια πρώτης τάξεως οικονομική ευκαιρία και έναντι αντιτίμου 230 εκατ. δολαρίων εξαγόρασε πριν από 3 χρόνια το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Το πρόσφατο επίτευγμα της BYD είναι η δημιουργία του μοντέλου e6, ενός πενταθέσιου οχήματος με σχεδιαστικά στοιχεία SUV που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια παρουσιάζοντας αυτονομία 300 χλμ.! Η συγκεκριμένη επάρκεια είναι εντυπωσιακή και δεν έχει επιτευχθεί από κανένα άλλο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παγκοσμίως.

Το μυστικό πίσω από την αυτονομία e6 κρύβεται στην τεχνολογία των μπαταριών, όπου η BYD, δεν ακολούθησε την πεπατημένη με στοιχεία ιόντων λιθίου, αλλά ανέπτυξε τη δική της τεχνολογία με συσσωρευτές σιδήρου-φωσφόρου. Οι συγκεκριμένες ηλεκτρικές στήλες προσφέρουν σε μικρό μέγεθος, μεγάλο αποθηκευτικό χώρο ενέργειας ενώ παρουσιάζουν κύκλο ζωής κοντά στις 6.000 φορτίσεις – μεθερμηνευόμενο σε χιλιομετρική ζωή για περίπου 1,4 εκατ. χλμ. Σύμφωνα με την εταιρεία είναι πιο φιλικές για το περιβάλλον καθώς δεν περιέχουν τοξικούς ηλεκτρολύτες και βαρέα μέταλλα ενώ υποστηρίζονται από εγγύηση 10 ετών.

Το BYD e6 θα διατεθεί στην εγχώρια αγορά τους επόμενους μήνες με κόστος 28.700 ευρώ αφού η κινέζικη κυβέρνηση επιδότησε την αγορά του με 120.000 γουάν (περίπου 1.150 ευρώ) καθώς η αρχική τιμή με τους φόρους θα προσδιοριζόταν στα 42.490 ευρώ.

{gallery}photos/26/eco/BYD-e6{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο