Jeep oh Jeep Compass

Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας.

Ας με συγχωρέσει ο Ελύτης. Δεν φταίω εγώ που τον επικαλούμαι, το Compass φταίει.

Έχουμε λοιπόν και λέμε: Είναι τόσο καλό το «κατηγορίας Qashqai» SUV της Jeep, που να του πρέπει το απόφθεγμα ενός νομπελίστα; Τι είναι αυτός ο ετεροπροσδιορισμός, «κατηγορία Qashqai»; Και, τελικά, τι παραπάνω έχει να πει το Compass που δεν έχει ήδη ειπωθεί;

Ας ξεκινήσουμε λίγο παράδοξα, από τους εξωτερικούς καθρέφτες και το ευδιάκριτο λογότυπο που, υπάρχει εκεί ως πολλαπλασιαστής του proud of ownership της μάρκας, μια διαρκής υπενθύμιση ότι πέρα και πάνω από το Compass υπάρχει ένα ιστορικό, βαρύ όνομα και ότι επένδυσες οικονομικά και -ίσως το σημαντικότερο- συναισθηματικά σε ένα Jeep, δεν αγόρασες απλώς ένα crossover που έχει σπάσει τα ταμεία.

Ναι, αυτό το τελευταίο είναι νύξη για το Nissan Qashqai μπορεί να μην δημιούργησε ακριβώς ένα segment, αλλά η δημοφιλία του ήταν τέτοια που έκανε τους «άλλους» να ανησυχήσουν, να επενδύσουν και τελικά να παρουσιάσουν τόσα μοντέλα, ώστε τώρα να μιλάμε για μια κραταιή κατηγορία.

Σ’αυτό το πανέρι που αισίως περιέχει καμιά δεκαριά αυτοκίνητα, το Compass ξεχωρίζει και όχι μόνο λόγω σχεδίασης, που αναντίρρητα τείνει στο premium. Είναι τα κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά, που θα το καταστήσουν μάλλον το πιο αποτελεσματικό εκτός δρόμου, ακόμη κι αν δεν πρόκειται για τη συγκεκριμένη έκδοση, με τον 2λιτρο κινητήρα diesel των 140 ίππων, που πάει πακέτο με τετρακίνηση πολλών επιλογών αναλόγως του τερέν και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Είναι η γενναία απόσταση από το έδαφος, οι μικροί πρόβολοι, ακόμη και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που δεν φοβούνται το χώμα.

Δεν έχει σημασία αν ενδιαφέρουν όλα αυτά τον πολυθρύλητο «αγοραστή της κατηγορίας». Το κρίσιμο είναι ότι Jeep χωρίς τα παραπάνω, δεν νοείται. Το κρίσιμο είναι ότι εταιρία «αρνείται» να παράξει ένα αυτοκίνητο που δεν θα τηρεί παραπάνω από στοιχειωδώς, αυτά που υπόσχεται το logo στους εξωτερικούς καθρέφτες.

Εσένα, που νομίζεις ότι «εκτός δρόμου» είναι το γαρμπίλι οδοστρωσίας 3Α που απλώνεται πριν πέσει η άσφαλτος, το Compass θα σε πάει πολύ μακρύτερα από αυτό. Και άνετα. Με ευρύχωρη, καλά εξοπλισμένη καμπίνα, ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και όσο εσωτερική σχεδίαση όσο εκκεντρική απαιτείται.

Κάπως έτσι προκύπτει η επίκληση του Ελύτη.

Και κάπως έτσι οι τιμές ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ για την δικίνητη βενζινοκίνητη έκδοση με τα 1,4 λίτρα και τους 140 ίππων και καταλήγουν στα 41.400 ευρώ που κοστίζει η κορυφαία, με 2λιρτο diesel κινητήρα 170 ίππων. 

Πάνος Ντάνος

(φωτό, δικές μου)

Πάνος Ντάνος

Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. Ξεκίνησε το 1994 και έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Auto Τρίτη, Car & Driver, Auto Motor und Sport, Downtown και Nitro. Υπήρξε αρχισυντάκτης του περιοδικού Active και διευθυντής σύνταξης στο No Limits. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο