Τον Μάιο του 2020 θα κυκλοφορήσει η νέα Mercedes GLA

Όταν το 1997 η Mercedes-Benz αποφάσισε την είσοδο της στην αγορά των αυτοκινήτων με συμπαγείς διαστάσεις παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά των μοντέλων A-Class, γνώριζε πως το εμπορικό ρίσκο θα ήταν μεγάλο. Είκοσι δύο χρόνια μετά και εκ του αποτελέσματος κρινόμενο, το εγχείρημα των Γερμανών από την Στουτγκάρδη όχι μόνο πέτυχε γενικώς αλλά συνάμα κέρδισε το 1/3 των παραδοσιακών αγοραστών Mercedes, διεθνώς.

Πάνω στη βάση της A-Class προέκυψαν και άλλα μοντέλα όπως η B-Class (2005) και η σειρά GLA (2013). Η τελευταία συμμετέχει στην πιο ανερχόμενη – εμπορικά – κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτή των μικρομεσαίων μοντέλων SUV. Με πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου μονάδων έως σήμερα, η σειρά GLA θεωρείται μία επιτυχημένη πρόταση στα compact SUV, με τη νέα γενιά του μοντέλου να βρίσκεται προ των πυλών καθώς αποκαλύφθηκε πριν από τέσσερις ημέρες για να βρεθεί στις κατά τόπους αντιπροσωπείες της Mercedes ανά την Ευρώπη, τον Μάιο του 2020.

Το αμάξωμα παραμένει αεροδυναμικό με το συντελεστή οπισθέλκουσας να προσδιορίζεται στα 0.28 Cd

Η νέα σειρά διαθέτει πιο ευδιάκριτη σιλουέτα μοντέλου SUV – το υφιστάμενο μοντέλο δείχνει σαν μια υπερυψωμένη εκδοχή της A-Class – με μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις (πλην του ύψους) αλλά διαθέτοντας πιο ευρύχωρο και λειτουργικό εσωτερικό. Ειδικότερα στην καμπίνα τα μπροστινά καθίσματα είναι τοποθετημένα υψηλότερα βελτιώνοντας την περιφερειακή ορατότητα ενώ έχει αυξηθεί και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ηλεκτρονικός υποστηρίζοντας το γνώριμο, από τις σειρές A και B, σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στις βασικές εκδόσεις οι οθόνες είναι 7 ιντσών ενώ στις πιο πλούσιες, 10,25 ιντσών. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο προσφερόμενος εξοπλισμός (βασικός ή έξτρα) περιλαμβάνει ότι πιο σύγχρονο διαθέτουν οι προθήκες της Mercedes αυτή την περίοδο.

Η διεύρυνση των μετατροχίων έχει μεγαλώσει το συνολικό ίχνος του αυτοκινήτου με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να έχει αυξηθεί για απρόσκοπτη κίνηση σε τερέν με ανωμαλίες.

Παρεμβάσεις έχουν γίνει και στις αναρτήσεις με την διάταξη να παραμένει ΜακΦέρσον μπροστά και τεσσάρων συνδέσμων πίσω αλλά με χρήση περισσότερου αλουμινίου και παρεμβυσμάτων από καουτσούκ που μειώνει το αναρτώμενο βάρος που βελτιώνει την συμπεριφορά και την ποιότητα κύλιση.

Ενισχυμένο εμφανίζεται και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μπορεί να αντέξει έως και 1000 Nm ροπής.

Στον τομέα των κινητήρων θα υπάρχουν οι ανανεωμένοι 4κύλινδροι κινητήρες της Mercedes σε βενζίνη και diesel. Βασική έκδοση βενζίνης θα είναι η GLA 200 (δεν θα υπάρχει GLA 180) με ισχύ 163 ίππων και ροπή 250 Nm. Ακολουθούν οι  βενζινοκίνητες εκδόσεις GLA 220 (190 ίππων/234 Nm) και η GLA 250 (224 ίππων/350 Nm). Κορυφαίο μοντέλο είναι η AMG GLA 35 με ισχύ 306 ίππων. Στις diesel εκδόσεις θα υπάρχουν η GLA 200 d (150 ίππων/320 Nm) και η GLA 220 d (190 ίππων/400 Nm). Αργότερα, η σειρά θα ενισχυθεί και από μία plug-in-υβριδική έκδοση που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εξέλιξης.

Aξίζει να σημειωθεί πως η νέα GLA θα παράγεται στη μονάδα του Rastatt της Γερμανίας, στο Hambach της Γαλλίας και, για την κινεζική αγορά, στο Πεκίνο.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο