KOENIGSEGG AGERA

Όσοι το οδήγησαν έμειναν άναυδοι. Οι υπόλοιποι απλά θαυμάζουν τα εξαίρετα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου supercar που δυνητικά θα μπορούσε να αντιπαρατεθεί μόνο με την Bugatti Veyron. Με κινητήρα απόδοσης 940+ ίππων και όνομα ελληνικό, το Agera είναι το καινούργιο όνειρο της αυτοκίνησης.

Στη μικρή σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Koenigsegg, οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο του Ängelholm με το προσωπικό τους αεροσκάφος, να πάρουν ένα δροσιστικό drink και λίγο παραπέρα να δοκιμάσουν ένα ονειρικό supercar. Η Koenigsegg τα έχει φροντίσει όλα. Τα γραφεία της βρίσκονται μέσα σε ένα μικρό αεροδρόμιο της Σουηδίας!

Η εταιρεία έγινε ευρύτερα γνωστή όταν το 2009 κατέθεσε πρόταση εξαγοράς της Saab από την GM, λαμβάνοντας μεγάλη δημοσιότητα. Καθόλου άσχημα για μια εξειδικευμένη εταιρεία κατασκευής supercar, που φέρει το όνομα του ιδρυτή της και από πίσω της έχει μια ομάδα ισχυρών και ευκατάστατων μετόχων που έχουν όρεξη για επενδύσεις. Βεβαίως, η εξαγορά δεν έγινε, με υπευθυνότητα της GM που τότε έψαχνε για κάτι… μεγαλύτερο.

Εκεί λοιπόν στο ήρεμο κράτος της Σουηδίας κάποιοι συνειδητά ξεφύλλισαν το ελληνικό λεξικό για να καταλήξουν τελικά στο όνομα Agera για το καινούργιο μοντέλο τους. Η λέξη, αν και κουτσουρεμένη, προέρχεται από το ελληνικό επίθετο «αγέραστος» όμως δεν απαντάται με σαφήνεια τι ακριβώς είχαν στο μυαλό τους οι Σουηδοί δίνοντας αυτό το όνομα σε ένα supercar μοναδικής ταυτότητας. Μάλιστα οι Σουηδοί στο δελτίο Τύπου τους για το Agera, το χαρακτηρίζουν ως «hypercar» παντρεύοντας άλλη μια ελληνική λέξη (υπερ) με την αγγλική λέξη car = αυτοκίνητο.

Επιστροφή στις επενδύσεις και η ομάδα μετόχων πίσω από την Koenigsegg φαίνεται πως έριξε πολλά χρήματα για τη δημιουργία του Agera. Περίπου έναν χρόνο πριν έδωσε σε επιλεγμένους δημοσιογράφους απ’ όλο τον κόσμο να οδηγήσουν ένα πρωτότυπο. Τα σχόλια ήταν διθυραμβικά. Αλλά και όσοι δεν επιλέχθηκαν για να το οδηγήσουν υποκλίθηκαν στην ανωτερότητα του Agera, η οποία επικεντρώνεται στα εξής σημεία:

– Ελαφρύς κινητήρας V8 5.0 λίτρων με απόδοση από 940 έως 1115 ίππους και ροπή από 1.000 έως 1.200 Nm, ανάλογα την έκδοση. Με αυτές τις προδιαγραφές το Agera προσεγγίζει τις απόλυτες επιδόσεις της Bugatti Veyron.

– Μοναδικό ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη ξηρού και υγρού τύπου που ζυγίζει μόλις 81 κιλά και παρουσιάζει κατά 2/3 βελτιωμένη απόκριση από οποιοδήποτε συναφές κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη κυκλοφορεί στην πιάτσα.

– Μπροστινές αναρτήσεις με μεγάλα ψαλίδια (τύπου Formula 1) και πίσω ένας συνδυασμός με τρία αμορτισέρ-ελατήρια με άμεσο μηχανικό σύνδεσμο (ένα ελατήριο-αμορτισέρ) μεταξύ των δύο τροχών.

– Ελαφρύ αμάξωμα μήκους 4,2 μ. και πλάτους 2 μ. από ανθρακονήματα που ζυγίζει μόλις 70 κιλά και παρουσιάζει την εντυπωσιακή στρεπτική ακαμψία των 65.000 Nm/deg.

Από τα παραπάνω είναι εμφανές πως το Koenigsegg Agera δεν είναι απλά ένα «υπεραυτοκίνητο» της σειράς. Διαθέτει εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και ο κινητήρας του πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 stage2. Είναι το μοναδικό supercar με χώρο αποσκευών άνω των 120 λίτρων (μπροστά και κάτω από το καπό), την ώρα που στη ζυγαριά εμφανίζει 1.330 κιλά (άνευ υγρών).

Η τιμή δεν έχει γνωστοποιηθεί, όμως θεωρείται σίγουρο πως το Agera θα μπει σε κλίμακα περιορισμένης παραγωγής σε δύο εκδόσεις – μία απλή και μία ισχυρή R.

 

{gallery}photos/26/news/Koenigsegg-Agera-2011{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο