O «ΒΑΤΡΑΧΟΣ» ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΓΟΗΤΕΥΕΙ 60 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Όσοι ασχολήθηκαν συστηματικά με την καταγραφή της ιστορίας στην αυτοκινητοβιομηχανία αναγνωρίζουν στην Citroen δύο μεγάλες τεχνολογικές καινοτομίες: Το σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης και την αλλαγή μετάδοσης της κίνησης από τους πίσω στους μπροστινούς τροχούς. Συνδυαστικά και οι δύο τεχνολογίες έλαβαν χώρα πριν από 60 χρόνια στο μοντέλο DS ευρύτερα γνωσό και ως ο «βάτραχος» της Citroen.

Το Citroen DS ήταν ένα ριζοσπαστικό για την εποχή του αυτοκίνητο, με πληθωρικές διαστάσεις αλλά και ιδιαίτερα αεροδυναμική σχεδίαση. Αντίθετα με τα οικογενειακά αυτοκίνητα της εποχής, διέθετε κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ρυθμιζόμενες υδροπνευματικές αναρτήσεις και ημιαυτόματο κιβώτιο.

Παρουσιάστηκε το 1955 στην έκθεση των Παρισίων και στα πρώτα 15 λεπτά, η Citroen είχε λάβει 743 παραγγελίες. Την πρώτη μέρα οι παραγγελίες έφθασαν – τον εξωπραγματικό για την εποχή – αριθμό των 12.000 μονάδων.

Διάφορες εκδόσεις κυκλοφόρησαν, μεταξύ αυτών και μια ανοιχτή (είναι σπάνια και συλλεκτική στις μέρες μας) ενώ από το σαλόνι της DS πέρασαν από Γάλλοι πολιτικοί μέχρι ηθοποιοί και καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης.

Citroen-DS-4

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο