fiat-500l-04

FIAT 500L MULTIAIR

Πέντε χρόνια πέρασαν από την αναγέννηση του Fiat 500 και οι συνολικές πωλήσεις έφθασαν τις 800.000 μονάδες. Μετά τις εκδόσεις Abarth και Cabrio η Fiat επανήλθε στο προσκήνιο παρουσιάζοντας την πρώτη 5θυρη έκδοση στο Cinquecento (500) με την ονομασία Large. Ουσιαστικά πρόκειται και για την έκδοση που θα την βάλει στη μάχη των εντυπώσεων στα μικρά πολυχρηστικά εκεί δηλαδή που διαπραγματεύονται την ύπαρξη τους τα: Citroen C3 Picasso, Opel Meriva, Skoda Roomster, Nissan Note κ.α. Μαζί με την Citroen, η πρόταση της Fiat, έχει να προτάξει κι το διαφορετικό ύφος του νέου μοντέλου της – εκτός από τα απαραίτητα χρηστικά χαρακτηριστικά που απαιτεί η συγκεκριμένη κατηγορία.

Το καινούργιο Fiat 500 L είναι το πιο ευρύχωρο μοντέλο στη μικρή κατηγορία. Με μήκος αμαξώματος 4,15 μ. – είναι κατά 7 εκατ. μεγαλύτερο από το Punto – καταφέρνει να χωρέσει στο εσωτερικό του ακόμα και πέντε 2μετρους επιβάτες με αρκετή άνεση. Γενικώς, η καμπίνα θυμίζει σε ευρυχωρία εκείνη του Fiat Multipla χωρίς βεβαίως να υπάρχει το έξτρα (έκτο) κάθισμα μπροστά. Ο συνολικός εσωτερικός χώρος για τους επιβάτες φθάνει στα 3,17 τ.μ. που είναι ότι καλύτερο μπορείτε να βρείτε στα μικρά.

Κατά τα λοιπά, τα έδρανα των πίσω καθισμάτων σύρονται κατά τον διαμήκη άξονα αυξομειώνοντας και τον προσφερόμενο χώρο αποσκευών που μπορεί να φθάσει έως στα 400 λίτρα – ξεκινά από τα 343 λίτρα. Με την πτώση των πίσω καθισμάτων αλλά και εκείνο του μπροστινού συνεπιβάτη, ο αποθηκευτικός χώρος θα μπορούσε χαρακτηριστικά να χωρέσει μια σανίδα του σερφ, ένα ψυγείο ή μια, προς συναρμολόγηση, ντουλάπα σε συσκευασία ΙΚΕΑ!

Για τους πίσω επιβάτες, οι χώροι για τα πόδια είναι εντυπωσιακοί. Γενικώς, υπάρχει άπλα και στο πλάτος. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά και υπάρχει οπτική πρόσβαση προς κάθε κατεύθυνση χάρη στις μεγάλες περιφερειακές γυάλινες επιφάνειες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και μια γυάλινη οροφή (1,5 τ.μ.) που καταλαμβάνει σχεδόν όλη την έκδοση της σκεπής. Η τελευταία προσφέρεται σε τρεις ανεξάρτητους χρωματισμούς από τους συνολικά έντεκα, του αμαξώματος.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις (Pop, Pop Star, Easy και Lounge) που μαζί με τους τρεις τύπους ζαντών και τα διαφορετικά χρώματα σε ταμπλό και καθίσματα, δημιουργούν μια γκάμα με 333 πιθανούς συνδυασμούς. Παράλληλα, διατίθενται πρόσθετα περίπου 140 αξεσουάρ, μεταξύ αυτών, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα που έχει εξελιχθεί από την Beats Audio αλλά και μια φορητή μηχανή καφέ espresso (παίρνει ειδικές κάψουλες της Lavazza και ρεύμα από υποδοχή USB).

Δομικά, το αμάξωμα είναι όσο στιβαρό και στο κανονικό 500ράκι και επικάθεται σε ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει πληροφόρηση ενώ θετική είναι και η απόκριση του κιβωτίου. Το 500 L είναι ευχάριστο στην οδήγηση και αρκετά ευκίνητο. Παρκάρει παντού και συνοδεύεται από μικρούς κινητήρες με χαμηλούς ρύπους.

Παρά τα παραπανήσια κιλά του σε σχέση με το 3θυρο Cinquecento, το βάρος έχει κρατηθεί σε σχετικά λελογισμένα επίπεδα (1.245 – 1.315 κιλά). Ως εκ τούτου, ο μικρός δικύλινδρος κινητήρας TwinAir των 875 κ.εκ. με αναβαθμισμένη απόδοση 105 ίππων (από 85 ίππους στις κανονικές εκδόσεις) που φαίνεται πως μπορεί να ανταπεξέλθει στο φόρτο της μεγαλύτερης καρότσας. Βεβαίως υπάρχει και ο ροπάτος MultiJet των 1,3 λίτρων με τα 190 Nm που είναι πιο οικονομικός και με καλύτερο «τράβηγμα» στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Προς το παρόν η γκάμα κινητήρων κλείνει με τον γνώριμο βενζινοκινητήρα της σειράς Fire στα 1,4 λίτρα με τους 95 ίππους. Αργότερα, θα διατεθεί και ο μεγάλος diesel, στα 1,6 λίτρων με τους 105 ίππους, καθώς η Fiat θα παρουσιάσει και μια 7θέσια έκδοση του 500 L (2013). Όλοι οι βενζινοκινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ ο MultiJet, φέρει ανάλογο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η έλευση του νέου Fiat 500 L στην ελληνική αγορά αναμένεται προς Οκτώβρη μεριά. Μολονότι δεν έχουν διευκρινιστεί επακριβώς οι εκδόσεις και η εμπορική πολιτική που θα το συνοδεύει υπάρχει μια πρώτη αναφορά για την ιταλική αγορά όπου η βασική έκδοση θα ξεκινά από τα 15.550 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγάλο 500ράκι κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Κραγκούγεβατς (Kragujevac) στη Σερβία, με παραγωγικό όγκο 700 αυτοκινήτων ημερησίως – επαναλειτούργησε τον περασμένο Απρίλιο. Η δε διάθεση του, προγραματίζεται σε 100 διαφορετικές χώρες μεταξύ αυτών και η αγορά των ΗΠΑ όπου πριν από λίγους μήνες λανσαρίστηκαν για πρώτη φορά και οι 3θυρες εκδόσεις του Cinquecento.

Φώτης Ραΐσης


Έκδοση

TwinAir

MultiJet

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.142×1.784×1.665

4.142×1.784×1.665

Μεταξόνιο:

2.612

2.612

Πορτμπαγκάζ:

343 – 400 λίτρα

343 – 400 λίτρα

Βάρος:

1.260 κιλά

1.315 κιλά

Κινητήρας:

875 κ.εκ. 2κύλινδρος Turbo Βενζίνης

1.248 κ.εκ. 4κύλινδρος Turbo Diesel

Ισχύς:

105 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

85 ίπποι / 3.500 σ.α.λ.

Ροπή:

144 Nm / 2.000

200 Nm / 1.500

Κατανάλωση:

6,8 λίτρα/100 χλμ.

5,6 λίτρα/100 χλμ.

CO2:

111 γρ./χλμ.

110 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας:

100 ευρώ

99 ευρώ


{gallery}photos/28/Test/Fiat-500L{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο