Scala: Ο δούρειος ίππος της Skoda στα μικρομεσαία hatchback

Σήμερα η Skoda έδωσε στην δημοσιότητα τις φωτογραφίες από το νέο μοντέλο της που θα κυκλοφορήσει στις κατά τόπους αγορές της Ευρώπης το πρώτο εξάμηνο του 2019 με την ονομασία Scala. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο hatchback με πεντάθυρο αμάξωμα που βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα MQB (Modularer Querbaukasten) που χρησιμοποιούν πολλά μοντέλα του ομίλου VW μεταξύ αυτών και το Golf.

Μία πρώτη γεύση για το Scala είχαμε πριν από μερικούς μήνες όταν η Skoda παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο Vision RS στις ευρωπαικές εκθέσεις προκαλώντας αίσθηση καθώς η εταιρεία δεν είχε ένα μικρομεσαίο μοντέλο hatchback στις τάξεις της με το μεγαλύτερο Octavia που είχε αμάξωμα δυόμισι όγκων να καλύπτει αυτό το κενό.

Το Scala θα διατεθεί με πέντε κινητήρες των οποίων η ισχύ θα κυμαίνεται μεταξύ 90 και 150 ίππων. Υπάρχουν τρεις βενζινοκινητήρες TSI στα 1.0 και 1.5 λίτρα, ένας πετρελαιοκινητήρας TDI στα 1.6 λίτρα και ένας χιλιάρης G-TEC με απόδοση 90 ίππων που καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG) και θα τοποθετηθεί σε μοντέλα Scala αργότερα μέσα στον επόμενο χρόνο.

Το νέο μοντέλο της Skoda, προσφέρει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και μεταξύ άλλων θα εφοδιάζεται με full-LEDπροβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα, άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές,καθώς και πολλές πρακτικές ευκολίες που υπάρχουν στο πακέτο Simply Clever.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα μοντέρνα με τον πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής να βρίσκονται ψηλά στο ταμπλό που με τη σειρά του καλύπτεται από μαλακό αφρώδες υλικό. Τα συστήματα infotainment από την 3η γενιά του MIB modular infotainment matrix έρχονται με διαγώνιο οθόνης από 6,5 ίντσες έως 9,2 ίντσες. Από την άλλη, η εργονομία και οι προσφερόμενοι χώροι είναι κορυφαίοι (πορτμπαγκάζ 467 λίτρων), όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της Skoda.

To εξοπλιστικό πακέτο προσφέρει έως και 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένου ενός αερόσακου γονάτων οδηγού και προαιρετικά δύο πίσω πλευρικούς αερόσακους) καθώς κι ένα νέο σύστημα προστασίας επιβατών επιβατών (Crew Protect Assist) όπου σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και προεντείνει τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Φυσικά είναι διαθέσιμο και ένα πλούσιο πακέτο σε συστήματα ADAS (υποβοήθησης οδήγησης) που προέρχονται από ακριβότερα μοντέλα του ομίλου όπως για παράδειγμα το προαιρετικό Side Assist που προειδοποιεί για την ύπαρξη οχήματος στην τυφλή γωνία του εξωτερικού καθρέπτη έως 70 μέτρα πίσω – 50 μέτρα περισσότερα από το Blind Spot Detect. Επίσης, το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC), το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα αλλά και το σύστημα Park Assist – ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθενται τα συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) και αυτόνομης πέδησης (Front Assist με City Emergency Brake).

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο