MINI Cooper D 2014 test

ΤΟ ΝΕΟ MINI COOPER D ΕΙΝΑΙ ΤΟ… ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ

Έχουμε πολλάκις υποστηρίξει από αυτόν εδώ το δίαυλο πως η MINI είναι δέσμια της σχεδιαστικής ιδιαιτερότητας που επικαλλούνται τα τελευταία 15 χρόνια όλα τα μοντέλα της. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε το MINI Superleggera που όμως ως πειραματικό διεκδίκησε το δικαίωμα στην διαφοροποίηση.

Το MINI νέας σοδειάς έχει αυτή την γνώριμη εικόνα των προκατόχων του, που το ξεχωρίζει απ’ οτιδήποτε κυκλοφορεί στην αγορά, όμως μέσω αυτής της σχεδιαστικής ακολουθίας δεν γίνεται ευρύτερα κατανοητό το πόσο έχει αλλάξει αυτή η γενιά. Έχει αλλάξει σε διαστάσεις, έχει αλλάξει σε εξοπλισμό, έχει αλλάξει σε τεχνολογία και διαφοροποιείται οσάν την μέρα με την νύχτα στο θέμα της κύλησης ή αλλιώς στο… riding όπως θα έλεγαν και οι Αγγλοσάξονες συνάδελφοι.

Σαφώς η πρώτη επαφή με το νέο MINI δεν ανακοινώνει όλες αυτές τις βελτιώσεις που έχουν επιτελεσθεί όμως αρκεί λίγος χρόνος πίσω από το τιμόνι του για να καταλάβεις πως στα χέρια σου έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στα 4 μέτρα.  Οδηγώντας το νέο MINI μπορείς να φανταστείς επίσης το πως θα είναι η νέα σειρά 1 της BMW όπου για πρώτη φορά θα έχει την δομική αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MINI με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Δεν είναι πρόθεση μου να κουράσω με τεχνικά χαρακτηριστικά όμως θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία του να εντάξεις στην καθημερινότητά σου ένα καινούργιο MINI Cooper diesel.

MINI Cooper D 2014 test

MINI Cooper D 2014 test

Η καμπίνα αποκαλύπτεται αρκετά πιο ευρύχωρη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως και ο χώρος αποσκευών. Στην έκδοση που δοκιμάσαμε, ο έξτρα εξοπλισμός έφθανε τα 6.000 ευρώ και περιελάμβανε λευκά δέρματα στα καθίσματα, κρυφούς φωτισμούς, ηλιοροφή, αυτόματο κιβώτιο, σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα ρύθμισης των αναρτήσεων, της απόκρισης του τιμονιού και της απόδοσης καθώς και άλλα στοιχεία που σε κάνουν… βασιλιά!

Το γεγονός ότι μπορείς να παραμετροποιήσεις σε άκρατο βαθμό το νέο MINI – φυσικά με ανάλογο αντίτιμο – είναι κάτι μοναδικό στην supermini κατηγορία.

Μπορεί άλλοι να το βρίσκουν ολίγον υπερβολικό όμως τα λαμπιόνια και ο περιμετρικός φωτισμός του κεντρικού στρογγυλού οργάνου που αλλάζει χρώμα με τις χρήσεις των επιμέρους συστημάτων του αυτοκινήτου, εμένα προσωπικά μου έφτιαχνε την διάθεση. Με ενθουσίασε και η χρηστικότητα του μεγάλου περιστροφικού στεφανιού στην βάση του κιβωτίου που ήταν υπεύθυνο για τις αλλαγές στην λειτουργία και συμπεριοφρά του αυτοκινήτου.

Με τρεις προρυθμισμένες λειτουργίες (Sport-Mid-Green) σε φέρνει στον κόσμο των μεγαλύτερων BMW που μπορείς να παραμετροποιήσεις σχεδόν οτιδήποτε αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Βεβαίως το συγκεκριμένο πακέτο προσφέρεται στον έξτρα εξοπλισμό. Στο ελληνικό site MINI μπορείτε να βρείτε το κόστος της ενδιαφέρουσας λίστας προαιρετικού εξοπλισμού που συνοδεύει το νέο μοντέλο.

Η απόλαυση συνεχίζεται με το που βάζεις σε λειτουργία το νέο 3κύλινδρο Turbo Diesel των 1496 κυβικών της έκδοσης Cooper D. Μπορεί οι 116 ίπποι να μην ορίζουν και πολλά πράγματα στο σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1.225 κιλών του νέου MINI όμως τα 270 Nm ροπής αποδιδόμενα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. δηλώνουν μια άνεση στις επιδόσεις. Τελική ταχύτητα στα 204 χλμ./ώρα και 0-100 σε 9,2’’ είναι τα καλά νέα για μοτέρ diesel αυτού του μεγέθους.

MINI Cooper D 2014 test

MINI Cooper D 2014 test

Από την άλλη, η μέση κατανάλωση στέκεται σε αξιοπρεπή επίπεδα με διακυμάνσεις μεταξύ 5,5 και 6,0 λίτρων ανά 100 χλμ. Συγκριτικά δεν μπορεί να κερδίσει τον 1500άρη της Nissan/Renault ή τον 1600άρη της Honda, που την δεδομένη στιγμή αποτελούν τις πιο οικονομικές σε κατανάλωση προτάσεις diesel κινητήρων, όμως στέκεται επάξια απέναντι στους επίσης εξαιρετικούς diesel της Peugeot/Citroen.

Η MINI προσφέρει και άλλες δύο νέες εκδοχές σε diesel στη καινούργια γκάμα μοντέλων της.

Αν ομιλούμε για κορύφωση της απόλαυσης στο νέο MINI τότε θα πρέπει να αποταθούμε σε αυτήν καθαυτήν την εμπειρία στην ποιότητα κύλησής του. Η ανάρτηση του νέου Mini αποχαιρέτησε δια παντός τον χονδροειδές τρόπο που διαχειριζόταν λακούβες και ανωμαλίες και την θέση του κέρδισε ένα πιο ραφιναρισμένο επίπεδο φιλτραρίσματος στην απόσβεση.

Από την άλλη δεν έχει χαθεί αυτή η αίσθηση αμεσότητας στην συμπεριφορά και στην αίσθηση του τιμονιού που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα MINI. Η εξίσωση λοιπόν βγήκε στο νέο μοντέλο που προσφέρει ένα αμάξωμα/πλαίσιο ιδιαίτερα συμπαγές, ένα τιμόνι άμεσο και εξόχως διαδραστικό μαζί με αναρτήσεις που πλέον δεν ταλαιπωρούν ενώ συνάμα λειτουργούν θαυμάσια, όταν θελήσεις να κινηθείς πιο δυναμικά.

Δεν ξέρω αν το καταλάβατε αλλά το νέο MINI Cooper D πολύ το λιγουρεύτηκα. Η τιμή του με απόσυρση ξεκινά από τα 20.264 ευρώ. Προσωπικά θα επέλεγα το νέο 5θυρο MINI – εμμένοντας στην έκδοση Cooper D – διότι πλέον μεγαλώσαμε και όπως αντιλαμβάνεστε, έχουμε άλλες προτεραιότητες.

Φώτης Ραΐσης

 

MINI Cooper D (116 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.821×1.727×1.414 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.495 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 211 λίτρα
Βάρος: 1.225 κιλά
Κινητήρας: 1.496 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 116 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,2”, 204 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,5-5,9 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 98 γρ/χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή (με όφελος απόσυρσης): 21.600 € (20.264 €)

Images-fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

1 Σχόλια

Γράψτε ένα σχόλιο