MERCEDES E250: BUSINESS ME ΣΤΥΛ

Όταν το 2002 η Mercedes παρουσίασε την σειρά E-Class με την κωδική ονομασία W211, όλοι τότε ομιλούσαμε για το απόλυτο premium οικογενειακό αυτοκίνητο. Παράλληλα, με εκείνη την σειρά E-Class, η Mercedes άφηνε πίσω της μια συντηρητική εικόνα και περνούσε σε πιο δυναμικά σχήματα.

Το 2009 παρουσιάστηκε η σειρά W212 της E-Class με ανέλπιστα ντελικάτη εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής με διάφορα πρωτοποριακά συστήματα της ηλεκτρονικής. Είναι η ίδια γενιά E-Class που κυκλοφορεί και σήμερα με ενσωματωμένη μια πρόσφατη ανανέωση, περισσότερο εμφανής στο εμπρός μέρος, με την αλλαγή του σχεδίου των φωτιστικών σωμάτων.

Αυτή λοιπόν η γενιά E-Class, προσφέρει από το 2009, ένα από τα πιο αεροδυναμικά αμαξώματα στην αγορά, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 Cd!

Μολονότι, η BMW ξεπέρασε τα σχεδιαστικά ατοπήματα με την ουρά της 5άρας (εξαιρετικό το τωρινό μοντέλο) και παρότι η Audi ανέβασε τον πήχυ στην σειρά A6, η E-Class της Mercedes παραμένει μια άκρως εντυπωσιακή πρόταση μεσαίας μπερλίνας παρά τα 4 γεμάτα χρόνια που βρίσκεται σε κυκλοφορία.

Σαφώς η ενοποίηση των εμπρός φαναριών μαζί με κάποιες άλλες παρεμβάσεις, έδωσαν μια νέα νότα στην εικόνα όμως γενικώς η σιλουέτα της E-Class φαίνεται πως από μόνη της πως παρουσιάζει… αντοχές στον χρόνο.

Από την άλλη, μπαίνοντας στο εσωτερικό μιας Mercedes και κλείνοντας την πόρτα, μεταφέρεσαι αυτομάτως σε έναν άλλο κόσμο! Μία κρίση που βγαίνει από εκατομμύρια στόματα σ’ αυτό τον πλανήτη, χρόνια τώρα. Εξαιρετική ηχομόνωση, φοβερή ποιότητα κύλισης! Με μια E-Class μπορείς να οδηγήσεις εκατοντάδες χιλιόμετρα μονομιάς και να βγεις ξεκούραστος και ευδιάθετος.

Τα καθίσματα έχουν δυνατότητα παροχής μασάζ σε οδηγό και συνοδηγό – κάτι που το έχουμε δει σε αυτοκίνητο Mercedes από το 2002 – ενώ τα πλαϊνά τμήματα των μπροστινών καθισμάτων είναι κινούμενα κατά την αντίθετη φορά του τιμονιού για να υποστηρίζουν τα σώματα κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης.

Αυτό μπορεί να φαίνεται ως λεπτομέρεια όμως είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να απολαύσουν οι επιβάτες σε μια E-Class, με μια σχετικά μικρή επιβάρυνση.  Διότι η οδήγηση πρέπει πρωτίστως να είναι μια διαδικασία αναψυχής κι όχι μια διαρκής αίσθηση ταλαιπωρίας.

Ένα άλλο σύστημα πάλι, αναγνωρίζει το πόσο νυσταγμένος είσαι στο τιμόνι και σε ειδοποιεί ηχητικά. Σε άλλες περιπτώσεις το αυτοκίνητο αναλαμβάνει αυτόματα να κρατήσει μια προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και να φρενάρει αναλόγως όταν κι εκείνο επιβραδύνει.

Δομικά το αμάξωμα είναι εξόχως στιβαρό. Αυτό όμως, που σε εκπλήσσει θετικά στις E-Class νέας κοπής, είναι το σύστημα διεύθυνσης. Ποτέ μια Mercedes δεν είχε μία τόσο καλοζυγισμένη και καλορυθμισμένη κρεμαγιέρα με ένα τόσο διαδραστικό τιμόνι.

Προσφάτως οδηγήσαμε μια Mercedes E250 για να επιβεβαιώσουμε όσα θυμόμασταν από προηγούμενες εμπειρίες που είχαμε με την σειρά W212 αλλά και να απολαύσουμε τις αρετές του δίλιτρου βενζινοκινητήρα με τους 211 ίππους και τα 350 Nm ροπής.

Ένα μοτέρ με δύναμη σε εύρος στροφών που ταιριάζει με το σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1680 κιλών της E-Class που σε άλλους καιρούς και εποχές θα φάνταζε ιδανικό. Διότι και ποιος δεν θα ήθελε να έχει τα κλειδιά από μια E-Class που να επιταχύνει σε χρόνο 7,4’’ (στα 0-100) και να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο με τελική 243 χλμ./ώρα;

Σήμερα, έχουμε εισάγει πιο οικονομοτεχνικά κριτήρια στις επιλογές μας και η E250 δεν βρίσκεται μέσα σε αυτές. Τα… φορολογικά και το κόστος χρήσης, είναι σήμερα αυτά που μας απομακρύνουν από την πρόταση E250. Όχι όμως συνολικά κι από την E-Class που παραμένει, ένα εξαιρετικό premium μεσαίο οικογενειακό, ειδικά με εκείνον τον Turbo 1600άρη των 154 ίππων της έκδοσης E180, σε τιμή κάπου 10.000 ευρώ πιο κάτω, από την έκδοση E250 των 54.250 ευρώ.  

Φώτης Ραΐσης

 

Mercedes E250 (211 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.879×1.854×1.474χιλ.
Μεταξόνιο: 2.874 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 540 λίτρα
Βάρος: 1.503 κιλά
Κινητήρας: 1.991 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo
Ισχύς: 211 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 350 Nm/ 1.200-4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,4”, 243 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 135 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 149 €
Τιμή με απόσυρση: από 54.250 €

images-fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο