peugeot-onyx-concept-02

TOP CONCEPT CARS 2012

Ο χρόνος που μόλις προσφάτως αφήσαμε πίσω μας χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους πιο δύσκολους για την αυτοκινητοβιομηχανία. Μειωμένη ζήτηση, συρρίκνωση της παραγωγής, αναστολή λειτουργίας εργοστασίων αλλά και άλλες δραματικές εξελίξεις επιβεβαίωσαν για μια ακόμα φορά πως η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και άμεσα εξαρτώμενη από τους δείκτες της γενικής οικονομίας.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον αξίζει να επιβραβεύσουμε όσες εταιρείες παρουσίασαν διάφορα πειραματικά μοντέλα καθώς οι προϋπολογισμοί στα τμήματα έρευνας και εξέλιξης σίγουρα ακολούθησαν την γενικότερη τάση των περικοπών. Σ’ αυτό το αφιέρωμα συγκεντρώσαμε τα concept cars της περασμένης χρονιάς που μας έκαναν εντύπωση.

——————————————

bentley-continental-gt3-concept-02

Bentley Continental GT3 Concept Racer

H Bentley εγκατέλειψε τους αγώνες το 2003 όμως όλα δείχνουν πως η Continental GT Speed έχει ένα πολύ καλό σκαρί για πίστες. Κάπως έτσι προέκυψε το Continental GT3 Concept Racer που μάλλον θα το δούμε και επισήμως στους αγώνες την φετινή χρονιά, με μαρσπιέ, φουσκωμένα φτερά, αεροτομές και σπόιλερς.

——————————————

bmw-zagato-coupe-concept-01

BMW Zagato Concept Coupe

H BMW απευθύνθηκε στον Iταλικό σχεδιαστικό οίκο του Zagato για ένα κουπέ και ένα cabrio μοντέλο που δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει τον αντικαταστάτη της σειράς Z4. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό με το πειραματικό μοντέλο να παντρεύει δύο μεγάλες σχολές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από την μία το κομψό Ιταλικό στιλ στην σχεδίαση και από την άλλη, η υπεροχή στην κατασκευαστική αρτιότητα των Γερμανών.

—————————————–

infiniti-emerg-e-concept-01

Infiniti Emerg-E

Υβριδικό supercar με 402 ίππους δεν συναντάς εύκολα στους Ιάπωνες. Εν τούτοις, ο classy κλάδος της Nissan (Infiniti) θεώρησε τα υβριδικά της Lexus ως απειλή και προχώρησε το σχέδιο του Emerg-E. Το χεράκι της έβαλε και η Lotus ενώ τελευταίες φήμες κάνουν λόγο για σκέψεις περί μαζικής παραγωγής προς το δεύτερο ήμισυ του τρέχοντος έτους.

—————————————-

lamborghini-aventador-01

Lamborghini Aventador J

Σίγουρα το πιο σέξι super roadster που παρουσιάστηκε την περασμένη χρονιά. Η Lamborghini πήρε μια Aventador της έκοψε την οροφή, της αφαίρεσε και το παρμπρίζ και δημιούργησε το πιο ποθητό όχημα για το 2012. Το ένα και μοναδικό μοντέλο που παρουσιάστηκε στην περασμένη έκθεση της Γενεύης πωλήθηκε έναντι 2,75 εκατ. δολ. σε κάποιον τυχερό αγοραστή αγνώστων λοιπών στοιχείων.

—————————————–

lexus-lf-lc-concept-02

Lexus LF-LC Concept

Έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από τότε που το πρωτοείδαμε στο Detroit Auto Show 2012. Το θερμό ενδιαφέρον που επέδειξε το κοινό απέναντι στο Lexus LF-LC των 500 ίππων μέσω υβριδικής τεχνολογίας δημιούργησε το κατάλληλο περιβάλλον για σχέδια παραγωγής του. Ειδικά εφέτος που το κορυφαίο σπορ μοντέλο LFA της Lexus ολοκλήρωσε τον κύκλο του στην γραμμή παραγωγής.

——————————————

magna-steyr-mila-coupic-concept-02

Magna Steyr MILA Coupic

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα concept car που είδαμε στην περασμένη έκθεση της Γενεύης. Ένα τετράτροχο που συνδυάζει την απόλαυση ενός ανοιχτού μοντέλου με την πρακτικότητα ενός μεγάλου χώρου φόρτωσης. Μπορεί η ιδέα να είναι καλή όμως η αγορά μάλλον δεν είναι έτοιμη για τέτοιες προτάσεις. Κοντολογίς η μαζική παραγωγή του Steyr MILA Coupic έχει υψηλό ρίσκο και αμφίβολες προοπτικές.

————————————–

mclaren-p1-concept-02

McLaren P1 Concept

Στην περίπτωση της πειραματικής McLaren P1 έχουμε τα πιο εντυπωσιακά οπίσθια σε supercar. Η δε τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τους αγώνες. Με σύστημα KERS (ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα) και συνδυαστική ισχύ 960 ίππων μέσω ενός V8 κινητήρα, η McLaren P1 κόβεται ήδη και ράβεται από το εργοστάσιο σε 500 αντίτυπα που θα κυκλοφορήσουν σταδιακά από το καλοκαίρι και μετά. Όσο για την τιμή, υπολογίστε περίπου ένα εκατομμύριο – στο σκληρό νόμισμα του ευρώ!

——————————————

mercedes-benz-ener-g-force-concept-01

Mercedes Benz Ener-G-Force Concept

Η Mercedes πάντα έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της, προτάσεις για το πως θα μπορούσε να είναι η δημοφιλής σειρά G-Class στα οχήματα 4X4. Όμως αυτή εδώ, η πιο πρόσφατη πρότασή της είναι το κάτι άλλο. Θαρρείς πως είναι από άλλο πλανήτη! Θεωρητικά το πρωτότυπο Mercedes Ener-G-Force κινείται μέσω ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από κυψέλες καυσίμου. Mια τεχνολογία που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης και δεν απαντάται σήμερα, σε αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής. Σε κάθε περίπτωση είναι καλό να γνωρίζουμε τι σκέφτεται η Mercedes για την G-Class και το πειραματικό μοντέλο Ener-G-Force του 2012 μας δίνει αυτές τις πληροφορίες.

——————————————

mercedes-benz-sls-amg-coupe-electric-drive-02

Mercedes Benz SLS AMG Electric Drive

Και ηλεκτροκίνητη και AMG! Τι άλλο να ζητήσει κανείς από μια Mercedes Benz SLS; Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 740 ίππων προσδίδουν στην εξεζητημένη έκδοση της Mercedes τον χαρακτηρισμό του πιο ισχυρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον πλανήτη. Με τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 3,9’’ δεν έχεις τίποτα να ζηλέψεις από τον ανταγωνισμό. Θα το δούμε στην παραγωγή προς τα τέλη του έτους – σύμφωνα με πληροφορίες – στην τιμή πέριξ των 420.000 ευρώ.

———————————————-

morgan-plus-e-concept-01

Morgan Plus-E Concept

Δύσκολα μπορείς να φανταστείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με old fashion αμάξωμα. Η Βρετανική Morgan το φαντάστηκε και το εξέθεσε στο κοινό στην έκθεση της Γενεύης του 2012. Ιδανικό για οδηγούς με… κλασική παιδεία και οικολογικές ανησυχίες.

—————————————————

peugeot-onyx-concept-01

Peugeot Onyx Concept

Η Peugeot είναι ίσως η μοναδική Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και από τις λίγες στην Ευρώπη, που είναι τόσο προσηλωμένη στην εξέλιξη πειραματικών supercars. Είναι αντιφατικό το γεγονός πώς μια εταιρεία με λαϊκή γκάμα μοντέλων, πειραματίζεται στα υπεραυτοκίνητα! Το μαύρο-χάλκινο αμάξωμα του πειραματικού Onyx κρύβει στα ενδότερα υβριδική τεχνολογία και ισχύ 600 ίππων. Μήπως τελικά η Peugeot δεν είναι αυτό που φαίνεται;

 

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/32/NEWS/Concept-Car-2012{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο