Έρχεται το 2ης γενιάς Nissan Juke

Το έχουμε δει αρκετές φορές στο παρελθόν: Σχεδιαστικά καινοτόμα μοντέλα να βαίνουν συντηρητικότερα στην επόμενη γενιά τους, για να μην καταλήξουν στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως «discontinued». Οι επιταγές του κοινού είναι αμείλικτες και ομάδα που δεν κερδίζει, προφανώς την αλλάζεις.

Σε ευθεία αντίθεση με τα παραπάνω, το Nissan Juke υπήρξε μια έκπληξη. Η νεωτεριστική σχεδίασή του, όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκε ως αμφιλεγόμενη από την αγορά (αν και εύκολα θα μπορούσε), αλλά αντίθετα εκτιμήθηκε και οι πωλήσεις του προσέγγισαν το ένα εκατομμύριο.

Η δεύτερη γενιά που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, συνεχίζει την παράδοση που το ίδιο το μοντέλο δημιούργησε. Το νέο Juke είναι εξίσου πρωτότυπο, το ιδιότυπο εμπρός μέρος με τους μεγάλους προβολείς παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο σημείο του και ακολουθούν τα φτερά στο πίσω μέρος. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η συνολική οπτική αίσθηση είναι ίδια και θυμίζει κουπέ όπως το μοντέλο της πρώτης γενιάς (λόγω και της απουσίας εμφανών χειρολαβών στις πίσω πόρτες).

Οι διαστάσεις είναι αυξημένες και πλέον το μήκος φτάνει τα 4.210 χιλιοστά, ενώ το πλάτος και ύψος τα 1.800 και 1.595 χιλιοστά, αντίστοιχα. Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι –σύμφωνα με τη Nissan- το αμάξωμα είναι πιο άκαμπτο, το βάρος έχει μειωθεί κατά 23 κιλά. 

Ευεργετημένοι από τις μεγαλύτερες διαστάσεις, οι χώροι για τους επιβάτες είναι σημαντικά βελτιωμένοι, με αυτόν για τα γόνατα των πίσω επιβατών αυξημένο κατά 5.8 εκατοστά, ενώ το πορτ μπαγκαζ έχει χωρητικότητα 422 λίτρα (20% μεγαλύτερο σε σχέση με την πρώτη γενιά).

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο, εξίσου ιδιαίτερο με το αμάξωμα, του οποίου και αποτελεί σχεδιαστική «συνέχεια». Η οθόνη των οχτώ ιντσών βρίσκεται βεβαίως σε περίοπτη θέση στο κέντρο του ταμπλό και κάτω από αυτή υπάρχουν τρεις χαρακτηριστικοί και (ηθελημένα) κάθε άλλο παρά διακριτικοί αεραγωγοί, που αποτελούν τη «βάση» της. Ο εξοπλισμός, πέραν των παροχών που αφορούν στην άνεση, περιλαμβάνει πολλά συστήματα ασφαλείας και το Juke είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο με την τεχνολογία «ProPilot».

Στο λανσάρισμά του (στα τέλη του Νοεμβρίου), το Juke θα εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου που αποδίδει 117 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη, έξι και εφτά σχέσεων, αντίστοιχα. 

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές για την ελληνική αγορά ωστόσο στην Ισπανία, η βασική έκδοση του νέου Juke φλερτάρει τα 20.000 ευρώ

Nissan Juke 1.0

Κινητήρας

• 3κύλινδρος Turbo βενζίνης

• Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

• Μέγιστη ισχύς 117 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ.

• Μέγιστη ροπή 200 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

• Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

• Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

• Μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα

• 0-100 χλμ./ώρα 10,4 δλ.

• Μέση κατανάλωση 5,9 λ/100 χλμ.

• Εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ.

Διαστάσεις και Βάρος

• Μεταξόνιο 2,636 μ.

• Μήκος 4,210 μ.

• Πλάτος 1,800 μ.

• Ύψος 1,595 μ.

• Πορτμπαγκάζ 422 λ.

Tags
Πάνος Ντάνος

Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. Ξεκίνησε το 1994 και έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Auto Τρίτη, Car & Driver, Auto Motor und Sport, Downtown και Nitro. Υπήρξε αρχισυντάκτης του περιοδικού Active και διευθυντής σύνταξης στο No Limits. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο