Νέα τεχνολογία νυχτερινού φωτισμού Mercedes

Η Mercedes παρουσίασε τη νέα τεχνολογία φωτισμού LED «DIGITAL LIGHT» που χρησιμοποιεί όλα τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης και διαχείρισης ενός αυτοκινήτου (ADAS) για να προσφέρει στον χρήστη, εξιδανικευμένη ορατότητα σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης. Η εταιρεία αναπτύσσει διαρκώς νέες τεχνολογίες νυχτερινού φωτισμού για τα μοντέλα της. Τα πιο πρόσφατα συστήματα LED με αυτόματα προσαρμοζόμενη δέσμη ανήκουν στο τεχνολογικό πακέτο με την ονομασία ILS (Intelligent Light System). Το κάθε φωτιστικό σώμα του συστήματος «MULTIBEAM LED headlamp» της Mercedes απαρτίζεται από 84 ανεξάρτητα ελεγχόμενα LED προσφέροντας καλύτερο φωτισμό, σε μεγαλύτερη απόσταση και διασπορά που δεν κουράζει τα μάτια στη νυχτερινή οδήγηση και δεν θαμπώνει τους οδηγούς των αντίθετα διερχόμενων αυτοκινήτων.

Τη νέα τεχνολογία φωτισμού θα εφαρμοστεί αρχικά στις κορυφαίες Mercedes-Maybach S-Class τους επόμενους μήνες. Το σύστημα «DIGITAL LIGHT» περιλαμβάνει μία νέα γενιά προβολέων HD όπου καθένας εξ αυτών φέρει στο εσωτερικό του μικροσκοπικούς ανακλαστήρες (άνω του ενός εκατομμυρίου ανά φωτιστικό σώμα). Μία κεντρική μονάδα συγκεντρώνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από τις κάμερες και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και μέσω ειδικών αλγόριθμων αναλύει τα στοιχεία και προσαρμόζει την αντανάκλαση αλλά και το επίπεδο του φωτισμού σε καθέναν από τους μικροανακλαστήρες. Αυτή η διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη επικέντρωση ή διάχυση του φωτισμού ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Το σύστημα αναγνωρίζει τους πεζούς χρήστες του δρόμου, διερχόμενα αυτοκίνητα ή τυχόν ζώα που διασχίζουν τον δρόμο και προσαρμόζει ανάλογα τον φωτισμό τόσο σε ένταση όσο και στην κατευθυντικότητα της δέσμης, ενώ συνεργάζεται και με τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου.

 Προβολείς HD με καινοτόμες λειτουργίες

Οι προβολείς υψηλής ευκρίνειας που υποστηρίζονται από ένα τεχνολογικά προηγμένο software όχι μόνο φωτίζουν ιδανικά το οδόστρωμα, αλλά προβάλλουν σε αυτό διάφορα σχέδια με προειδοποιήσεις.

Κατευθυντήριες γραμμές

Κατά την οδήγηση σε ένα εργοτάξιο, δύο διαδρομές φωτός που αντιστοιχούν σε ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου προβάλλονται στη λωρίδα του οδηγού. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές βοηθούν τον οδηγό στον προσανατολισμό.

Σήμα για πεζό στον δρόμο

Εάν εντοπιστεί ένας πεζός στη ζώνη κινδύνου κοντά στον δρόμο, το σύστημα DIGITAL LIGHT εμφανίζει στην επιφάνεια του δρόμου ένα βέλος. Αυτή είναι μία ένδειξη ανεξάρτητη από εκείνη που προβάλλει το σύστημα Adaptive Highbeam Assist.

Σήμα εγγύτητας

Αυτή η λειτουργία υποστηρίζει τον οδηγό κατά τη ρύθμιση της τυπικής εγγύτητας για συγκεκριμένες καταστάσεις. Όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει τον έλεγχο «DISTRONIC PLUS» ή αλλάξει την τυπική εγγύτητα, εμφανίζεται ένα κατάλληλο σήμα στον δρόμο.

H τεχνολογία DIGITAL LIGHT μπορεί επίσης να προειδοποιήσει τον οδηγό για ορισμένους κινδύνους και να δώσει σχετικές πληροφορίες στον δρόμο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να βγει από τη λωρίδα του και να εισέλθει στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας, προβάλλεται από το σύστημα ένα συμβάν διατήρησης της λωρίδας στον δρόμο. Προς το παρόν το σύστημα εμφανίζει τις ακόλουθες ενδείξεις:

  • Σύμβολο επιφάνειας χαμηλής πρόσφυσης
  • Σύμβολο κατασκευής/εργοταξίου
  • Σύμβολο σύγκρουσης οπίσθιου άκρου
  • Σύμβολο διατήρησης λωρίδας
  • Σύμβολο τυφλού σημείου
  • Σύμβολο ταχύτητας.

    

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο