CHEVROLET CRUZE WAGON

Μπορεί η Chevrolet να παρουσίασε την wagon έκδοση της σειράς Cruze, όμως η σημαντικότερη είδηση προκύπτει από την υιοθέτηση και δύο νέων κινητήρων. Εφεξής, η μικρομεσαία σειρά Cruze θα εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες ενός Turbo κινητήρα βενζίνης και ενός Turbo Diesel που προέρχονται από τις προθήκες της Opel.

Ο βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων είναι αυτός με τους 140 ίππους – υπάρχει έκδοση στην Opel και με 120 ίππους – και τα 200 Nm ροπής με την μέση κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Αντίστοιχα ο πετρελαιοκινητήρας των 1,7 λίτρων προσφέρει ροπή 300 Nm (μόλις από τις 2.000 σ.α.λ.) με ισχύ στους 131 ίππους. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνοδεύεται από σύστημα start & Stop περιορίζοντας την μέση κατανάλωση στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και τους ρύπους CO2 στα 119 γρ./χλμ. Με αυτή την τιμή, το diesel Cruze wagon απαιτεί ετήσια τέλη κυκλοφορίας της τάξεως των 107 ευρώ. Τα νέα μοτέρ θα εφοδιάσουν μεταγενέστερα το Cruze hatchback και το Orlando κατά Νοέμβρη μεριά και από τον ερχόμενο Φλεβάρη και την έκδοση sedan Cruze.

Tο νέο Cruze wagon είναι κατά σειρά το 10ο καινούργιο μοντέλο που παρουσιάζει η Chevrolet σε διάστημα 18 μηνών, επιδεικνύοντας μια ανέλπιστα παραγωγική δράση και μάλιστα σε περίοδο γενικευμένης οικονομικής κρίσης. Είναι γεγονός πως η μετάβαση από την σειρά Lacetti, στο Cruze – πριν από περίπου τρία χρόνια – διεύρυνε τις προοπτικές της Chevrolet στη μικρομεσαία κατηγορία. Η αρχή έγινε με το μοντέλο sedan Cruze που δικαίως χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο κομψά 4θυρα αμαξώματα τριών όγκων της αγοράς. Ακολούθησε το 2011, η έκδοση hatchback με 5θυρη καρότσα δύο όγκων, για να έρθει σήμερα το μοντέλο wagon να κλείσει το κεφάλαιο Cruze. Μια έκδοση cabrio θα την θέλαμε, είναι η αλήθεια, αλλά αυτή η σκέψη δεν βρίσκεται ούτε καν ως εναλλακτική στο πλάνο προγραμματισμού των στελεχών της Chevrolet, όπως κατηγορηματικά μας διεμήνυσαν.

Σχεδιαστικά, η wagon έκδοση «δένει» απόλυτα με το ύφος των υπόλοιπων μοντέλων Cruze ενώ στο λεπτό θέμα της ουράς δεν υπάρχει καμία αισθητική ακρότητα. Το Chevrolet Cruze παραμένει – κατά κοινή ομολογία – ένα από τα πιο καλαίσθητα και αισθητικά ομοιογενή, μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς, με την έκδοση wagon να μην αποτελεί την εξαίρεση σε αυτή την διαπίστωση. Μάλιστα, στην έκδοση wagon διακρίναμε για πρώτη φορά μικρές αλλαγές στην εικόνα του μπροστινού τμήματος που θα ενσωματωθούν και στις υπόλοιπες εκδόσεις Cruze.

Με χώρο αποσκευών 500 λίτρων – με τις κατάλληλες παρεμβάσεις μπορεί να διευρυνθεί στα 1.478 λίτρα – δεν υπάρχει δικαιολογία αποστροφής από την επιλογή ενός Cruze wagon, τουλάχιστον αν οι χώροι στις μετακινήσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στην χρήση του αυτοκινήτου. Η υπεροχή είναι ευδιάκριτη σε σύγκριση με το hatchback Cruze, που παρουσιάζει πορτμπαγκάζ 413 λίτρων αλλά και το sedan Cruze, με χώρο 450 λίτρων.

To Cruze wagon αναμένεται στην εγχώρια αγορά το Φθινόπωρο. Προς το παρόν δεν έχει προσδιοριστεί η τιμολογιακή πολιτική που θα το υποστηρίξει. Εν τούτοις, γνωρίζουμε πως η διαφορά τιμής μεταξύ της έκδοσης Turbo βενζίνης με την αντίστοιχη σε diesel, θα είναι μόλις στα 1.000 ευρώ, αναγνωρίζοντας ένα σαφές πλεονέκτημα στην πρόταση αγοράς του πιο ροπάτου και εξόχως πιο οικονομικού, κινητήρα πετρελαίου.

 

Έκδοση Chevrolet Cruze SW 1,4 Turbo Chevrolet Cruze SW 1,7 Turbo Diesel
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.675×1.797×1.521 4.675×1.797×1.521
Μεταξόνιο 2.685 2.685
Πορτμπαγκάζ (λίτρα) 500-1.478 500-1.478
Βάρος 1.405 1.475
Κινητήρας 4κύλινδρος 1.364 κ.εκ. βενζίνης Turbo 4κύλινδρος 1.686 κ.εκ. Turbo Diesel
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 140/6.000 131/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ) 200/1.850-4.900 300/2.000-2.500
0-100, Τελική 9,5’’/200 10,4’’, 200
Κατανάλωση δοκιμής (λίτρα/100 χλμ.) 6,1 4,8
CO2 (γρ./χλμ.) 134 119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) 147,5 107

{gallery}photos/29/test/Chevrolet-Cruze-SW{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο