a-euro-ncap-best-in-class-2012

ΠΡΩΤΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ EURONCAP

Για πολλά χρόνια ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός προσομοίωσης δοκιμών πρόσκρουσης αυτοκινήτων EuroNCAP, προβάλλει αποτελέσματα για την παθητική ασφάλεια των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Κατά την χρονιά που μας πέρασε, ο οργανισμός EuroNCAP «έριξε» περί τα 36 αυτοκίνητα νέας εσοδείας πάνω σε τοίχο, μετρώντας και καταγράφοντας το επίπεδο παθητικής ασφάλειας που προσφέρουν. Την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων εξέλαβαν τα εξής μοντέλα: BMW σειρά 3, Volvo V40, Renault Clio, Ford B-MAX, Fiat 500L, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe και Ford Transit Custom. Εντούτοις, το καθένα από αυτά παρουσίασε διαφορετική βαθμολογία στις επιμέρους μετρήσεις ασφάλειας. Κατ’ αυτή την έννοια, προκύπτουν μικροδιαφορές στην ασφάλεια μοντέλων που έχουν λάβει 5 αστέρια.

Έτσι λοιπόν το Volvo V40 συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς – 111 στο σύνολο. Στη 2η θέση βρέθηκε η σειρά 3 της BMW με 109 βαθμούς ακολουθούμενη από τα Hyundai Santa Fe και Ford Kuga, αμφότερα με 108 βαθμούς. Η πρώτη πεντάδα έκλεισε με το Renault Clio που εξασφάλισε 106 βαθμούς.

Κατά τα λοιπά, το μικρό πολυχρηστικό Ford B-Max εξέλαβε συνολικά 103 βαθμούς, με το Fiat 500L να βρίσκεται στους 100 βαθμούς και το Ford Transit Custom να έχει 93 βαθμούς.

Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους βαθμολογίες, το Volvo V40 πήρε τους περισσότερους βαθμούς (35) στην προστασία των επιβατών όχι όμως και στην προστασία των παιδιών όπου βρέθηκε πίσω από το Ford Transit, το Hyundai Santa Fe και το Renault Clio. Από την άλλη, ο εξωτερικός αερόσακος, που διαθέτει το Volvo V40 στο καπό του, εξασφάλισε την πρώτη θέση στην προστασία των πεζών. Τέλος, την υψηλότερη βαθμολογία στα προσφερόμενα τεχνολογικά συστήματα ασφάλειας μοιράστηκε και πάλι το Volvo V40 μαζί με το Renault Clio.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε τις αναλυτικές επιδόσεις του κάθε μοντέλου στις δοκιμές πρόσκρουσης που διενήργησε το 2012 ο EuroNCAP, καθώς και τις επιμέρους βαθμολογίες ανά τομείς ασφάλειας.

 

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/32/NEWS/EuroNCAP-2012{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο