Η MERCEDES GLA 180 CDI ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Είναι γεγονός πως ενάμισι χρόνο μετά την παρουσίαση της, η σειρά GLA της Mercedes κυκλοφορεί αρκετά στους ελληνικούς δρόμους. Το μικρό crossover, που βασίζεται στο πάτωμα της επίσης καινούργιας σειράς A με μπροσθιοκίνητη διάταξη, διατίθεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC όμως αυτές με την κίνηση στους εμπρός τροχούς κερδίζουν το ενδιαφέρον της αγοράς.

Η πρώτη έκδοση diesel φέρει την ονομασία GLA 180 CDI και εφοδιάζεται με έναν από τους πιο οικονομικούς κινητήρες της πιάτσας στα 1,5 λίτρα με 109 ίππους προερχόμενος από το γκρουπ Nissan-Renault. Είναι μια πολύ καλή επιλογή που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 7 σχέσεων.

Το συγκεκριμένο μοτέρ, με την συμβολή συστήματος Start & Stop, μπορεί να πετύχει πραγματική μέση κατανάλωση μεταξύ 4,8 και 5,5 λίτρων/100 χλμ. (πολύ κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση των 4,3 λίτρων) δίχως να υστερεί σε επιδόσεις ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα πολύ καλό ενεργειακό αποτύπωμα ρύπων (προδιαγραφές Euro 6).

Το χαμηλό ύψος του αμαξώματος για μοντέλο αυτού του τύπου, σε συνδυασμό με την καλή αεροδυναμική του (0.30) δημιουργούν μια ευνοϊκή συνθήκη για τις επιδόσεις του μικρού diesel GLA μολονότι το απόβαρο βρίσκεται πάνω από τα 1.450 κιλά. Σε κάθε περίπτωση ο συνδυασμός αυτού του κινητήρα με το αμάξωμα της GLA θεωρείται πετυχημένος σε ότι αφορά στην κατανάλωση, στις επιδόσεις και στο κόστος χρήσης σε σχέση με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της αγοράς (BMW X1, Volvo V40 Cross Country, Audi Q3, VW Tiguan κ.ά).

Mercedes-GLA-CDI-2015-15

Σε καθημερινή χρήση η GLA 180 CDi αποδεικνύεται αρκετά απολαυστική. Προσφέρει πολύ καλούς χώρους, είναι άνετη, έχει καλή ηχομόνωση και δείχνει εξόχως στιβαρή στην κατασκευή της. Εντούτοις, δεν είναι πολύ ευκίνητη στους επιτόπου ελιγμούς (διάμετρος κύκλου στροφής 11,84 μ.) και παρουσιάζει μια «βαριά αίσθηση» στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Η καμπίνα διαθέτει αρκετούς χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων, είναι ενδεδυμένη με καλά υλικά και διατίθεται με δυο εξαιρετικά μπροστινά καθίσματα τύπου μπάκετ που έχουν ενσωματωμένα τα προσκέφαλα.

Ευρύχωρο αυτοκίνητο – ιδιαιτέρως για τους πίσω – χάρη σε ένα μεταξόνιο που προσεγγίζει τα 2,7 μέτρα, με χώρο αποσκευών στα 421 λίτρα, η GLA επιβεβαιώνει και σε αυτό τον τομέα, πως είναι μια γνήσια Mercedes.

Mercedes-GLA-CDI-2015-19

Τρία χρηματοδοτικά προγράμματα ενισχύουν την εμπορική παρουσία της GLA στην αγορά. Το πρώτο απαιτεί προκαταβολή 10% σταθερό επιτόκιο 8,9% (πλέον εισφοράς Τραπέζης 0,6%) και έως 84 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Το δεύτερο προυποθέτει προκαταβολή 50% και εξόφληση του υπόλοιπου ποσού σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις. Τέλος, υπάρχει κι ένα πρόγραμμα με επιδοτούμενο χαμηλό επιτόκιο 6,7% (πλέον εισφοράς Τραπέζης 0,6%), αποπληρωμή σε 60 μηνιαίες δόσεις και προκαταβολή 35%.

Η τιμή της βασικής έκδοσης diesel προσδιορίζεται στα 31.200 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός των άλλων το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης (Collision Prevention Assist Plus) και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης. Από ‘κει και πέρα υπάρχει μια μακροσκελής λίστα προαιρετικών αξεσουάρ και συστημάτων που αναλύεται  στο site της Mercedes.

Ενδεικτικά, τα φιμέ κρύσταλλα κοστίζουν επιπλέον 347 ευρώ, η πανοραμική και ηλεκτρικά ανοιγόμενη γυάλινη οροφή, κοστίζει 1.655 ευρώ ενώ το σύστημα ενεργής πέδησης και αναγνώρισης πεζού (PRE-SAFE BRAKE) τιμάται στα 460 ευρώ. Το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT με paddles αλλαγής των σχέσεων πίσω από το τιμόνι, κοστίζει επιπλέον 2.546 ευρώ. Τέλος το μεταλλικό χρώμα χρεώνεται έξτρα έναντι 820 ευρώ από μια παλέτα 7 χρωμάτων. Το λευκό, το κόκκινο και το μαύρο είναι απλής επίστρωσης και δεν χρεώνονται έξτρα.

Φώτης Ραΐσης

Mercedes GLA 180 CDI (109 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.417×1.804×1.494 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 421-1.235 λίτρα
Βάρος: 1.480 κιλά
Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 109 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 260 Nm /1.750-2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12”, 190 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 4,8-5,5 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 109 γρ/χλμ.
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: 120 €
Τιμή: 31.200 €

 images: fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο