MINI COOPER D PACEMAN

Το έχουμε δει σε διάφορες εκδόσεις αμαξωμάτων, με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, με πολλά ενδιαφέροντα αξεσουάρ και με αξιόμαχους κινητήρες βενζίνης ή diesel. Το Mini Cooper της σύγχρονης εποχής έχει κερδίσει το στοίχημα της αγοράς με σημαντική διείσδυση στο life style των νέων. Σε αυτή την ομάδα αγοραστών απευθύνεται πρωτίστως και η νέα έκδοση Paceman προτάσσοντας περισσότερο το ύφος και την εικόνα από την πρακτικότητα και τους χώρους.

Το Paceman θα μπορούσε να συγκριθεί με οποιοδήποτε μικρομεσαίο GTi το ίδιο άνετα όσο και με ένα μικρό Crossover που κρύβεται καλά πίσω από ένα 3θυρο αμάξωμα. Ως εκ τούτου, θα μπορούσαμε με σχετική ευκολία να το χαρακτηρίσουμε ως το 3πορτο Countryman μολονότι στις προθέσεις των δημιουργών του προασπίζεται μια αυθυπόστατη θέση στη γκάμα Mini Cooper. Το αυτό διαφαίνεται κυρίως από τις εξωτερικές διαφοροποιήσεις – σε σχέση με το 5θυρο Countryman – στο εμπρός και πίσω μέρος αλλά και στην χωροταξική διάταξη του εσωτερικού που το καθιστά 4θέσιο με ανεξάρτητα καθίσματα για τον κάθε επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 20 λίτρα μικρότερος από εκείνον του Countryman προσφέροντας 330 λίτρα που φθάνουν έως τα 1.080 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.

Η σιλουέτα από το πλάι παραπέμπει ολίγον και στο Mini Coupe κυρίως στο «τελείωμα» της οροφής στα μετόπισθεν – έχει μια έντονη κλίση προς τα κάτω. Η διαφοροποίηση του χρώματος της οροφής από το υπόλοιπο αμάξωμα δίνει μια έξτρα πινελιά στην δυναμική εικόνα, με τα πρόσθετα φρύδια των φτερών και τους μεγάλους τροχούς να ολοκληρώνουν το εικαστικό αποτέλεσμα στο Paceman.

Για μια ακόμα φορά η έκδοση με τον κινητήρα diesel 1,6 λίτρων είναι σαφώς η ορθότερη επιλογή στην βάση της κατανάλωσης αλλά και συνολικά του κόστους επένδυσης/δαπάνης. Οι επιδόσεις δεν σου λείπουν από τους 112 ίππους έχεις όμως και αυτά τα 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. που σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα, κάθε φορά που φορτωμένος θέλεις να προσπεράσεις. Θετική η συμβολή του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων όπως και τους συστήματος Start & Stop σε ένα πακέτο που περιλαμβάνει και shift indicator – ένδειξη ιδανικής ταχύτητας στο κιβώτιο για οικονομία.

Στα χαρτιά η μέση κατανάλωση παρουσιάζεται στα 4,4 λίτρα/100 χλμ. Εμείς στην πράξη καταφέραμε τα 5,2 λίτρα/100 χλμ. που και πάλι είναι μια αξιόλογη τιμή για ένα αυτοκίνητο με απόβαρο κοντά στα 1.400 κιλά.

Το Pαceman είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο για αποδράσεις. Αν και κάπως σκληρό σε άνεση παραμένει ένα αυτοκίνητο που εξιτάρει τον οδηγό του, όπως όλα τα μοντέλα Mini. Σφικτό, με άμεσο και «κοφτερό» τιμόνι, συμπεριφορά ακριβείας και καλό πάτημα στο δρόμο.

Η έκδοση Mini Cooper D Paceman κοστίζει 26.126 ευρώ και μπορείτε να το αποκτήσετε με χρηματοδοτικό πρόγραμμα που απαιτεί αποπληρωμή 329 ευρώ το μήνα. Είναι λίγο πιο ακριβό – αν και μικρότερο – από το VW Scirocco ή από το Opel Astra GTC όπως επίσης κι από τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Nissan Juke. Από την άλλη, έχει να προτάξει ένα πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα και μια εικόνα μοναδική, με αυστηρό copyright ©.

Φώτης Ραΐσης

 

Mini Cooper D Paceman
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.109×1.996×1.518χιλ.
Μεταξόνιο: 2.596 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 330-1.080 λίτρα
Βάρος: 1.375 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., Diesel Turbo
Ισχύς: 112 HP/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.750-2.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,8”, 187 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας: 103 €
Τιμή: από 26.126 €

 

images fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο