FORD KA CONCEPT

Το Ka έχει απολέσει προ πολλού εκείνη την ριζοσπαστική εικόνα που το εδραίωσε στην αγορά στα τέλη των nineties, με την 1η γενιά του μοντέλου. Η 2η γενιά – κυκλοφορεί έως σήμερα – στηρίχθηκε πάνω σε μια κοινή πλατφόρμα με το Fiat 500. Κι ενώ η Fiat τα κατάφερε εξαιρετικά στον εμπορικό στίβο, η Ford μάλλον απέτυχε να πείσει με το Ka 2.

Σήμερα η Ford επανέρχεται στο θέμα Ka παρουσιάζοντας τα πρώτα σχέδια ενός μικρού οικουμενικού μοντέλου που ξεκινά από την Βραζιλία – εκεί σχεδιάστηκε και θα κατασκευάζεται – για να κυκλοφορήσει σταδιακά το 2014 σε ολόκληρο το νότιο ημισφαίριο (Αφρική-Ασία). Αξίζει να σημειωθεί πως είναι το δεύτερο μοντέλο που δημιουργεί η Ford Βραζιλίας μετά το μικρό SUV EcoSport.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τις προθέσεις της εταιρείας για την Ευρώπη, αν και θεωρείται σίγουρη η πρεμιέρα του προς τα μέρη μας, καθότι η συγκεκριμένη κατηγορία που δραστηριοποιείται το Ka, έχει επιδείξει απρόσμενη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως οι πωλήσεις των μικρών αυτοκινήτων πόλης, θα φθάσουν τα 6,2 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως, μέχρι το 2017.

Μπορεί το νέο Ford Ka από την Βραζιλία να μην έχει την αβανταδόρικη σχεδίαση των προκατόχων του όμως θα είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία του σε ένα πρακτικό αμάξωμα με 5 πόρτες. Η εταιρεία διατείνεται πως θα είναι και ιδιαίτερα οικονομικό σε κατανάλωση και μένει να δούμε αν θα φορά τον 1000άρη κινητήρα Ecoboost έτσι ώστε να προκύψει και ισχυρό.

Τέλος, θα είναι και τεχνολογικά αναβαθμισμένο σε εξοπλισμό με συστήματα πληροφόρησης και επικοινωνίας με τον… έξω κόσμο. Παρόν και το σύστημα Ford SYNC που το έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο