Lamborghini Urus: Το πιο γρήγορο SUV του πλανήτη

Το σήμα της Lamborghini δεν μπαίνει οπουδήποτε. Μόνο σε τρακτέρ και σε supecars! Εσχάτως τοποθετήθηκε και πάνω στο καπό ενός SUV με την ονομασία Urus. Τουλάχιστον επί μία 5ετία ακούγαμε στις διεθνείς εκθέσεις περί διεύρυνσης της γκάμας Lamborghini με πρώτη προτεραιότητα την σχεδίαση και κατασκευή ενός κορυφαίου SUV. Και ενώ αυτό το SUV το βλέπαμε από άλλους κατασκευαστές (βλέπε Jaguar, Maserati και Bentley) στην Lamborghini κατέφθασε ολίγον καθυστερημένα αλλά με ένα ισχυρό προφίλ τεχνικών χαρακτηριστικών.

Η εταιρεία χαρακτηρίζει το νέο Urus ως «Super SUV» και σε αυτή της την τοποθέτηση έχει να επιδείξει εξαιρετικά στοιχεία απόδοσης και επιδόσεων. Έχοντας κάτω από το καπό έναν νέο κινητήρα V8 στα 4.0 λίτρα με διπλό Turbo που αποδίδει 650 ίππους και επιδεικνύει μέγιστη ροπή 850 Nm από τις 2.250 σ.α.λ., το Urus είναι το πιο γρήγορο SUV που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Έχει αναλογία βάρους-ιπποδύναμης 3,38 κιλά/ίππο, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6’’ και στα 0-200, σε 12,8’’ ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 305 χλμ./ώρα!

Μεταξύ άλλων διαθέτει, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με έξυπνο λογισμικό διαχείρισης, εξελιγμένη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό Torsen και διάφορα προγράμματα λειτουργίας, μεγάλα κεραμικά δισκόφρενα αλλά και τετραδιεύθυνση. Το αμάξωμα δεν είναι ιδιαίτερα υψηλόσωμο, ζυγίζει περίπου 2.200 κιλά και βασίζεται σε τροχούς διαμέτρου από 21 έως 23 ίντσες που υποστηρίζουν διάφορα ελαστικά της Pirelli σχεδιασμένα ειδικά για την Urus. Έχει αρκετά αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και ένα πακέτο εμφάνισης off road που προσφέρεται προαιρετικά.

Η καμπίνα διαθέτει όλα τα κομφόρ, είναι πλήρως εξοπλισμένη και ποιοτικά ενδεδυμένη με δέρματα Alcantara, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και ξύλο. Βεβαίως υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αλλά και ελέγχου των δυναμικών χαρακτηριστικών συμπεριφοράς του Urus που σαφώς δεν είναι το κλασικό SUV για χωματόδρομο αλλά ένα supercar με ψηλή θέση οδήγησης και ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις επιβάτες.

Το κόστος κτήσης στις κατά τόπους ευρωπαϊκές αγορές που θα κυκλοφορήσει η Urus προσδιορίζεται στα 171.429 ευρώ. Τιμή net, χωρίς τους φόρους!

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο