Peugeot 208: Ο λέων δείχνει τα νύχια του

Υπάρχουν φορές δεν χρειάζεται να αλλάξει το όνομα ενός μοντέλου για να… γυρίσει σελίδα. Επιχειρώντας μία αναδρομή στη σύγχρονη ιστορία των μικρών Peugeot, το 208 έχει τις ρίζες του στο 205 των αρχών της δεκαετίας του ’80 το οποίο εξελίχτηκε σε 206 το 1998, σε 207 το 2006 και τέλος σε 208 το 2012.

Επιστροφή στο παρόν και το ολοκαίνουργιο 208 – πέραν του ότι δεν άλλαξε ονομασία σε 209 – έρχεται μέσα στον Νοέμβρη πλήρως ανανεωμένο, αναβαθμισμένο και βασισμένο στη νέα, ευέλικτη πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) που προορίζεται για τα μικρά του ομίλου PSA. Πρόκειται για ένα πλαίσιο πιο ελαφρύ κατά 30 κιλά από το παλιό PF1 το οποίο σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

Η εικόνα του νέου Peugeot 208 είναι αρκετά επιβλητική με δυναμικά στοιχεία στις γραμμές του αμαξώματος που σε κάποια σημεία έχουν αναφορές στην μικρομεσαία σειρά SUV 3008. Στο εσωτερικό, η κυρίαρχη αλλαγή αφορά στην υιοθέτηση του πίνακα του i-Cockpit 3D. Η σύλληψή του έχει εμπνευστεί από το σύστημα πολυμέσων του πρωτότυπου Fractal του 2015. Διατηρεί δε την εργονομική φιλοσοφία τριών επιπέδων που επινόησε ο διευθυντής σχεδιασμού Gilles Vidal.

Η συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου είναι υψηλού επιπέδου τόσο χάρη στη συμβατότητά του με λειτουργίες όπως MirrorLink, Android Auto και Apple CarPlay, όσο και για την πληθώρα παροχών USB και για την υιοθέτηση του συστήματος πλοήγησης τελευταίας γενιάς, Tom Tom Traffic Live 3D.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: το πακέτο Drive Assist κάνει το ντεμπούτο του στο 208 και του χαρίζει  δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, τα συστήματα Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go (επανεκκινεί αυτόματα μετά από σύντομη στάση έως 3”), Σύστημα αυτόματης διατήρησης της λωρίδας, Full Park Assist, Αυτόματο Σύστημα Πέδησης (EBA) και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (ETSR).

Σχετικά με τους κινητήρες θα υπάρξουν τρεις εκδόσεις βενζίνης και μία diesel. O 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 λίτρων διατίθεται σε τρεις εκδοχές απόδοσης, 75, 100 και 130 ίππων. Στην βασική έκδοση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, στην έκδοση των 100 ίππων με χειροκίνητο 6 ή αυτόματο 8 σχέσεων και στην κορυφαία με αυτόματο 8 σχέσεων. Η έκδοση diesel εφοδιάζεται με κινητήρα 1.5 λίτρων 100 ίππων και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Το νέο 208 αναμένεται στις εκθέσεις της Peugeot τον Νοέμβριο με τιμή εκκίνησης κάπου κοντά στα 14.000 ευρώ.

Φώτης Ραΐσης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Peugeot 208 1.2 PureTech

Κινητήρας

• 3κύλινδρος Turbo βενζίνης

• Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

• Μέγιστη ισχύς 100 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.

• Μέγιστη ροπή 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

• Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

• Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

• Μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα

• 0-100 χλμ./ώρα 9,9 δλ.

• Μέση κατανάλωση (WLTP) 5,4 λ/100 χλμ.

• Εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ.

Διαστάσεις και Βάρος

• Μεταξόνιο 2,540 μ.

• Μήκος 4,055 μ.

• Πλάτος 1,745 μ.

• Ύψος 1,430 μ.

• Πορτμπαγκάζ 265-1.106 λ.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο