jaguar-c-x16-concept-01

ΥΒΡΙΔΙΚΗ JAGUAR

Με αλουμινένιο αμάξωμα, κινητήρα V6 στα 3,0 με Turbo και εντυπωσιακή εμφάνιση, η πειραματική Jaguar C-X16 δεν είναι άλλο ένα συμβατικό σπορ αυτοκίνητο. Εδώ, η Jaguar πειραματίζεται με την υβριδική τεχνολογία σε ένα μοντέλο επιδόσεων που σίγουρα θα βγει στη μαζική παραγωγή.

Προς το παρόν, ο βενζινοκινητήρας των 380 ίππων με τα 450 Nm ροπής ενισχύεται από τις υπηρεσίες ενός ηλεκτρικού μοτέρ 70 kW (περίπου 95 ίππων) με πρόσθετα 235 Nm ροπής που προσδίδουν στη νέα Jaguar, εντυπωσιακές επιδόσεις. Η πειραματική C-X16 διαθέτει επίσης ένα αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (KERS), όπως αυτό που υπάρχει στα μονοθέσια της Formula 1. Μαζί με ένα εξελιγμένο σύστημα Start & Stop, η νέα Jaguar μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,4’’ και να παράγει ρύπους CO2 μόλις στα 165 γρ./χλμ.

Το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί αυτόματα και παραλλήλως με τον V6 θερμικό κινητήρα ή κατ’ επιλογή του οδηγού όποτε χρειάζεται περισσότερη δύναμη. Αξίζει να σημειωθεί πως τα 1.600 κιλά της κατασκευής μοιράζονται ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες τροχών (κατανομή βάρους 50:50) χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών ιόντων λιθίου σε ειδικό χώρο πίσω από τα καθίσματα. 

{gallery}photos/26/eco/Jaguar-C-X16-Concept{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο