Νέο Mitsubishi L200

Για τους περισσότερους από εμάς, τo νέο Mitsubishi L200 είναι ένας απαγορευμένος, πεντανόστιμος καρπός. Θα ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο απόδρασης, με εκπληκτικές δυνατότητες εκτός δρόμου και, φυσικά, φόρτωσης, αν δεν απευθύνονταν αποκλειστικά σε –τυχερούς- επαγγελματίες.   

«Beyond tough»: Αυτό λέει η Mitsubishi για το L200, που αισίως έφτασε στην 6η γενιά του. Και αποδεικνύεται ότι δεν είναι ένας όρος κενός νοήματος. Το νέο επαγγελματικό φορτηγό της εταιρίας, είναι σχεδιασμένο (αλλά και εξοπλισμένο και κατασκευασμένο), με το βλέμμα στο χώμα και ταγμένο στη σκληρή δουλειά. Χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει: Άμα τη εμφανίσει του, οι διαστάσεις και η απόσταση από το έδαφος καθιστούν σαφές το ποιόν του. Ωστόσο, μεταξύ αυτών και των καθηκόντων που θα κληθεί να επιτελέσει, «μεσολαβεί» ένα καλοδουλεμένο, εντυπωσιακό σχήμα, που κάνει αισθητή την παρουσία του όχι μόνο λόγω μεγέθους.

Η μάσκα με τις χρωμιωμένες επιφάνειες και τα διπλά φωτιστικά σώματα είναι το κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο του αυτοκινήτου και αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες έχουν βελτιώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζουν μεγάλη γωνία προσέγγισης και φυγής.

Το αμάξωμα του νέου L200, είναι σύντονο με την τάση που θέλει τα σύγχρονα ελαφρά φορτηγά να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αισθητική, τόσο εξωτερικά, όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Η τελευταία, στην περίπτωση του L200, είναι ένας ευχάριστος χώρος «διαβίωσης» που δικαιολογεί απόλυτα το κλισέ «θυμίζει ένα πολυτελές SUV». Κυρίως δε αν ανατρέξουμε στη λίστα των παροχών εξοπλισμού, που ειδικά στις κορυφαίες εκδόσεις είναι ιδιαίτερα μακροσκελής, με μέτρο σύγκρισης τα επιβατικά οχήματα και όχι τα επαγγελματικά.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.268 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή (νέο) αυτόματο κιβώτιο, αμφότερα έξι σχέσεων. Όπως και σε κάθε «πραγματικό» τετρακίνητο εκτός δρόμου μοντέλο, έτσι και στην περίπτωση του L200, η ιδανική επιλογή είναι αυτή του αυτόματου. Παρά το γεγονός ότι η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου είναι πολύ καλή (με τις μεγαλύτερες σχέσεις να συμβάλλουν στη λογική κατανάλωση) και ο επιλογέας καλός σε αίσθηση, οι εκτός δρόμου αρετές του μοντέλου αναδεικνύονται σε όλο τους το μεγαλείο με το αυτόματο.

Το L200 διατίθεται σε τετρακίνητες εκδόσεις είτε ως Club Cub («μιάμιση» καμπίνα), είτε ως Double Cub (διπλοκάμπινο). Το συγκριτικό πλεονέκτημά του έναντι του συνόλου του ανταγωνισμού, είναι το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης «Super Select 4WD II», το οποίο διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού «Intense Plus» και «Instyle».

Το σύστημα περιλαμβάνει κεντρικό διαφορικό Torsen, το οποίο εξασφαλίζει την απρόσκοπτη χρήση της τετρακίνησης στην άσφαλτο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ευελιξία στο χώμα και αποκλείει φαινόμενα «κουρδίσματος» του διαφορικού. Επιπρόσθετα, το L200 διαθέτει δυνατότητα μπλοκαρίσματος του πίσω διαφορικού και οδηγικά modes που επιλέγονται ανάλογα με το τερέν (χώμα, λάσπη, χιόνι, άμμος και βραχώδες έδαφος). Οι άλλες εκδόσεις διατίθενται με σύστημα τετρακίνησης «Easy Select 4WD» που, όπως φυσικά και το «Super Select 4WD II», περιλαμβάνει «κοντές» σχέσεις.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το ακλόνητο πλαίσιο τύπου «σκάλας» και την ανάρτηση φύλλων σούστας (που επιλέχθηκε με δεδομένο τον επαγγελματικό χαρακτήρα του μοντέλου για την απροβλημάτιστη μεταφορά, αλλά αποδίδει πολύ καλά ακόμη και όταν το L200 είναι κενό φορτίου) καθιστούν το νέο φορτηγό της Mitsubishi ασυναγώνιστο εκτός δρόμου, εξ ου και οι επιδόσεις του στην εξαιρετικά απαιτητική πίστα που σχεδιάστηκε για την πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου.

Οι τιμές, ξεκινούν από 26.500 ευρώ για την έκδοση Club Cub και το επίπεδο εξοπλισμού «Invite» και κορυφώνονται στην διπλοκάμπινη υπερεξοπλισμένη έκδοση «Instyle» που κοστίζει 39.300 ευρώ (η τιμή της κορυφαίας έκδοσης αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 37.100 ευρώ) και περιλαμβάνει έως και συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, αποφυγής ακούσιας επιτάχυνσης και ελέγχου τυφλού σημείου.

Πάνος Ντάνος

Πάνος Ντάνος

Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. Ξεκίνησε το 1994 και έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Auto Τρίτη, Car & Driver, Auto Motor und Sport, Downtown και Nitro. Υπήρξε αρχισυντάκτης του περιοδικού Active και διευθυντής σύνταξης στο No Limits. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο