FISKER SURF

Οι μεγάλες ανατροπές έρχονται από μικρές εταιρείες. Μικρή η αυτοκινητοβιομηχανία του Henrik Fisker όμως ιδιαίτερα πετυχημένη ως προς τους στόχους της καθώς με ένα μόνο μοντέλο – το Karma – έχει καταφέρει να γίνει γνωστή παγκοσμίως. Προσφάτως, η Fisker Automotive παρουσίασε κι ένα δεύτερο μοντέλο, το Surf, χρησιμοποιώντας την πατενταρισμένη υβριδική τεχνολογία Q-Drive της εταιρείας Quantum Technologies που υπάρχει και στο Karma. Η διαφορά των δύο μοντέλων είναι κυρίως σχεδιαστική.

Το νέο Fisker Surf έχει πεντάθυρο αμάξωμα δύο όγκων. Πρόκειται για ένα sport-wagon μοντέλο κατά τα πρότυπα της Porsche Panamera ή της Ferrari FF (παραπλήσια σιλουέτα αλλά με 3θυρο αμάξωμα). Αυτή η σχεδιαστική αρχιτεκτονική προσδίδει στο Surf ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με το τετράθυρο Karma: Περισσότερο χώρο για αποσκευές στα μετόπισθεν. Το αθλητικό παράστημα της εμφάνισης ενισχύουν οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών (βασικός εξοπλισμός) ενώ το οικολογικό αποτύπωμα της υβριδικής τεχνολογίας που φέρει επίσης ενισχύεται από μια οροφή με ηλιακούς συλλέκτες ενέργειας.

Το Surf, όπως και το αδελφό μοντέλο Karma, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό πίσω), μια γεννήτρια 175kW και μια συστοιχία μπαταριών λιθίου που βρίσκεται κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου όπως και στο Opel Ampera. Μπροστά υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης με άμεσο ψεκασμό, συνολικής απόδοσης 260 ίππων. Με αυτή την διάταξη το νέο μοντέλο της Fisker Automotive παρουσιάζει κατανομή βάρους 47/53 μεταξύ τους μπροστινού και πίσω άξονα τροχών.

Το Surf λογίζεται ως ένα ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας καθώς μπορεί να κινηθεί μόνο με ενέργεια από τις μπαταρίες του για 80 χλμ. Από ‘κει και πέρα αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας να φορτίσει τις μπαταρίες και να εκκινήσει την γεννήτρια που με τη σειρά της δίνει ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες. Ουσιαστικά ο βενζινοκινητήρας δεν έχει άμεση εμπλοκή με την κίνηση τροχών καθώς υποστηρίζει με ενέργεια τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες. Με την αρωγή του βενζινοκινητήρα το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει μέχρι και 480 χλμ. πριν ανεφοδιαστεί, γενικώς. Οι μπαταρίες μπορεί να φορτιστούν και από οικιακή πρίζα σε χρόνο έξι ωρών.

Ο οδηγός έχει δύο επιλογές στην λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Η πρώτη (default) ονομάζεται «Stealth» και είναι ρυθμισμένη στον άξονα της οικονομίας. Σε αυτό το mode το Surf κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες επιταχύνοντας στα 0-100 σε 7,9’’ και με τελική έως τα 153 χλμ./ώρα. Στην λειτουργία «Sport» το σύστημα είναι full loaded για επιδόσεις. Τα 0-100 πραγματοποιούνται σε 5,9’’ και η τελική φθάνει τα 201 χλμ./ώρα. Όμως το σημαντικότερο στο νέο Surf είναι πως έχεις αυτή την αίσθηση της δύναμης και της επιτάχυνσης από την πρώτη στιγμή της εκκίνησης.

Η εταιρεία υποστηρίζει το Surf με εγγύηση 50 μηνών ή 100.000 χλμ. ενώ μια πιθανή τιμή διάθεσης του στην αγορά θα ήταν κάτω από τα 100.000 ευρώ κάτι που εκτός από τον χαρακτηρισμό του οικολογικού του δίνει και εκείνον του προσιτού αυτοκινήτου επιδόσεων.

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/26/eco/Fisker-Surf{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο