HONDA FCX CLARITY

Οδηγήσαμε στη Γερμανία το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου. Το Honda FCX Clarity είναι ένα καθ΄ όλα λειτουργικό αυτοκίνητο που εκπέμπει μηδενικούς ρύπους καταναλώνοντας υδρογόνο.

Στον πλανήτη γη, η αυτοκίνηση έτσι όπως την ξέρουμε σήμερα, μετρά 125 χρόνια ιστορίας. Τα πρώτα υβριδικά οχήματα μαζικής παραγωγής εμφανίστηκαν πριν από 14 χρόνια. Τα πρώτα ηλεκτρικά, μόλις πριν από μερικούς μήνες.

Μπορεί το πετρέλαιο να είναι κάπως ακριβό αλλά σε καμία περίπτωση δεν βιώνουμε την κρίση της δεκαετίας των seventies. Τα αιολικά πάρκα αυξάνονται και πληθαίνουν και όλα δείχνουν πως κάτι πάει να αλλάξει στην καθημερινότητά μας.

Την στιγμή που όλα αυτά συμβαίνουν γύρω μας, η Honda έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα παρουσιάζοντας από το 2009 στην Αμερική και στην Ιαπωνία το μοντέλο FCX Clarity με κυψέλες καύσιμου. Όπως διατείνονται οι επαΐοντες στην αυτοκινητοβιομηχανία, το υδρογόνο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος στις μεταφορές.

Το Honda Clarity, αποτελεί το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής και κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους των ΗΠΑ μέσω leasing με μηνιαίο μίσθωμα 600 δολ.. Κι αυτό διότι η αγορά και ιδιοκτησία ενός τέτοιου οχήματος φαντάζει απρόσιτη (περίπου 140.000 δολ. στις ΗΠΑ) με τα σημερινά δεδομένα.

Προσφάτως, η Honda διέθεσε δύο Clarity στην Ευρώπη προς δοκιμή. Από κοντά και ‘μεις για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ενός αυτοκινήτου που αποβάλει από τις «εξατμίσεις» του, νερό – σε μορφή υδρατμών. Ενός αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων με αυτονομία 460 χλμ. μόλις από 4 κιλά υδρογόνου.

Αυτή την περίοδο το υδρογόνο κοστίζει από 8 έως 10 ευρώ το κιλό. Αναφέρουμε κιλό και όχι λίτρο καθώς για την αποθήκευση του υδρογόνου στο ειδικό ντεπόζιτο πρέπει από αέρια μορφή να υγροποιηθεί μέσω ψύξης.

Αν λοιπόν 4 κιλά υδρογόνου αξίας 40 ευρώ, καλύπτουν μια απόσταση 460 χλμ. έχουμε ένα πολύ καλό ισοζύγιο κόστους σε σχέση με τα περίπου 60 ευρώ που θα χρειαζόμασταν για την ίδια απόσταση με ένα βενζινοκίνητο όχημα. Βεβαίως η ιδανική τιμή για φθηνή αυτοκίνηση θα ήταν 4 ευρώ το κιλό υδρογόνου. Κάτι που ίσως στο μέλλον γίνει πραγματικότητα αν και εφόσον μπορέσουμε να παράγουμε υδρογόνο με πιο φθηνούς τρόπους.

Το FCX Clarity είναι ένα ευρύχωρο 5θέσιο μοντέλο με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 KW (περίπου 136 ίππων), μπαταρίες ιόντων λιθίου και κυψέλες καύσιμου. Είναι αθόρυβο στη λειτουργία του και μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο με αεροδυναμικό αμάξωμα μήκους 4,8 μ.

Συνεπώς είναι ένα ευρύχωρο και πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο για πέντε επιβάτες που όμως ζυγίζει όσο και ένα κανονικό μοντέλο της ίδιας κατηγορίας με συμβατική τεχνολογία.

Φυσικά, υπάρχουν περιορισμοί και εμπόδια τεχνολογικής φύσεως που θα πρέπει να υπερκεράσει η αυτοκινητοβιομηχανία περνώντας στην εποχή του υδρογόνου. Ένα από αυτά αφορά την ζωή των κυψελών καυσίμου όπου σήμερα έχουν περιορισμένη δράση (περίπου μέχρι τα 200.000 χλμ.).

Εν τούτοις, η προοπτική που διανοίγεται με τα οχήματα υδρογόνου είναι μεγάλη και εξόχως ενδιαφέρουσα στην εποχή της απεξάρτησης από το πετρέλαιο και τα παράγωγά του. Στην «πράσινη» εποχή της ενέργειας στις μεταφορές.

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/25/Test/Honda-FCX-Clarity{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο