Καινούργια γενιά Hyundai i10 με μοντέρνα εικόνα

Αν σου κρύψουν τα σήματα σίγουρα θα το περάσεις για κάποιο νέο Toyota. Οι Κορεάτες δεν φοβούνται να αντιγράψουν. Άλλωστε και οι Ιάπωνες παλαιότερα, με την αντιγραφή πορεύτηκαν και έγιναν… αυτοί που έγιναν! Το νέο Hyundai i10 που παρουσιάστηκε προσφάτως στην έκθεση της Φρανκφούρτης προβάλλει μια δυνατή εικόνα διαμέσου μίας μοντέρνας όσο και αρμονικής σιλουέτας. Χαμηλότερο από το προηγούμενο και σαφώς φαρδύτερο, το νέο μικρό της Hyundai στέκεται πλέον σε τροχούς 16 ιντσών (στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού). H δυνατότητα επιλογής μεταξύ 10 χρωμάτων αμαξώματος αλλά και διχρωμίας οροφής (μαύρο και κόκκινο) τονίζουν περαιτέρω μοντέρνο σχέδιο του i10.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής έχουν πρόβλημα με το ωφέλιμο πλάτος της καμπίνας. Το νέο i10 φαίνεται να μην έχει! Αυτό σημαίνει πως δυο μεγαλώσωμοι επιβάτες εμπρός δεν θα κολλήσουν τους ώμους τους ενώ στα μετόπισθεν θα χωρέσουν και τρεις μετρίου αναστήματος. Εντάξει τα πόδια των πίσω, θα είναι λίγο στενάχωρα όμως ισοσταθμιστικά έχεις ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ στην κατηγορία με 252 λίτρα.

Τέσσερις διαφορετικοί εσωτερικοί συνδυασμοί χρωμάτων βρίσκονται στη διάθεση των υποψήφιων πελατών για ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Μεγάλες θήκες στην πόρτα και μικρότερες στην κονσόλα μαζί με το ανασχεδιασμένο ταμπλό συμπληρώνουν την εικόνα ανανέωσης στα ενδότερα. Μάλιστα η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι 8 ιντσών – από τις μεγαλύτερες σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

Ένα επιπλέον τεχνολογικό χαρακτηριστικό του νέου i10 αποτελεί το σύστημα «Find My Car», το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν εύκολα το όχημά τους σε ένα άγνωστο περιβάλλον, καθώς και χώρο στάθμευσης αλλά και πρατήρια καυσίμων με πληροφορίες πραγματικών τιμών και διαθεσιμότητας.

Κάτω από το καπό θα βρείτε έναν 1000άρη Mpi με 67 ίππους ή έναν 1250άρη MPi με 84 ίππους. Αμφότεροι βενζίνης, με μεταβλητό χρονισμό και… δυστυχώς, χωρίς Turbo. Εντούτοις, υπάρχει διαθέσιμο κι ένα αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων πλην του κλασικού χειροκίνητου με 5 ταχύτητες. Επιπροσθέτως υπάρχει και σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Idle Stop and Go (ISG) για κάθε έκδοση κινητήρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αεροδυναμική του μοντέλου έχει βελτιωθεί (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31) με τις καταναλώσεις να είναι και αυτές βελτιωμένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά i10. Τέλος, το καλοκαίρι του 2020 θα παρουσιαστεί και η κορυφαία έκδοση «N Line» με Turbo 1000άρη κινητήρα απόδοσης 100 ίππων.

Φώτης Ραΐσης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Hyundai i10 1.0 MPi

Κινητήρας

• 3κύλινδρος βενζίνης

• Χωρητικότητα 998 κ.εκ.

• Μέγιστη ισχύς 67 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.

• Μέγιστη ροπή 96 Nm στις 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

• Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

• Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων

Επιδόσεις

• Μέγιστη ταχύτητα 156 χλμ./ώρα

• 0-100 χλμ./ώρα 14,6 δλ.

• Μέση κατανάλωση (WLTP) 5,1 λ/100 χλμ.

• Εκπομπές CO2 103 γρ./χλμ.

Διαστάσεις και Βάρος

• Μεταξόνιο 2,425 μ.

• Μήκος 3,670 μ.

• Πλάτος 1,680 μ.

• Ύψος 1,480 μ.

• Πορτμπαγκάζ 252 λ.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο