Όλα όσα δεν είδαμε στην έκθεση της Γενεύης αλλά θα τα δούμε σύντομα στους δρόμους

Υπό την απειλή της πανδημίας του Covid-19, η 90η διεθνή έκθεση της Γενεύης δεν πραγματοποιήθηκε. Ποιά όμως θα ήταν εκείνα τα μοντέλα που θα βρίσκονταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για την τρέχουσα χρονιά; Παρακάτω περιγράφουμε περιληπτικά κάποια από αυτά.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και η Audi φροντίζει να μας το υπενθυμίζει συχνά. Το τελευταίο δείγμα γραφής αφορά την παρουσίαση της έκδοσης Sportback στο ηλεκτρικό πολυτελές SUV της, το e-tron. Στην σχεδιαστική γλώσσα της Audi, o όρος Sportback σημαίνει αμάξωμα με πιο σπορ χαρακτηριστικά σχεδίασης. Στην περίπτωση του νέου e-tron Sportback η ουρά είναι διαφορετική, παραπέμποντας περισσότερο σε υπερυψωμένο μοντέλο κουπέ παρά σε SUV. Κατά τα άλλα, το τεχνολογικό υπόβαθρο δεν διαφέρει από εκείνο της απλής έκδοσης e-tron.

BMW 2 Gran Coupe

BMW 2 Gran Coupe: Η νέα σειρά 2 Gran Coupe βασίζεται στην αρχιτεκτονική της επίσης νέας σειράς 1, αλλά με την προσθήκη στο αμάξωμα μίας κλασικής ουράς από μοντέλο sedan. Παρά την σπορ και πιο χαμηλωμένη σιλουέτα, οι επιβάτες θα έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο, χάρη στο διευρυμένο μεταξόνιο (2.670 χιλιοστά), αλλά και τη νέα διάταξη του κινητήρα και της μετάδοσης. Επιπλέον, το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων φαντάζει παραπάνω από ικανοποιητικό για την κατηγορία.

Ferrari Roma

Ferrari Roma: Η νέα Ferrari Roma έρχεται να προστεθεί στο club των μοντέλων GT της εταιρείας που περιλαμβάνει την DINO 308 GT4 (1973), την Mondial (1980), την California (2008) και την Portofino (2017). Πρόκειται για ένα γνήσιο μοντέλο υψηλού τουρισμού με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και καμπίνα 2+2 θέσεων που εφοδιάζεται με έναν V8 κινητήρα 3,9 λίτρων με απόδοση 620 ίππους, τοποθετημένο μπροστά. Σίγουρα θα αποτελούσε μία από τις πιο λαμπρές πρεμιέρες της φετινής έκθεσης.

Honda Jazz

Honda Jazz: Η 4η γενιά του το Jazz διατηρεί τα παραδοσιακά του πλεονεκτήματα, δηλαδή την πρακτικότητα και τη εκλογικευμένη σχεδίαση όμως πλέον θα κυκλοφορήσει μόνο με υβριδική τεχνολογία ένεκα της τάσης των καιρών. Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεγαλώσει με τους χώρους στην καμπίνα να παραμένουν κορυφαίοι για την κατηγορία. Το υβριδικό σύστημα φέρει την ονομασία e:HEV και είναι κατά βάση το ίδιο με του CR-V με τη διαφορά ότι εδώ ο θερμικός κινητήρας είναι 1.5 λίτρων και όχι δίλιτρος. Το νέο Jazz αναμένεται να βγει στην αγορά τον επόμενο Ιούνιο με τιμή που θα προσεγγίζει το επίπεδο των 20.000 ευρώ.

Hyundai i20

Hyundai i20: Ιδιαίτερα δραστήρια προκύπτει η Hyundai το τελευταίο διάστημα. Μετά την κυκλοφορία του υβριδικού Kona και εν αναμονή της διάθεσης του νέου μικρού μοντέλου i10, οι Κορεάτες προετοιμάζονται για την πρεμιέρα της 3ης γενιάς i20 που θα κυκλοφορήσει στις αγορές εντός του καλοκαιριού. Πέραν της νέας σχεδίασης, το καινούργιο supemini θα ενσωματώνει ότι πιο τελευταίο υπάρχει στις προθήκες της Hyundai από πλευράς τεχνολογίας και συστημάτων ADAS ενώ σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες, η διάθεση του θα συνοδευθεί από μία έκδοση mild hybrid 48V αλλά και από μία κορυφαία έκδοση επιδόσεων «N».

KIA Sorento

Kia Sorento: Νέα γενιά, μεγάλες προσδοκίες. Το νέο Sorento βασίζεται σε καινούργιο πάτωμα και αποτελεί την σχεδιαστική δημιουργία τριών εμπλεκομένων στούντιο της εταιρείας στην Κορέα, την Ευρώπη και την Β. Αμερική. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί περαιτέρω τεχνικά στοιχεία όμως θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρξει και μία έκδοση mild hybrid κατά τα πρότυπα του μικρότερου Sportage.

Mazda MX-30

Mazda MX-30: Η εταιρεία από τη Χιροσίμα παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της πάνω στη φόρμα SUV και με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (όπως το RX-8). Το MX-30 που θα εμφανιστεί στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 35.000 ευρώ θα φορά τον ηλεκτροκινητήρα των 143 PS του πρωτότυπου e-TPV, στο οποίο άλλωστε βασίζεται. Για την ώρα η Mazda δεν αποκαλύπτει τα επόμενα βήματά της στον τομέα των ηλεκτρικών. Ωστόσο, θεωρείται σίγουρο πως μέχρι το 2030 όλα τα μοντέλα της θα είναι υβριδικά.

McLaren Elva

McLaren Elva: Για πρώτη φορά στην ιστορία της η βρετανική φίρμα λανσάρει ένα μοντέλο χωρίς σκεπή, με εξωπραγματικές δυνατότητες και επιδόσεις, που συνοδεύεται από μία εξωπραγματική τιμή (περί τα 1,7 εκατ. ευρώ). Η Elva δεν έχει πόρτες, παράθυρα ή οροφή. Έχει όμως έναν V8 κινητήρα 815 ίππων που ωθεί την Elva στα 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3’’. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως θα κατασκευάσει συνολικά 399 αντίτυπα.

Renault Twingo Z.E.

Renault Twingo Z.E.: Η Renault διευρύνει τον στόλο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της παρουσιάζοντας την ηλεκτρική έκδοση του Twingo. Ο ηλεκτροκινητήρας προέρχεται από το Zoe, το άλλο μοντέλο μηδενικών ρύπων της Renault, όμως η μπαταρία είναι καινούργια με τεχνολογία ιόντων λιθίου και δυναμικότητα 22 kWh. Η συνολική απόδοση βρίσκεται στα 60 kW (περίπου 82 ίππους) ενώ η αυτονομία προσεγγίζει τα 250 χλμ. με μία φόρτιση σύμφωνα με τη νέα μέτρηση κατά WLTP.

SEAT Leon

SEAT Leon: Η συνδεσιμότητα, το υβριδικό σύνολο και οι διευρυμένες διαστάσεις καθιστούν την 4η γενιά του Leon ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο συγκριτικά με αυτό που συνταξιοδοτείται. Με μήκος 4,37 μ, δεν είναι απλά μεγαλύτερο από το προηγούνο Leon αλλά και σε σχέση με το Golf 8η γενιάς που βασίζεται στο ίδιο πάτωμα. Για πρώτη φορά, η γκάμα του νέου μοντέλου θα περιλαμβάνει υβριδική έκδοση plug-in. Ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Συνολική απόδοση: 204 ίπποι.

Toyota Yaris

Toyota Yaris: H 4η γενιά του Yaris, επικεντρώνεται στην ασφάλεια, στην άνεση και στην περιβαλλοντική ευαισθησία, έχοντας ένα σαφώς πιο δυναμικό αμάξωμα. Κάτω από το αρκετά στιλάτο αμάξωμα βρίσκεται μία εντελώς νέα πλατφόρμα. Χάρη σε αυτή, το νέο Yaris παρουσιάζει διευρυμένο μεταξόνιο, σε ένα αμάξωμα με συνολικό μήκος που δεν ξεπερνά τα 4 μ. Εκτός από τους κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρων θα υπάρχει και έκδοση «1.5 Hybrid Dynamic Force». Πρόκειται για έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με την 4ης γενιάς υβριδική τεχνολογία της Toyota, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και θα συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο e-CVT.

VW ID.3

VW ID.3: Το ID.3 εγκαινιάζει μία νέα εποχή, αυτή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων «για το λαό», χάρη στην τιμή του που θα ξεκινά κάτω από τις 30.000 ευρώ. Είναι το πρώτο μίας γενιάς μοντέλων που θα ακολουθήσουν, βασισμένων στην περίφημη πλατφόρμα MEB του ομίλου VW. Με διαστάσεις που το εντάσσουν στην μικρομεσαία κατηγορία hatcback, το ID.3 θα αποτελέσει την «πράσινη» εναλλακτική πρόταση στο Golf. Στις αντιπροσωπείες της VW θα το δούμε το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, Θεού θέλοντος και κοροναϊού επιτρέποντος.

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο