chevrolet-corvette-2014-01

NEA CORVETTE STINGRAY

Η Corvette γιορτάζει φέτος 6 δεκαετίες παρουσίας, με τις τιμές να αποδίδονται μέσω ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου που φέρει και την παραδοσιακή ονομασία Stingray. Έτσι η νέα Corvette C7 διαθέτει μπόλικο υλικό από εκείνο που δημιουργεί στην αυτοκίνηση, μοναδικά όνειρα και υπέροχες φαντασιώσεις.

Ξεφεύγοντας από την μάλλον «japanese» εικόνα της προηγούμενης 6ης γενιάς, τούτη η Corvette διαθέτει χάρη, δυναμισμό αλλά και τεχνολογία. Η σχεδιαστική γραφή είναι και πάλι σφηνοειδής, προσαρμοσμένη στα σύγχρονα δεδομένα με έμφαση στις λεπτομέρειες. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν τα πρωτότυπα πίσω φανάρια, οι νέες ζάντες, το χαμηλό προφίλ του αμαξώματος, το καινούργιο πίσω παρμπρίζ αλλά και οι τέσσερις στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης που βρίσκονται σε αυστηρή στοίχιση, στο κέντρο της ουράς.

Στην καμπίνα υπάρχουν χαρακτηριστικά γραφής από την προηγούμενη γενιά όμως έχουν προστεθεί και πολλά νέα στοιχεία. Έτσι τα καθίσματα έχουν πιο εργονομική σχεδίαση, τα υλικά έχουν βελτιωθεί ως προς την ποιότητα, το φινίρισμα προκύπτει αναβαθμισμένο και η διάμετρος του τιμονιού έχει μικρύνει. Η κεντρική κονσόλα έχει αλλάξει πλήρως μαζί με όλους τους διακόπτες για τον κλιματισμό. Παράλληλα έχει προστεθεί ένα νέο multimedia σύστημα με μεγάλη έγχρωμη οθόνη στην κεντρική κονσόλα, μαζί με έναν ολοκαίνουργιο πίνακα οργάνων που στην ουσία είναι και αυτός οθόνη, αλλά όχι αφής όπως αυτή της κονσόλας.   

Γενικώς η κατασκευή του αμαξώματος έχει δομηθεί πάνω σε ανθρακόνημα και αλουμίνιο. Από ανθρακόνημα είναι και το αφαιρούμενο πάνελ της οροφής. Το βάρος μειώθηκε, η δε κατανομή του είναι απολύτως ισορροπημένη (50/50) ανάμεσα στους δύο άξονες. Από την άλλη, βελτιώσεις υπέστη και η αεροδυναμική, όπου σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος, έχει επιφέρει απτά αποτελέσματα στην κατανάλωση.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας νέος αλουμινένιος V8 στα 6,2 λίτρα απόδοσης 450 ίππων και μέγιστης ροπής 610 Nm. Τρία είναι τα νέα στοιχεία σε αυτόν τον κινητήρα: διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και ενεργό σύστημα διαχείρισης του καυσίμου. Μαζί υπάρχει κι ένα χειροκίνητο κιβώτιο 7 ταχυτήτων ή προαιρετικά ένα αυτόματο 6 σχέσεων με διακόπτες αλλαγής, πίσω από το τιμόνι. Με αυτά και με ‘κείνα, η νέα Corvette ολοκληρώνει τα 0-100 σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα!

Στον τεχνολογικό τομέα , η νέα Corvette έχει επίσης να επιδείξει διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση του κάθε τροχού αλλά και ένα σύστημα διαχείρισης της λειτουργίας του αυτοκινήτου με 5 προεπιλεγμένες ρυθμίσεις. Για όσους τέλος επιθυμήσουν τη νέα Corvette εντός πίστας προσφέρεται ως έξτρα το «Z51 Performance Package» με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, σύστημα ψύξης στο κιβώτιο και στο διαφορικό, αναβαθμισμένα φρένα και πλήρες πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Η κυκλοφορία της νέας Corvette C7 αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2013.

 

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/32/NEWS/Chevrolet-Corvette-2014{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο