ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TURBO ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΔΑΦΟΣ ΣΕ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ

Πριν από 25 χρόνια οι κινητήρες Turbo είχαν βρει πρόσφορο έδαφος σε πολλά μοντέλα της αγοράς που κατασκευάζονταν στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία. Μετά ο όμιλος VW το έριξε στους 16βάλβιδους βενζινοκινητήρες όπου μέχρι τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας κυριάρχησαν σε Ευρώπη και Ασία. Εσχάτως, οι Turbo κινητήρες βενζίνης επανήλθαν στο προσκήνιο και βρίσκονται κάτω από τα καπό σχεδόν οποιουδήποτε μοντέλου κατασκευάζεται και κυκλοφορεί στην Ευρώπη.

Η αγορά της Β. Αμερικής είναι μια άλλη περίπτωση. Εκεί ο V8 κινητήρας έχει κυριαρχήσει δεκαετίες τώρα με ατμοσφαιρική πλήρωση. Όμως αυτή η συνθήκη τείνει να αλλάξει τα τελευταία δυο χρόνια με τις ΗΠΑ και τον Καναδά να βρίσκονται στην 2η θέση – μετά την Κίνα – σε ότι αφορά στην διεύρυνση αγοράς σε οχήματα με Turbo κινητήρες.

Αυτό προέκυψε από πρόσφατη πρόβλεψη που δημοσιοποίησε ο μεγάλος προμηθευτής ανταλλακτικών και συστημάτων Turbo, Honeywell.  Σύμφωνα με αυτή την πρόβλεψη, τα επόμενα 5 χρόνια θα πουληθούν στην Β. Αμερική διπλάσια αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες Turbo. Αυτό μεταφράζεται σε ποσοστό 38% της συνολικής αγοράς.

Η πρώτη σε ανάπτυξη αγορά παραμένει η κινέζικη όπου μέχρι το 2019 ποσοστό περίπου 40% των συνολικών οχημάτων που θα πωλούνται θα φέρουν βενζινοκινητήρα με υπερσυμπιεστή. Αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 13 εκατ. οχήματα κάθε χρόνο.

Σε ότι αφορά στην Ευρώπη, όπου παραμένει κυρίαρχη αγορά σε Turbo κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου, η πρόβλεψη αναφέρει ότι μέχρι το 2019, το 69% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται ετησίως θα έχουν υπερσυμπιεστές. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 16 εκατ. οχήματα ετησίως θα έχουν κινητήρες με την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο