MERCEDES CLA 180

Το πιο αεροδυναμικό σχήμα στα οικογενειακά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας ανήκει στην CLA. Την πρώτη τετράθυρη Mercedes με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς! Αξίζει λοιπόν να ασχοληθούμε με ένα τέτοιο αυτοκίνητο και μάλιστα στην βασική του έκδοση CLA 180, μιας και αποτελεί την μοναδική έκδοση, που ίσως έχει κάποια τύχη στην τωρινή εικόνα της ελληνικής αγοράς. Άραγε πόσο να κάνει;

Με 27.734 ευρώ είσαι μέσα σε μια CLA 180 και καμαρώνεις πως είναι να έχεις μια Mercedes E-Class των 45.000 ευρώ! Διότι μια CLA δείχνει τόσο ποιοτική, γενναιόδωρη και μεγάλη, όσο μια E 180, που βρίσκεται δύο κλάσεις πιο πάνω.

Η CLA φαντάζει σα να ξεπήδησε από κάποιο σόου «pimp my ride», όμως η αλήθεια είναι πως είναι το μικρό κουρσάκι που θα ήθελες να έχεις. Το σχέδιο είναι πολύ ενδιαφέρον, εκκεντρικό και ολίγον επιτηδευμένο. Σίγουρα ξεχωρίζει στο δρόμο και όχι μόνο με το φως της ημέρας. Το βράδυ είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, με φώτα LED παντού και εσωτερικό με κρυφούς φωτισμούς και φωτεινά logo Mercedes – στους μαρσπιέδες.

Σε αυτή την κατηγορία, ο ανταγωνισμός προκύπτει μόνο από την Audi και το νέο A3 sedan. Σε ένα ευρύτερο περιβάλλον και κυρίως στην βάση εγγύτητας στην τιμή, θα μπορούσε – υπό προϋποθέσεις – να λογιστεί ως ανταγωνιστής των ευρύχωρων οικογενειακών της μεσαίας κατηγορίας (βλέπε VW Passat, Ford Mondeo και Skoda Octavia).

Έχοντας το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα απ’ όλα τα sedan, ανεξαρτήτου κατηγορίας, η CLA έχει πλεονέκτημα στην οικονομία. Μολονότι το απόβαρο βρίσκεται στα 1.400 κιλά, παρουσιάζει μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ.

Ο κινητήρας είναι βενζίνης στα 1,6 λίτρα (με Turbo) που αποδίδει 122 ίππους και προσφέρει ροπή 200 Nm. Είναι ο ίδιος κινητήρας που υπάρχει και στην αμέσως επόμενη έκδοση CLA 200 με διαφορές στην χαρτογράφηση που φέρνουν την ισχύ στους 156 ίππους και την ροπή στα 250 Nm.

Το πιο φιμωμένο μοτέρ των 122 ίππων της CLA 180, παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία και καλό τράβηγμα από χαμηλά. Η επιτάχυνση 0-100 θέλει 9,5’’ για να επιτευχθεί με την τελική να φθάνει στα 210 χλμ./ώρα. Αν θέλετε κάτι παραπάνω σε επιδόσεις θα πρέπει να καταβάλλετε επιπλέον περίπου 3.000 ευρώ και να απευθυνθείτε στην έκδοση CLA 200.

Η ποιότητα κύλησης είναι αρκετά καλή όμως δεν φθάνει το επίπεδο των μεσαίων μπερλίνων της C-Class και της E-Class. Το set up της ανάρτησης είναι κάπως σφικτό, ευνοώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς στερώντας όμως και μέρος της άνεσης (ειδικά αν επιλεγεί με ζάντες 17 ή 18 ιντσών). Λόγω της σφικτής ανάρτησης φαίνεται να ταλαιπωρείται και η συναρμολόγηση που αν και προσεγμένη στο έπακρο, παρουσιάζει κάποιους τριγμούς.

Φώτης Ραΐσης  

MERCEDES CLA 180
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.630×1.777×1.432 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 470 λίτρα
Βάρος: 1.395 κιλά
Κινητήρας: 1.595 κ.εκ., 4 κύλ., turbo
Ισχύς: 122 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.250- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,1”, 230 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 126 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 139 €
Τιμή με απόσυρση: 27.734 €

 

images-popcars

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο