Εντός του καλοκαιριού η κυκλοφορία του νέου Ford Focus

Πριν από 20 χρόνια, η Ford δημιούργησε την διάδοχη κατάσταση για την δημοφιλή οικογένεια μοντέλων Escort, παρουσιάζοντας τη σειρά Focus στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchaback. Αμφότερες και οι δύο οικογένειες μοντέλων της Ford χαρακτηρίστηκαν από τις σχεδιαστικές τους υπερβάσεις, κρινόμενες στην εποχή που παρουσιάστηκαν.

Διαμέσου μίας 20ετίας, η σειρά Focus άλλαξε τέσσερις φορές ρούχα, με την πιο πρόσφατη να είναι το 2011. Σήμερα, η Ford παρουσίασε την 5η γενιά του Focus χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με μπόλικη δουλειά στο ίδιο το όχημα που θωρακίστηκε με νέες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, μεγάλωσε ελάχιστα σε χώρους και ανασχεδιάστηκε στα σημεία χωρίς να χάσει τον χαρακτήρα του.

Αυτό που σίγουρα σχεδιάστηκε εξ’ αρχής είναι το κόκπιτ – απώλεσε τα πολλά κομβία, απέκτησε μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και γενικώς εναρμονίστηκε με το περιβάλλον του Fiesta που προηγήθηκε στην αγορά. Παραλλήλως, ενσωματώθηκε και το τελευταίας γενιάς infotainment σύστημα SYNC3 που πρωτογνωρίσαμε πριν από περίπου ένα χρόνο στο Ford Kuga και διακρίνεται για την φιλικότητα στην χρήση που προσφέρει. Το συγκεκριμένο σύστημα υποστηρίζει λειτουργίες διασύνδεσης Android Auto και Apple Car Play, όπου το περιβάλλον από smartphones και tablets, μαζί με συγκεκριμένες εφαρμογές, απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου (Screen Mirroring).

Δομικά το νέο Focus βασίζεται πάνω σε ένα καινούργιο πάτωμα με μεταξόνιο 2,7 μέτρων που είναι ιδιαίτερα στιβαρό και προσδίδει στην καμπίνα, περαιτέρω έκταση σε χώρους. Επίσης, διαθέτει 23 τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και 10 συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας καθιστώντας την επιλογή του, ιδιαίτερα δελεαστική.

Το αμάξωμα έχει πιο χαμηλή σιλουέτα, με την πρόσοψη να είναι κομψή και την ουρά να είναι εντελώς διαφορετική από την σειρά που κυκλοφορεί σήμερα. Επιπροσθέτως, έχουν ανασχεδιαστεί οι προβολείς τεχνολογίας LED, η μάσκα, οι ζάντες και οι προφυλακτήρες. Η Ford έχει βελτιώσει και την αεροδυναμική του μοντέλου. Το νέο Focus θα προσφέρεται σε συνολικά 13 χρωματικές αποχρώσεις αμαξώματος και θα συνοδεύεται από τέσσερις τύπους τροχών – από 16 έως 18 ίντσες.

Στην αγορά θα κυκλοφορήσουν οι εξής εκδόσεις: Active, Ambiente, Titanium, Trend, Vignale και ST-Line, με διαφορετικά χαρακτηριστικά η κάθε μία. Από την άλλη, οι βασικοί τύποι αμαξωμάτων θα είναι δύο (5θυρο Hatchback – 5θυρο Wagon) ενώ σε επιλεκτικές αγορές θα κυκλοφορήσει και μία 4θυρη έκδοση sedan.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι downsized βενζινοκινητήρες τεχνολογίας EcoBoost στα 1,0 και 1,5 λίτρα θα βρίσκονται και κάτω από το καπό του νέου Focus, με τρεις τύπους απόδοσης (85-100-125 ίππων) για τον 3κύλινδρο 1000άρη και δύο τύπους απόδοσης (150-182 ίππων) για τον 1500άρη, παρέα με κιβώτια χειροκίνητα 6 σχέσεων ή αυτόματα 8 σχέσεων.

Σε diesel υπάρχει ο 1500άρης με 95 ή 120 ίππους και ο δίλιτρος με τους 150 ίππους. Αμφότεροι, τεχνολογίας EcoBlue με χαμηλές εκπομπές ρύπων (ο 1500άρης κάτω από τα 100 γρ./χλμ.) και εξαιρετικές επιδόσεις κατανάλωσης.

Το νέο Ford Focus αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά εντός του καλοκαιριού. Για την επόμενη χρονιά αναμένεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης ST αλλά και μίας υβριδικής.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο