MITSUBISHI ASX DIESEL: TO ΑΝΤΙ-QASHQAI

Μετά από περίπου τέσσερα χρόνια στην αγορά και με συνολικά 250.000 πωλήσεις διεθνώς (στην Ελλάδα περίπου 3.500 μονάδες), το μικρομεσαίο crossover της Mitsubishi υπέστη μικρές αλλαγές αισθητικής φύσεως δεχόμενο και κάποιες τεχνολογικές βελτιώσεις.

Το ανανεωμένο ASX προσφέρεται επίσης με χαμηλότερες τιμές κατά 800 ευρώ αλλά και με ένα νέο πρόγραμμα που προσφέρει δωρεάν απόσυρση και επέκταση εγγύησης στα 5 χρόνια.

Εξωτερικά η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά την μάσκα ενώ μικρή διαφοροποίηση εμφανίζει και ο πίσω προφυλακτήρας. Στο εσωτερικό θα πρέπει να προσπαθήσετε πολύ για να βρείτε τις αλλαγές που κυρίως αφορούν την χρωματική διαφορά στο πλαίσιο του ηχοσυστήματος και των κεντρικών αεραγωγών – κάνουν διαφορά με το μαύρο ταμπλό – αλλά και στις διαφορετικές επενδύσεις στις πόρτες.

Με δεδομένο ότι ο βασικός ανταγωνιστής παραμένει το Qashqai, το ASX έχει να αντιπαραθέσει περίπου τους ίδιους χώρους και ένα ελάχιστα κοντύτερο αλλά και υψηλότερο αμάξωμα. Παραπλήσιος και ο χώρος για τις αποσκευές όπου στο ASX κυμαίνεται από τα 416 έως τα 1.193 λίτρα.

Mitsubishi-ASX-Diesel-11

Στο τεχνολογικό τομέα έχουμε αλλαγές σε αμορτισέρ και ελατήρια με κάπως πιο μαλακή ρύθμιση από το προηγούμενο ASX που ούτως άλλως μας είχε δώσει την αίσθηση πως ήταν ολίγον παραπάνω σκληρό στις αποσβέσεις απ’ όσο θα θέλαμε.

Πέραν τούτων, έχουμε βελτιωμένες επιδόσεις του κινητήρα Turbo Diesel των 1800 κυβικών ως προς την κατανάλωση και τους ρύπους CO2. Παραμένει, common rail με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων όμως ο υπερσυμπιεστής έχει αλλάξει – μικρότερη φτερωτή με περιορισμένες αδρανειακές τάσεις.

Η απόδοση παραμένει στους 150 ίππους με την ροπή στα 300 Nm όμως η μέση κατανάλωση έχει πέσει – από τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου – στα 5,4 λίτρα ενώ και οι ρύποι CO2 έχουν κατέβει από τα 150 στα 141 γρ./χλμ. Όλα αυτά με το πακέτο ClearTec που περιλαμβάνει σύστημα Start & Stop, ελαστικά χαμηλής τριβής και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Στο δρόμο παραμένει ένα αρκετά ήσυχο και πολιτισμένο crossover με καλό τράβηγμα σε εύρος στροφών (ακόμα και ψηλά). Καλό σε αίσθηση και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με κλιμάκωση που αναδεικνύει τις δυνατότητες του κινητήρα.

Mitsubishi-ASX-Diesel-12

Οδηγήσαμε την έκδοση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Ωστόσο υπάρχει και η τετρακίνητη με σύστημα μετάδοσης προερχόμενο από το Outlander που έχει τρία προγράμματα λειτουργίας.

Οι προσφερόμενες εκδόσεις εξοπλισμού με το diesel μοτέρ είναι δυο (Invite και Intense Panorama). Ουσιαστικά, εκλείπει η βασική έκδοση Inform που προσφέρεται μόνο με τον 1600άρη βενζινοκινητήρα. Όμως και η κορυφαία έκδοση Intense Panorama προσφέρεται μόνο με το τετρακίνητο ASX οπότε η μοναδική έκδοση με μοτέρ diesel και κίνηση στους δυο τροχούς είναι η Invite.

Ο εξοπλισμός Invite προσφέρει εκτός των άλλων 8 αερόσακους, σύστημα ESP και Hill Assist, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα ημέρας, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, digital πίνακα οργάνων, κεντρικό υποβραχιόνιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και φώτων καθώς και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και 6 ηχεία.

Φώτης Ραΐσης

 

Mitsubishi ASX DI-D MIVEC (150 PS) ClearTec
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.295×1.770×1.615 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 416-1.193 λίτρα
Βάρος: 1.430 κιλά
Κινητήρας: 1.798 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 150 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 2.000-3.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,7”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 141 γρ./χλμ.

 

Nέες τιμές

Μοντέλο

Λιανική τιμή

Απόσυρση

‘Όφελος

Λιανική τιμή με απόσυρση και όφελος

1.6 Inform

20,090

1,220

800

18,070

1.6 Invite

22,220

1,268

800

20,152

1.6 Intense Panorama

23,740

1,300

800

21,640

1.8 Invite

26,160

1,834

800

23,526

1.8 Invite 4WD

28,690

1,909

800

25,981

1.8 Intense 4WD Panorama

29,990

2,029

800

27,161

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο