CHEVROLET TRAX 1.4T AWD

Η Chevrolet χτίζει μεθοδικά την γκάμα της παίζοντας σε κατηγορίες που έχουν περισσότερο ψωμί στην αγορά – έτσι όπως εμφανίζεται σήμερα. Το νέο Trax κλείνει το μάτι στο Opel Mokka ενώ σίγουρα δεν χαρίζεται στα Skoda Yeti, Nissan Qasqhai και Suzuki SX4, θέλοντας ξεκάθαρα, να τραβήξει την προσοχή.

Το νέο Trax είναι ένα SUV που αντιπροσωπεύει την βασική εναλλακτική πρόταση έναντι των μικρομεσαίων μοντέλων hatchback. Και νομίζω πως τα κερδίζει κατά κράτος, παρουσιάζοντας χώρους, δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και τεχνολογική επάρκεια, εφάμιλλη με αυτή μοντέλων GTi της μικρομεσαίας κατηγορίας. Από την άλλη, υπερθεματίζει σε θέματα που άπτονται της ευχρηστίας και της άνεσης. Κάθεσε ψηλά, έχεις καλή περιφερειακή ορατότητα και βρε παιδί μου, δεν σκύβεις για να μπεις στο εσωτερικό!

Εκεί που δεν τα καταφέρνει καλά ένα αυτοκίνητο της συνομοταξίας του Trax – σε σχέση με τα κλασικά μικρομεσαία hatchback – είναι στο θέμα του κέντρου βάρους (βρίσκεται ψηλά), του απόβαρου (λίγα παραπάνω κιλά) και της αεροδυναμικής (μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια). Απόρροια των παραπάνω και οι αυξημένες τιμές κατανάλωσης.

Η έκδοση του Trax λοιπόν, με μόνιμη τετρακίνηση (AWD) και κινητήρα Turbo 1.400 κ.εκ., ζυγίζει 1379 κιλά και παρουσιάζει μέση κατανάλωση που δεν πέφτει κάτω από τα 8,2 λίτρα/100 χλμ. – η χαμηλότερη που πετύχαμε στην δοκιμή. Από την άλλη έχει μια μηχανή με ισχύ 140 ίππων και καλή απόδοση ροπής. Συνεπώς οι επιδόσεις είναι ευνοημένες. Τέλος, το κιβώτιο είναι 6άρι χειροκίνητο και έχει πολύ καλή κλιμάκωση.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του Trax είναι εξαιρετικά και παρά το ύψος του αμαξώματος, δεν παρουσιάζει έντονες ταλαντώσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Πολύ θετική αίσθηση παίρνεις κι από το τιμόνι για το που πατούν οι μπροστινοί τροχοί με την ηλεκτρική υποβοήθηση να είναι ένα κλικ πιο έντονη από αυτή που ιδανικά θα θέλαμε. Στην ευκολία παρκαρίσματος όμως, είσαι άρχοντας.

Η τετρακίνηση έχει μόνιμη εμπλοκή και απαρτίζεται από ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που δίνει στον πίσω άξονα τροχών έως και 50% της δύναμης του κινητήρα.

Το Trax δείχνει ένα συμμαζεμένο αυτοκίνητο και μάλλον δεν σου γεμίζει το μάτι για την ευρυχωρία της καμπίνας του. Μέγα πλάνη! Το σαλόνι δίνει άπλα στα πόδια και στο κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ δε είναι στα 365 λίτρα, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η καμπίνα είναι ενδεδυμένη ποιοτικά και στο σχέδιο του ταμπλό και του πίνακα οργάνων, σίγουρα ξεχωρίζεις κοινά στοιχεία με Spark, Aveo και Cruze (κεντρική κονσόλα). Προσεγμένο είναι και το φινίρισμα όπως επίσης και το μοντάρισμα. Συνολικά, το Trax παρουσιάζει σε όλους τους τομείς, ένα πρόσωπο ποιοτικού μοντέλου.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι δύο (LS και LT). Η δική μας έκδοση ήταν LT με γεμάτο εξοπλισμό και κάποια… εξτραδάκια, που έκαναν την ζωή μας εύκολη. Μας αρέσει που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής έχουν bluetooth και συνδέονται με τα smartphones – κάτι που μέχρι πρότινος προσφερόταν κατόπιν παραγγελίας.

Η συγκεκριμένη έκδοση έχει επίσης 6 αερόσακους, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, δερμάτινο τιμόνι, συρτάρι κάτω από το κάθισμα συνοδηγού, δεξί υποβραχιόνιο οδηγού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κλιματισμό και την τεχνολογία Chevrolet My-Link.

Γενικώς, οι τιμές στο Trax ξεκινούν από τα 19.470 ευρώ. Η έκδοση Turbo βενζίνης κοστίζει 21.940 ευρώ και διατίθεται μόνο με τετρακίνηση. Η βασική diesel, ξεκινά στα 25.350 ευρώ.

Φώτης Ραΐσης

Chevrolet Trax 1,4 Turbo AWD (140 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.248×1.766×1.674χιλ.
Μεταξόνιο: 2.555 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 356 λίτρα
Βάρος: 1.379 κιλά
Κινητήρας: 1.364 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 140 PS/ 4.900-6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.850 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,5”, 194 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 149 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 253 €
Τιμή (με απόσυρση): 22.900 € (21.940 €)

 

images-fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο