porsche-cayenne-hybrid-1

PORSCHE CAYENNE

porsche-cayenne-hybrid-1

Η Porsche καθυστέρησε να μπει στο παιχνίδι της υβριδικής τεχνολογίας. Ένα παιχνίδι που της ταιριάζει και έχει πολλά να της προσφέρει. Είναι γνωστό πως η Lexus στηρίζεται στις πωλήσεις των υβριδικών της μοντέλων. Είναι επίσης γνωστό πως το μεγαλύτερο όφελος της υβριδικής τεχνολογίας το απολαμβάνουν ογκώδη και ενεργοβόρα αυτοκίνητα σαν την Cayenne.

Η τελευταία είναι η πιο καλοπουλημένη Porsche της τελευταίας δεκαετίας και στη σύγχρονη εκδοχή της προκύπτει κι ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Περαιτέρω διευκρινήσεις δεν χρειάζονται για το πώς η Porsche επέλεξε την Cayenne να την εκπροσωπήσει στον κόσμο της υβριδικής τεχνολογίας. Μεταξύ μας, ήταν και μια κίνηση επιβεβλημένη τώρα που όλα μετρούνται και σταχυολογούνται βάσει ρύπων CO2.

Η σύγκριση της υβριδικής με την συμβατική Cayenne ρίχνει στο καναβάτσο την τελευταία. Μπορεί οι μπαταρίες και ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 34 kW (47 ίππων) να προσθέτουν έως και 245 κιλά (2.315 κιλά) στο υβριδικό μοντέλο όμως τα οφέλη σε κατανάλωση και ρύπους δεν χωρούν στο ίδιο καλάθι.

Η συνδυαστική ισχύ του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ προσδιορίζεται στους 380 ίππους με τη ροπή στα 580 Nm. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. και οι ρύποι πέφτουν στα 192 γρ./χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επικουρικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όπου κι όταν χρειάζεται. Το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να κινήσει από μόνο του την Cayenne για περίπου 50 χλμ. και με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.

Γενικώς, η υβριδική Cayenne είναι η πιο «καθαρή» Porsche που κυκλοφορεί σήμερα στην πιάτσα. Την στιγμή που η απλή βενζινοκίνητη έκδοση κοστίζει 64.000 στην Ευρώπη και η υβριδική φθάνει κοντά στα 86.000 ευρώ δεν ξέρω αν προκύπτει  ισχυρό κίνητρο επιλογής της.

 

{gallery}photos/22/ecology/Porsche-Cayenne-Hybrid{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο