ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ MITSUBISHI ASX 1.6 Di-D

Τα νέα για την σειρά ASX της Mitsubishi είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για την ελληνική αγορά καθώς η εταιρεία προχώρησε σε downsizing του βασικού κινητήρα diesel που από τα 1.8 λίτρα… έπεσε στα 1.6 λίτρα με μικρές απώλειες σε επιδόσεις. Πλέον ο βασικός κινητήρας diesel 1.6 λίτρων είναι νέας τεχνολογίας με προδιαγραφές ρύπων Euro-6 και χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα. Η διάθεση του αφορά τόσο στις εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς όσο και στις 4×4.

Το νέο μοτέρ 1.6 Di-D αποδίδει 114 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και παράγει μέγιστη ροπή 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Σίγουρα υστερεί σε δύναμη από το καταργηθέν μοτέρ των 1800 κυβικών με τους 150 ίππους, όμως οι διαφορές στις επιδόσεις δύσκολα γίνονται αντιληπτές από τον χρήστη.  Σίγουρα οι προσπεράσεις με πλήρες φορτίο προκύπτουν πιο αργές με το νέο μοτέρ. Εντούτοις, η απόκριση (τράβηγμα) του κινητήρα είναι ικανοποιητική, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, να συμβάλλει σε αυτό.

Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5 έως 6 λίτρα/100 χλμ. ενώ μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 λίτρα αν επιλεχθεί το πακέτο τεχνολογίας ClearTec που περιλαμβάνει σύστημα Start & Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (GCS) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης.

Mitsubishi-ASX-D-iD-2015-04

Η έλευση του νέου κινητήρα diesel πλαισιώνεται και από άλλα χαρακτηριστικά ανανέωσης πάνω στη σειρά ASX. Για παράδειγμα, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει βελτιωθεί στα σημεία. Ο περιστροφικός επιλογέας για την ενεργοποίηση των λειτουργιών της τετρακίνησης έχει αντικατασταθεί από μπουτόν ενώ στο εσωτερικό έχουν αλλάξει οι υφασμάτινες ταπετσαρίες. Επίσης έχει αναβαθμιστεί και ο εξοπλισμός.

Συγκεκριμένα, στην έκδοση diesel υπάρχουν δυο επίπεδα εξοπλισμού (Invite Plus και Intense Plus Panorama). Η έκδοση Invite Plus περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο  σύστημα τετρακίνησης, με επιλογές 2WD-4WD  και λειτουργία κλειδώματος 4WD  (μόνο εκδόσεις 4WD). Επίσης προσφέρονται, 7 αερόσακοι, αισθητήρας φώτων και βροχής, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη LCD, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και θύρα USB, καθώς και θερμαινόμενο/ψυχόμενο ντουλαπάκι στο εσωτερικό. Τέλος, υπάρχει αυτόματος κλιματισμός, σύστημα cruise control και τα γνωστά συστήματα Active Stability Control, Traction Control και Hill Start Assist Control.

Η κορυφαία έκδοση Intense Plus Panorama διατίθεται μόνο με τα τετρακίνητα ASX και περιλαμβάνει επιπλέον της έκδοσης Invite Plus, φιμέ πίσω κρύσταλλα, σύστημα κινητού τηλεφώνου μέσω σύνδεσης Bluetooth, ελαστικά διαμέτρου 18 ιντσών με ζάντες αλουμινίου, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί, ηλεκτροκίνητους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, εσωτερικό φωτισμό LED, μπάρες οροφής καθώς και μια πανοραμική γυάλινη σκεπή.

Mitsubishi-ASX-D-iD-2015-06

Τα νέα diesel ASX παρουσιάζονται στην ελληνική αγορά και με «κούρεμα τιμής» σε μια προσπάθεια της εισαγωγικής εταιρείας να μπει πιο ανταγωνιστικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover όπου η σειρά Nissan Qashqai πρωταγωνιστεί. Παρακάτω ακολουθεί αναλυτικός τιμοκατάλογος της ανανεωμένης σειράς ASX που είναι κατά 800 ευρώ φθηνότερος από τον προηγούμενο τιμοκατάλογο. Αξίζει να σημειωθεί πως οι δυο πρώτες τιμές του καταλόγου αφορούν στο μοντέλο με τον βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων ενώ η επιλογή με το μεταλλικό χρώμα, επιβαρύνει όλες τις παρακάτω τιμές με έξτρα κόστος 500 ευρώ.

Mitsubishi-ASX-diesel-prices

Κατά τα λοιπά, το Mitsubishi ASX παραμένει με το γνώριμο αμάξωμα μήκους 4,3 μ. και με πορτμπαγκάζ 416 λίτρων. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί – για το μέγεθος του αυτοκινήτου – με τους πίσω επιβάτες να παραπονιούνται μόνο για την όρθια κλίση της πλάτης και το σκληρό υπόβαθρο των καθισμάτων.

Η θέση οδήγησης είναι έτσι όπως την περιμένεις για όχημα που στέκεται στα 20 εκατοστά (4Χ4) πάνω από το έδαφος. Η σχεδίαση του ταμπλό έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Lancer και το Outlander με τα πλαστικά να έχουν μαλακό υπόβαθρο.

Φώτης Ραΐσης

 

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D (114 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.295×1.770×1.615 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 416-1.193 λίτρα
Βάρος: 1.600 κιλά
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 114 PS/3.600 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.750-2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,5”, 186 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5-6 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 119 γρ/χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή (με απόσυρση): Από 24.790 € (22.560 €)
Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο