Κόκκινος Κύκλος για TATA – Jaguar – Land Rover

Για την Tata Motors η Τετάρτη 31 Οκτωβρίου αναμένεται να σηματοδοτήσει την αναθεώρηση των στρατηγικών στόχων και οικονομικών προσδοκιών ως προς την συνύπαρξη με την Jaguar Land Rover. Είναι η ημέρα που το Διοικητικό Συμβούλιο της μητρικής εταιρίας συνέρχεται και κατόπιν ανακοινώνει στο παγκόσμιο επενδυτικό κοινό και σε οικονομικούς αναλυτές την κατάσταση αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου 2018-2019 (εκκίνηση φορολογικού έτους είναι η 1η Απριλίου).

 Η τηλεδιάσκεψη των αποτελεσμάτων, την οποία το POPCARS είναι προσκεκλημένο να την παρακολουθήσει, προγραμματίζεται για τις 4 μμ ώρα Ελλάδας. Αναμφισβήτητα, είναι ο πρώτος Κόκκινος Κύκλος έπειτα από 10 χρόνια συνύπαρξης με την JLR όπου θα αποτυπώνεται ο εκνευρισμός των επενδυτών από την αυξανόμενη πίεση στα οικονομικά μεγέθη της μητρικής λόγω των εισαγόμενων προβλημάτων από ΕΕ/Βρετανία και Κίνα, συρρίκνωσης αγοράς diesel, διαφαινόμενες επιπτώσεις σε περίπτωση σκληρού BREXIT, μειωμένη αγοραστική δύναμη στην Κίνα λόγω φορο-δασμολογικού πολέμου.

Παρά την αύξηση πωλήσεων από τα Ε-Pace, Range Rover/Range Rover Sport (συμπεριλαμβανομένων των PHEVs), του Velar και του I-Pace οι χονδρικές πωλήσεις εξακολουθούν να εμφανίζονται μειωμένες σε ολόκληρη την ΕΕ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και λιγότερο σε ΗΠΑ και Κίνα.

 Ωστόσο, το ουσιαστικότερο ζήτημα για την JLR, όπως έχει ήδη αποτυπωθεί στην προηγούμενη ανακοίνωση αποτελεσμάτων είναι το αρνητικό περιθώριο EBIT (κέρδη προ τόκων και φόρων) το οποίο σε συνδυασμό με τον μεγάλο όγκο επενδύσεων σε R&D και συντελεστές παραγωγής επιδευνώνει τις αρνητικές FCF (ελεύθερες ταμειακές ροές). Ο μακροπρόθεσμος, πλήν φιλόδοξος, στόχος EBIT της JLR τοποθετείται μεταξύ 7%-9% ενώ ήδη ο ανταγωνισμός κινείται μεταξύ 6%-10%.

Την ίδια στιγμή Moody’s και S&P αναθεώρησαν κατά μία βαθμίδα επί τα χείρω την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρίας με το σκεπτικό ότι όσο δεν προοδεύουν οι διαρθρωτικές αλλάγες που απαιτούνται για την ορθολογικότερη επίδοσή της, εξασθενούνται τα λειτουργικά αποτελέσματα της JLR.

 Τέλος, στην επιβράδυνση της JLR έρχεται να προστεθεί το συνολικό ομολογιακό χρέος της μάρκας καθώς κι η πρόθεσή της να το αυξήσει με την σύναψη ενός ακόμα κοινοπρακτικού δανείου στις ΗΠΑ ύψους $1.0 δις. Στην αλμυρή σύμβαση διάρκειας έξι ετών ενδιαφέρον συμμετοχής έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι Standard Chartered, BNP, Axis Bank, ενώ αναμένεται να τιμολογηθεί κατά 150-170 μονάδες βάσης πάνω από το δολαριακό LIBOR 6-μήνης διάρκειας.

Παρακάτω ακολουθεί η πρόσκληση:

Γιώργος Ανδριανόπουλος

Δημοσιογραφεί από το 1989 αλλά ΔΕΝ είναι δημοσιογράφος (αλήθεια…ξεκίνησε στο Pit Magazine). Ακολούθησαν 4Τ, 2Τ, Autoweek και C&D χωρίς τελικά να τον κερδίσει η ΕΣΗΕΑ (τον κατάπιε το Τεχνικό Επιμελητήριο κι η Πανευρωπαϊκή Ένωση Μηχανικών). Μεταπτυχιακώς, ανακάλυψε την γοητεία των Χρηματο-Οικονομικών επενδύσεων με φίλτρα Kalmann. Επαγγελματικώς, αφού έβαλε μπροστά τον «κινητήρα» των RealFM/Real News ως CFO γοητεύτηκε από το Brain Drain. Tώρα, αναζητά να επιστρέψει Ελλάδα γιατί το Investment Banking στην Μ. Ανατολή και το Λονδίνο του πέφτουν λίγα μπροστά στη μέθεξη των ΜΜΕ. Ποιος είναι…είπαμε;

Γράψτε ένα σχόλιο