OIKONOMIKO TO NEO TRANSIT

Τον λογαριασμό τον έχουμε χάσει σχετικά με το ποια γενιά Ford Transit κυκλοφορεί στην αγορά. Είναι πάντως γεγονός πως το όνομα Transit το γνωρίζουν οι πατεράδες μας αφού υπάρχει στην αγορά 46 χρόνια τώρα. Μια ιστορία που ξεκίνησε το 1965 με στόχο να δώσει λύσεις στον επαγγελματία αλλά και σε όσους ήθελαν ένα όχημα αναψυχής για την οικογένεια ή την παρέα.

Πρόσφατα η Ford ενίσχυσε τη σειρά Transit με τεχνολογία κινητήρων ECOnetic. Η νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων Duratorq TDCi στα 2,2 λίτρα είναι προδιαγραφών Euro 5 και παρουσιάζουν μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης. Παράλληλα, έχουν διευρυνθεί τα διαστήματα περιοδικής συντήρησης (κάθε 50.000 χλμ. ή κάθε δύο χρόνια) καθώς και η εγγύηση αντισκωριακής προστασίας όπου από τα 8 έτη αυξήθηκε στα 12 έτη.

Πριν αναλύσουμε τις βασικές καινοτομίες του νέου κινητήρα Duratorq TDCi που θα εφοδιάζει και τη νέα σειρά ελαφρών pickup Ranger από το 2012, αξίζει να σταθούμε σε λοιπές αλλαγές που έχουν επιτελεσθεί πάνω στο αναβαθμισμένο Transit. Εξωτερικά λίγα έχουν αλλάξει. Η μάσκα έχει πλέον μεταλλική γρίλια ενώ σε κάποιες εκδόσεις οι προφυλακτήρες είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν ενισχυθεί με σύστημα πλοήγησης, bluetooth συνδέσεις, αισθητήρες παρακαρίσματος, οθόνη οροφής για οπισθοπορεία και ειδική βάση για laptop. Παράλληλα το πακέτο εξοικονόμησης καύσιμου (ECO Pack) περιλαμβάνει σύστημα start & stop και ένδειξη αλλαγής σχέσεων. Τέλος η καμπίνα έχει αισθητά αναβαθμιστεί ως προς το επίπεδο ηχομόνωσης που προσφέρει.

Ο νέος κινητήρας diesel στα 2,2 λίτρα αντικαθιστά τους παλαιότερους στα 2,2 και 2,4 λίτρα. Υπάρχουν τρεις εκδόσεις ισχύος στους 100, 125 και 140 ίππους. Με υπερσυμπιεστή (Turbo) μεταβλητής λειτουργίας, εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης και μικρότερη συμπίεση στους θαλάμους, ο νέος κινητήρας παρουσιάζει υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση. Επιπρόσθετα με το πακέτο ECO Pack η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει μέχρι τα 6,6 λίτρα/100 χλμ. με μέσες εκπομπές ρύπων CO2 στα 173 γρ./χλμ. Βελτιώσεις έχουν δεχθεί και τα χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων με καλύτερες αλλαγές μεταξύ των σχέσεων και πιο μακριά κλιμάκωση.

Η γκάμα του αναβαθμισμένου Transit περιλαμβάνει τις παρακάτω εκδόσεις:

Van με τρία μεταξόνια, τέσσερα μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής, κλειστός χώρος φόρτωσης από 6,5 – 14,3 κυβικά μέτρα (SAE) και μικτό βάρος οχήματος 2,5 – 4,6 τόνων.

Kombi/Tourneo με τρία μεταξόνια, τρεις τύπους αμαξώματος ως προς το ύψος της οροφής και χωρητικότητα δύο έως εννέα θέσεων.

Bus με καμπίνα χωρητικότητας 13 – 17 θέσεων.

Single Cab με τρία μεταξόνια – συν μία έκδοση με εκτεταμένου πλαισίου με ή χωρίς πλατφόρμα φόρτωσης, πίσω άξονα τροχών με 2 ή 4 τροχούς και μικτά βάρη 3,0 – 4,6 τόνων.

Double Cab με δύο μεταξόνια – συν μία έκδοση με εκτεταμένου πλαισίου με ή χωρίς πλατφόρμα φόρτωσης, πίσω άξονα τροχών με 2 ή 4 τροχούς και μικτά βάρη 3,0 – 4,6 τόνων.

H αναβαθμισμένη σειρά διαθέτει επίσης τετρακίνητες εκδόσεις ενώ το εύρος κόστους κτήσης κυμαίνεται μεταξύ 26.650 ευρώ και 36.500 ευρώ.

 

Ιστορία

Αρχικά το πρώτο Ford Transit (1965) παρουσιάστηκε σε τρεις εκδόσεις σασί (κοντό, μεσαίο, μακρύ). Το Transit με το κοντό μεταξόνιο είχε δυνατότητα φόρτωσης 610 κιλών ενώ υπήρξαν και επιβατικές εκδόσεις 12 και 15 θέσεων. Μέχρι το 1970 είχε αποκτήσει τον τίτλο ενός από τα πιο αξιόπιστα οχήματα πραγματοποιώντας τακτικά δρομολόγια σε αντίξοες συνθήκες όπως την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων στις Περουβιανές Ανδεις και σε υψόμετρο περίπου 4.500 μέτρων.

Το 1971, το Transit προσέδωσε νόημα στη φιλικότητα προς τον χρήστη, στοιχείο πρωτόγνωρο για οχήματα επαγγελματικού τύπου. Τότε ήταν που παρουσιάστηκε η έκδοση Transit Supervan με 5λιτρο V8 κινητήρα που μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Μέχρι το 1975 είχαν παρουσιαστεί πολλές εκδόσεις του Transit μερικές από τις οποίες χρησιμοποιήθηκαν από την Scotland Yard σε… ειδικές αποστολές.

Το 1975 το Transit άλλαξε εμφάνιση (black look) με περισσότερα πλαστικά μέρη σε μάσκα προφυλακτήρες και καθρέπτες ενώ ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε η έκδοση «190» με δυνατότητα φόρτωσης 3,5 τόννων. Τα χρόνια κύλησαν και το Transit εδραιώθηκε στην αγορά οχημάτων σημειώνοντας το 1985 παραγωγή 2 εκατ. μονάδων. Νέοι κινητήρες εξελίχθηκαν, οι καρότσες μεγάλωσαν και η ποιότητα αναβαθμίστηκε. Το 2000, ο όγκος παραγωγής έφθασε τις 4 εκατ. μονάδων ενώ μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περίπου 6,3 εκατ. Transit

{gallery}photos/26/news/Ford-Transit-2011{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο