KIA

kia-rio-5-01

KIA RIO 1.25

Η Ευρώπη προκύπτει ως η πιο σημαντική αγορά στην κατηγορία των supermini, παγκοσμίως. Συνολικά υπάρχουν περί τις 45 διαφορετικές προτάσεις μικρών αυτοκινήτων που καλύπτουν εύρος αναγκών. Στην Ελλάδα, περίπου 4 στους 10 αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου επιλέγουν μοντέλο από την κατηγορία που συμμετέχει το νέο Rio. Πρωταγωνιστές στην κατηγορία είναι τα, Opel Corsa, Toyota Yaris, VW Polo, Ford Fiesta και Nissan Micra με πωλήσεις άνω των 2.000 μονάδων, έκαστο, για το πρώτο εξάμηνο του 2011.

Το νέο Rio έχει στηθεί πάνω στο τετράπτυχο της μοντέρνας σχεδίασης, του εξοπλισμού από μεγαλύτερες κατηγορίες, του downsizing σε κινητήρες και του οικολογικού προφίλ. Κατά την KIA Motors, τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν την συνταγή επιτυχίας στην Ευρώπη.

Αντικειμενικά, το μικρό KIA προτάσσει ένα δυναμικό προφίλ. Έχει πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνουν από θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού μέχρι Emergency Brake Control – στοιχείο που το βλέπουμε ολοένα και περισσότερο σε μικρά αυτοκίνητα – με λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά σε εμπόδιο όταν ο οδηγός, ολιγωρήσει. Έχει και μικρούς αποδοτικούς κινητήρες – ειδικά ο εξαιρετικός 3κύλινδρος Turbo Diesel στα 1,1 λίτρα – που θα ενισχυθούν από του χρόνου με μια σειρά, από επίσης μικρούς Turbo βενζίνης. Τέλος έχει και έκδοση CleanTec με τεχνολογία εξοικονόμησης καύσιμου (μέση κατανάλωση 3,2 λίτρα/100 χλμ.) και μειωμένους ρύπους CO2 (85 γρ./χλμ.) που στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές χώρες της Ε.Ε. είναι απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας.

Στη χώρα μας θα το δούμε στις αρχές Οκτωβρίου με τρεις κινητήρες. Ο βασικός βενζίνης είναι της νέας σειράς Kappa στα 1,25 λίτρα με 85 ίππους και μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ. (ρύποι CO2 στα 114 γρ./χλμ.). Είναι ο ίδιος κινητήρας που φορά και το νέο Picanto. Με τον συγκεκριμένο κινητήρα το Rio επιταχύνει στα 0-100 σε 13,1’’ και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανά 100 χλμ. προσδιορίζεται στα 5 λίτρα καυσίμου με το σύστημα Start + Stop (η εταιρεία το ονομάζει ISG).

Πιο πάνω υπάρχει το μοτέρ του c’eed (σειρά Gamma), στα 1,4 λίτρα με 109 ίππους και μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. (ρύποι CO2 στα 128 γρ./χλμ.). Όμως ο νέος 3κύλινδρος diesel στα 1,1 λίτρα θα προκύψει ξακουστός με 70 ίππους και 170 Nm ροπής. Είναι ο ίδιος κινητήρας που επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 3,2 λίτρων/100 χλμ. με το πακέτο EcoDynamics!

Τα κιβώτια είναι χειροκίνητα με 5 ή 6 σχέσεις ενώ αργότερα με την έκδοση 1.400 βενζίνης θα είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο 4άρι. Οι αναρτήσεις ακολουθούν την πεπατημένη στην κατηγορία, με ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με ρύθμιση κάπως σφιχτή, όπως φαίνεται ότι προτιμούν οι Ευρωπαίοι.

Οδηγώντας το νέο Rio στην Πορτογαλία δεν έχω κάτι συνταρακτικό να περιγράψω. Ωστόσο, μου προέκυψε ένας συγκρατημένος ενθουσιασμός καθώς όσο περνούσε η ώρα ανακάλυπτα πως ό,τι προσδοκούσα από ένα σύγχρονο supermini, απλά το είχα. Καλή ποιότητα κύλισης, ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον με χρώμα στο ταμπλό, καλούς χώρους για τους πίσω, αρκετά gadget στον εξοπλισμό, ικανοποιητική ηχομόνωση, νορμάλ γκάζια με καλή κατανάλωση και στιλ, πολύ στιλ.

Στο νέο Rio σε μαγνητίζει η εμφάνιση. Δύσκολο να πιστέψεις πως είναι Κορεατικό δημιούργημα έστω κι αν ξέρεις πως ο υπεύθυνος σχεδιαστής του είναι Ευρωπαίος και πρώην στέλεχος της Audi. Αν μπορούσα να ανακαλέσω από τις σημειώσεις μου κάτι μεμπτό, αυτό θα ήταν το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και την μάλλον μεγάλη – για μοντέλο τέτοιου τύπου – στεφάνη του τιμονιού.

Η διάθεση του στην ελληνική προς το παρόν ξεκινά μόνο με 5θυρο αμάξωμα και σε 3 επίπεδα εξοπλισμού (InstyleUptownCosmic). Η βασική έκδοση περιλαμβάνει εκτός των άλλων κλιματισμό, σύστημα ESP, 6 αερόσακους στην τιμή έναρξης των 12.790 ευρώ για το μοντέλο 1,25 λίτρων. Το μοντέλο 1,4 λίτρων διατίθεται μόνο στην πλούσια έκδοση Cosmic με ζάντες αλουμινίου, start button, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ιονιστή καμπίνας, αισθητήρες βροχής και άλλα gadgets στην ενδεικτική τιμή των 15.590 ευρώ. Τέλος, η ενδιαφέρουσα έκδοση diesel (τύπος εξοπλισμού Instyle) θα βρίσκεται στα 14.390 ευρώ. Σε ισχύ και η εγγύηση καλής λειτουργίας 7 ετών για ολόκληρο το αυτοκίνητο και τα επιμέρους μέρη του, που είναι μεταβιβάσιμη ως προς την κυριότητα του οχήματος μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την εισαγωγική εταιρεία ισχύει ειδική προσφορά έκπτωσης 1.200 ευρώ για το Rio μαζί με δωρεάν σέρβις για 2 χρόνια σε όσους το παραγγείλουν μέχρι τις 30/9/2011.

Φώτης Ραΐσης

 

 

KIA Rio 1,25


Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.045×1.720×1.455 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.570 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

288-923 λίτρα

Βάρος:

1.029 κιλά

Κινητήρας:

1.248 κ.εκ., 4 κύλ., CVVT

Ισχύς:

85 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

121 Nm/ 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

13,1”, 168 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

5,0 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

114 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

91 €

Τιμή:

Τιμή ειδικής προσφοράς

από 12.790 – 14.890 €

από 11.590 – 13.690 €

 

 

 

{gallery}photos/26/test/KIA-RIO{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο