ford-fiesta-2013-07

FORD FIESTA ECOBOOST 100

Γεννήθηκε σε μια δύσκολη περίοδο στα μέσα της δεκαετίας του ’70 έχοντας απέναντί του ένα Fiat 127, ένα VW Polo και ένα Audi 50. Το πρώτο Ford Fiesta ήταν ένα μικρό και οικονομικό μοντέλο που το συντηρούσες χωρίς να ξοδεύεις μια περιουσία. Μετά από 36 χρόνια και έχοντας μια παρακαταθήκη με συνολικά έξι ολικές ανανεώσεις, το 7ο μοντέλο κυκλοφορεί εδώ και περίπου 4 χρόνια στους δρόμους. Προσφάτως η Ford προχώρησε σε εκτενή αναβάθμιση του μικρού μοντέλου της, προσθέτοντας εξοπλισμό, αλλάζοντας εμφάνιση στην πρόσοψη και εγκαινιάζοντας επισήμως τους μικρούς κινητήρες Ecoboost.

Η νέα μάσκα τύπου «Aston Martin» αλλά και γενικώς το ανασηκωμένο καπό που αποτελεί συνέχεια του κεκλιμένου παρμπρίζ δίνουν στο Fiesta την αίσθηση αυτοκινήτου ενός όγκου. Με… το καλημέρα υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις αμαξωμάτων με τρεις και πέντε πόρτες χωρίς αισθητικές διαφορές μεταξύ τους. Οι προσφερόμενες εκδόσεις είναι τέσσερις – Trend, TitaniumTitanium X και Sport με την τελευταία να διατίθεται μόνο με 3θυρο αμάξωμα και τον ισχυρό κινητήρα των 125 ίππων.

Το πακέτο του βασικού εξοπλισμού είναι πλήρες ενώ το μενού περιλαμβάνει πλέον το νέο σύστημα ασφαλείας MyKey που αναλυτικά παρουσιάζουμε στο παρακάτω link του popcars: https://www.popcars.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1646:ford-mykey–&catid=62:car-news

Επιπροσθέτως το εξοπλιστικό πρόγραμμα προσφέρει εκτός των άλλων το σύστημα Active City Stop ή αλλιώς το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε μικρές ταχύτητες. Μαζί υπάρχει και το σύστημα πλοήγησης με κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα ελέγχου απώλειας πίεσης ελαστικού (DDS) αλλά και το έξυπνο σύστημα προστασίας (IPS) με έξτρα αερόσακους στο πλάι και στην οροφή.

Κατά τα λοιπά, το σύστημα διεύθυνσης παραμένει με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει όμως παραμετροποιηθεί η απόκριση του έτσι ώστε να είναι πιο βαρύ σε αίσθηση. Οι αναρτήσεις παραμένουν με την γνώριμη διάταξη με ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη να έχουν πιο σφικτό σετάρισμα από εκείνα της αλλοδαπής.

Η τελευταία ανανέωση εγκαινιάζει με τον καλύτερο τρόπο την πρεμιέρα του 3κύλινδρου κινητήρα Ecoboost ενός λίτρου στο σκαρί του Fiesta. Ο βραβευμένος ως ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς που μας πέρασε, έκανε πρεμιέρα στο B-Max πριν έλθει στο Fiesta. Με Turbo και ισχύ στους 100 ή στους 125 ίππους, τα μοτέρ Ecoboost φαίνεται πως θα κερδίσουν την μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις του κοινού. Οι επιλογές σε κινητήρες ολοκληρώνονται με έναν ατμοσφαιρικό βενζίνης ενός λίτρου με 80 ίππους και ενός πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων με 95 ίππους. Όλοι οι κινητήρες παρουσιάζουν εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. συνεπώς δεν επιβαρύνουν το Fiesta με ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα, όλοι οι κινητήρες έχουν να επιδείξουν μέσες καταναλώσεις μεταξυ 3,7 και 5,5 λίτρων ανά 100 χλμ. σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις. Τέλος όλες οι εκδόσεις φέρουν σύστημα Start & Stop αλλά και χειροκίνητα κιβώτια. Αυτόματο σασμάν θα δούμε αργότερα.

Μολονότι η βασική έκδοση με τους 80 ίππους είναι η πιο προσιτή παρουσιάζοντας καλό τράβηγμα στις χαμηλές στροφές δεν είναι και η έκδοση που θα τραβήξει τις προτιμήσεις του κοινού. Κι αυτό διότι ο ισχυρότερος και πιο ροπάτος κινητήρας Turbo με τους 100 ίππους, αναπνέει καλύτερα στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Από την άλλη κοστίζει μόλις 877 ευρώ παραπάνω σε σχέση με εκείνον των 80 ίππων. Ο άλλος, με τους 125 ίππους έχει πάλι το δικό του κοινό αν και ανεβαίνει η τελική τιμή.

Η διάθεση του ανανεωμένου Fiesta με τους κινητήρες Ecoboost έχει ήδη ξεκινήσει υποστηριζόμενη από 12 χρώματα αμαξώματος, 4 διαφορετικές ταπετσαρίες και επίσης 4 ζάντες αλουμινίου. Η βασική τιμή ξεκινά από τα 11.051 ευρώ (3θυρη έκδοση Trend 80 ίππων) που περιλαμβάνει το όφελος της απόσυρσης αλλά όχι και το μεταλλικό χρώμα.

Φώτης Ραΐσης

 

Τιμές νέου Fiesta

 

 Τύπος

Έκδοση

Όφελος  Απόσυρσης

Λιανική τιμή με απόσυρση

3θυρο

Fiesta Trend 80PS

844 €

11.051 €

Fiesta Ecoboost Trend 100PS

907 €

11.928 €

Fiesta Trend ECOnetic 1,6 Diesel 95PS

1.100 €

13.755 €

Fiesta Ecoboost Sport 125PS

960 €

14.705 €

Fiesta Titanium 80PS

928 €

12.237 €

Fiesta Ecoboost Titanium 100PS

960 €

12.905 €

Fiesta Ecoboost Titanium 125PS

960 €

13.905 €

Fiesta Ecoboost Titanium X 125PS

960 €

15.105 €

5Θυρο

Fiesta Trend 80PS

872 €

11.448 €

Fiesta Ecoboost Trend 100PS

935 €

12.325 €

Fiesta Trend ECOnetic 1,6 Diesel 95PS

1.129 €

14.151 €

Fiesta Titanium 80PS

960 €

12.810 €

Fiesta Ecoboost Titanium 100PS

960 €

13.510 €

Fiesta Ecoboost Titanium 125PS

960 €

14.510 €

Fiesta Titanium ECOnetic 1,6 Diesel 95PS

1.234 €

15.576 €

Fiesta Ecoboost Titanium X 125PS

960 €

15.710 €

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

 

Ford Fiesta Ecoboost (100PS) Start & Stop

 

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.969×1.722×1.495χιλ.

Μεταξόνιο:

2.489 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

290 λίτρα

Βάρος:

1.091-1.101 κιλά

Κινητήρας:

999 κ.εκ., 3 κύλ., Turbo

Ισχύς:

100 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

170 Nm/ 1.400-4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,2”, 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

5,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

99 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

0 €

Τιμή:

από 11.928 €

 Φωτογραφίες: Γ. Καραγεωργάκης 

{gallery}photos/32/TEST/Ford-Fiesta-100PS{/gallery} {youtube}xXwNugu-I8c{/youtube}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο