Ford Capri: 50 χρόνια πριν

Το 1969 ήταν η χρονιά που για πρώτη φορά ο άνθρωπος πάτησε στην Σελήνη αλλά και το έτος πτήσης των πρώτων Boeing 747. Την ίδια χρονιά η Ford παρουσίασε το σπορ μοντέλο Capri που παρήχθη για 17 χρόνια – έως το 1986 – στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κολωνία της Γερμανίας διαμέσου τριών γενιών. Το αρχέτυπο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Αμερικάνο Phillip T. Clark που είχε επίσης συμμετοχή στην σχεδίαση της Ford Mustang. Ουσιαστικά το Capri σχεδιάστηκε για να είναι η ευρωπαϊκή εκδοχή της Mustang όμως βασιζόταν σε μηχανικά μέρη από το Ford Cortina 2ης γενιάς που κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή.

Το Capri αποδείχθηκε μεγάλη εμπορική επιτυχία για την Ford με συνολικές πωλήσεις 1,9 εκατ. αντιτύπων. Η πρώτη γενιά διατέθηκε έως το 1974 με την δεύτερη γενιά να διατηρείται στην αγορά έως το 1978. Η 3η και τελευταία γενιά έκλεισε το κεφάλαιο Capri με κινητήρες ψεκασμού και Turbo. Συμμετείχε σε πολλούς αγώνες ανά τον κόσμο προβάλλοντας την αξιοπιστία και την συμπεριφορά του καθώς μπροστά διέθετε ανάρτηση ΜακΦέρσον. Εκτός από την ευρωπαϊκή αγορά το Capri κυκλοφόρησε στις αγορές της Ωκεανίας, Β. Αμερικής, Ιαπωνίας και Ν. Αφρικής με ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Εκτός από τους μικρούς κινητήρες, κάτω από το καπό του φιλοξενήθηκαν και V6 μοτέρ 3,0 λίτρων ενώ πρωταγωνίστησε σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές κυρίως τη δεκαετία των eighties.  

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο