Mercedes me: Στη γλώσσα της ψηφιακής εποχής

Από τη στιγμή που οι ταμπλέτες βρήκαν θέση στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, έγινε σαφές πως μια νέα εποχή ξεκινούσε. Μπορεί αρχικά να μην ήταν κάτι παραπάνω από μονόχρωμες οθόνες στις οποίες προβάλλονταν οι ενδείξεις του trip computer ή ο ραδιοφωνικός σταθμός που είχες επιλέξει, όμως πλέον λειτουργούν σε περιβάλλον Apple ή Android και οι δυνατότητες που σου παρέχουν είναι πολύ περισσότερες.

Με τη λέξη κλειδί της εποχής να είναι η συνδεσιμότητα, το στοίχημα πλέον είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορεί ο οδηγός να επικοινωνεί με το αυτοκίνητό του εξ αποστάσεως. Ο Ιππότης της Ασφάλτου μπορεί να το έκανε ήδη από την δεκαετία του ’80, όμως η σύγχρονη εκδοχή του Ντέιβιντ Χέισελχοφ μπορεί να είναι οποιοσδήποτε. Από τον πιτσιρικά που ετοιμάζεται να αποκτήσει το πρώτο του αυτοκίνητο, μέχρι το στέλεχος εταιρείας. Αρκεί να έχουν smartphone. Ή  smartwatch, αν τυχαίνει να είναι φαν του Knight Rider.

Interaction, η λέξη κλειδί

Καθημερινά, ολοένα και περισσότερες εταιρείες φροντίζουν να εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με συστήματα ή εφαρμογές που προάγουν μια σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού. Η Mercedes από την πλευρά της, επιχειρεί να παει ένα βήμα παραπέρα την ιδέα της δικτύωσης του οχήματος με τον ιδιοκτήτη του, και το μέσο για να το πετύχει, είναι το Mercedes me. Σπεύδει μάλιστα να διευκρινήσει πως δεν πρόκειται για μια ιστοσελίδα, αλλά για ένα brand, που περιλαμβάνει ένα «πακέτο» ειδικά προσαρμοσμένων υπηρεσιών κινητικότητας, συνδεσιμότητας, service και χρηματοδότησης, καθώς και εμπειρίες της μάρκας που διαρκώς εξελίσσονται.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι πως το Mercedes me, απευθύνεται όχι μόνο στον κάτοχο μιας Mercedes, αλλά και στον εν δυνάμει πελάτη. Ως εφαρμογή, μπορεί να την «κατεβάσει» στο κινητό ή τον υπολογιστή του ο καθένας, ανεξαρτήτως αν οδηγεί άλλο όχημα ή δεν οδηγεί καθόλου. Από τη στιγμή που θα δημιουργήσει το δικό του, μοναδικό προφίλ, εισέρχεται σε έναν κόσμο που του παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών.

Οι 5 πυλώνες του Mercedes me

Η Mercedes διακρίνει το νέο της brand σε 5 κατηγορίες: Move (κινητικότητα), Connect (συνδεσιμότητα), Assist (εξυπηρέτηση), Finance (χρηματοδότηση) και Inspire (έμπνευση). Πάμε να δούμε τι ακριβώς προσφέρει το καθένα, σύμφωνα με την περιγραφή του ίδιου του εμπνευστή τους.

Move: προσφέρει έξυπνες λύσεις μετακινήσεων, ανεξάρτητα απ’ το αν ο χρήστης διαθέτει δικό του αυτοκίνητο. Με τις υπηρεσίες car sharing των moovel, car2go, car2go black και Park2gether, η Daimler Mobility Services GmbH προσφέρει σε πολλές πόλεις του κόσμου μια εντυπωσιακή γκάμα υπηρεσιών κινητικότητας.

Connect: επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται με το όχημά τους ανά πάσα στιγμή και παντού. Οι βασικές υπηρεσίες συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν την παροχή βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος και τη διαχείριση προγραμματισμένων συντηρήσεων και βλαβών. Επιπλέον διαθέτουν το σύστημα κλήσεων επείγουσας ανάγκης της Mercedes-Benz και της τηλεδιάγνωσης. Με το πρόσθετο σύστημα “Remote Online” ή Vehicle Set up & Vehicle Monitoring, ο πελάτης γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού έχει παρκάρει το αυτοκίνητό του, εάν οι πόρτες είναι κλειδωμένες και πόσο καύσιμο υπάρχει στο ρεζερβουάρ του οχήματός του.

Assist: πρόκειται για μια προσωποποιημένη προσφορά υπηρεσιών για τους οδηγούς Mercedes οπουδήποτε, επί 24ώρου βάσεως. Η υπηρεσία περιλαμβάνει online πρόσβαση σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, συμπεριλαμβανομένων των αυτοματοποιημένων λειτουργιών κλεισίματος ραντεβού. Επιπλέον, όλοι οι οδηγοί μπορούν να αναζητήσουν και να επικοινωνήσουν online με τον εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της μάρκας που επιθυμούν.

Finance: προσφέρει εύκολη πρόσβαση στη μεγάλη γκάμα εξατομικευμένων χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών γύρω από το αυτοκίνητο, από ευέλικτες και ελκυστικές προσφορές χρηματοδότησης έως μεμονωμένες προσφορές χρονομίσθωσης και ασφάλισης.

Inspire: μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, ο χρήστης έχει άμεση πρόσβαση στις ενέργειες εξέλιξης της μάρκας, ενώ προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες και ιστορίες σχετικά με τις καινοτομίες, την τεχνολογία και τον κόσμο της αυτοκίνησης γενικότερα. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη να παρακολουθήσει τις καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες καθώς αυτές δημιουργούνται. Αλληλεπιδρώντας με εξειδικευμένα στελέχη από διαφορετικούς τομείς, ο πελάτης μπορεί να συμμετέχει στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών, συνεισφέροντας με δικές του ιδέες και προτάσεις.

Όπως αναφέρει η Mercedes, όλα τα αυτοκίνητα με ημερομηνία παραγωγής μετά τον Δεκέμβριο του 2017 είναι εξοπλισμένα από το εργοστάσιο με το απαραίτητο σύστημα συνδεσιμότητας HERMES UMTS ή HERMES LTE, το οποίο περιλαμβάνει μια μόνιμα εγκατεστημένη κάρτα SIM (eSIM) στο όχημα. Το σύστημα αυτό τοποθετείται εργοστασιακά στο αυτοκίνητο κατά την κατασκευή του και δεν έχει επιπλέον χρέωση. Οι βασικές υπηρεσίες του Mercedes me παρέχονται εργοσασιακά, ενώ αν ο πελάτης επιθυμεί επιπλέον υπηρεσίες πέραν των βασικών, μπορεί να τις αγοράσει οποιαδήποτε στιγμή μέσω του Mercedes me store.

Για τα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί το διάστημα 2012-2016, παρέχεται η δυνατότητα αναδρομικής τοποθέτησης ενός προσαρμογέα, ο οποίος είναι διαθέσιμος στην Ελλάδα από το β’ εξάμηνο του 2018, αλλά με περιορισμένη όπως τονίζεται γκάμα υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα είναι δυναμικό και εξελίσσεται διαρκώς με την τακτική προσθήκη υπηρεσιών.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Βαγγέλης Φακατσέλης

Ξεκίνησε το 1994 ως συντάκτης στο περιοδικό Car & Driver. Το 2000 έστησε και διεύθυνε επί σειρά ετών την ενότητα αυτοκινήτου στο flash.gr. Αρθρογράφησε στις εφημερίδες Εθνος, Ο κόσμος του Επενδυτή και Real News. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο