ΠΡΩΤΗ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ OPEL ASTRA

Πρεμιέρα στην ελληνική αγορά για το νέο Opel Astra και μια πρώτη γεύση την αποκομίσαμε από την κορυφαία diesel έκδοση με το νέο μοτέρ 1,6 λίτρων. Θυμάμαι πως πάντα υπήρχε μια θετική προσμονή για κάθε νέα γενιά Astra. Παλαιότερα η Opel μας είχε συνηθίσει σε ριζοσπαστικές αλλαγές στην εικόνα του από γενιά σε γενιά, συνθήκη που άλλαξε στα δυο τελευταία μοντέλα. Το νέο Astra μοιάζει αρκετά με το απερχόμενο μοντέλο όμως με το σχεδιαστικό team να έχει πιο… αφαιρετική διάθεση.

Έτσι λοιπόν, τα φωτιστικά στοιχεία έχουν πιο slim φόρμα ενώ το αμάξωμα χαμήλωσε ολίγον. Πλήρως διαφορετική είναι η σχεδίαση των πίσω κολόνων διευρύνοντας την ορατότητα στα μετόπισθεν. Επίσης το άνοιγμα των πίσω θυρών μεγάλωσε διευκολύνοντας περαιτέρω την πρόσβαση των επιβατών στο πίσω κάθισμα.

Η πρώτη αίσθηση είναι πως οι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί. Την ίδια άποψη δεν συμμερίζομαι και για το πορτμπαγκάζ που έχει έκταση όμως είναι ρηχό και δεν χωρά πράγματα με όγκο.

Opel-Astra-diesel-2016-07

Αυτή η παραδοχή ίσως οφείλεται στην σχεδίαση της νέας ανάρτησης πίσω (ανεξάρτητη για κάθε τροχό), με τα αμορτισέρ να έχουν διαφορετική έδραση από τα ελατήρια και την προσθήκη δυο εγκάρσιων ράβδων στο σασί με αντίστοιχη λειτουργία αυτής της ράβδου Πανάρ. Παράλληλα και η τοποθέτηση εφεδρικού τροχού – ρεζέρβα ανάγκης – τρώει χώρο από το πορτμπαγκάζ των συνολικά προσφερόμενων 370 λίτρων. Αξίζει να σημειωθεί πως η κατηγορία έχει ανέβει στα 380 λίτρα σε ότι αφορά στον χώρο αποσκευών.

Στην καμπίνα έχουν αλλάξει πολλά με πρώτο και καλύτερο, τα καθίσματα. Η νέα τεχνολογία AGR στα μπροστινά καθίσματα του Astra προσφέρει καλύτερη στήριξη του σώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και πολύ καλή υποστήριξη της μέσης. Μια αναβάθμιση που δίνει πόντους στο νέο Opel.

Πλέον, η σχεδίαση του ταμπλό είναι πιο… σπαρτιάτικη, με λιγότερα κομβία και διακόπτες ακολουθώντας τις τάσεις των καιρών και μας αρέσει, πολύ περισσότερο έτσι. Παράλληλα, η Opel απέφυγε τις piano black γυαλιστερές επιφάνειες στην κεντρική κονσόλα που κατά κόρον χρησιμοποιούνται στα μοντέλα τελευταίας κοπής, μια επιλογή που επίσης μας αρέσει. Νέος είναι και ο νυχτερινός φωτισμός, οι ψηφιακές ενδείξεις για κατανάλωση – αυτονομία αλλά και το multimedia λειτουργικό (νέα γενιά IntelliLink και υπηρεσία OnStar, που θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο του 2016), όλα απεικονιζόμενα σε μια  έγχρωμη οθόνη αφής.

Opel-Astra-diesel-2016-06

Για τους παλαιότερους κατόχους Opel η εμπειρία χειρισμού των λειτουργιών του νέου Astra προκύπτει, οικεία καθώς δεν έχει αλλάξει ο τρόπος για να μπαίνουν στα μενού και να ρυθμίζουν ενδείξεις. Για τους… νεοεισερχόμενους στην οικογένεια Opel, ο χειρισμός του Astra θα αποδειχθεί μια εύκολη διαδικασία.

Είναι γεγονός πως το νέο Astra έχει απολέσει πάνω από 120 κιλά (έως 200 για κάποιες εκδόσεις) και αυτό γίνεται παραπάνω από εμφανές στην συμπεριφορά του. Σίγουρα δεν έγινε το πιο ελαφρύ hatchback στην κατηγορία του όμως δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του σε αυτό τον τομέα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε στο οδόμετρο μόλις 25 χλμ! Ένα Opel Astra του κουτιού έτσι όπως βγήκε από το εργοστάσιο δίνει και μια πρώτη εικόνα για τις προδιαγραφές στην ποιότητα κατασκευής. Η συναρμογή και τα υλικά της καμπίνας επιβεβαιώνουν αυτό που κανείς περιμένει από ένα γερμανικό μοντέλο.

Στο δρόμο το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και «βαρύτητα» όμως μας ταλαιπώρησε η κύλιση στις ταχύτητες από 120-150 χλμ./ώρα καθώς οι μπροστινοί τροχοί (225 R17) ήθελαν ζυγοστάθμιση.  Σε άλλο μοντέλο που δοκιμάσαμε, το πρόβλημα δεν υπήρχε. Κατά τα λοιπά, οι αναρτήσεις δεν είναι τόσο σφικτές όσο σε ένα Golf ούτε όμως και χαλαρές (μαλακές με μεγάλες διαδρομές). Υπάρχει μια ραφιναρισμένη ισορροπία μεταξύ δυναμικών στοιχείων συμπεριφοράς και άνεσης που πολύ μας άρεσε στο νέο Astra. Τέλος, η ηχομόνωση φαίνεται βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Astra.

Opel-Astra-diesel-2016-09

Ο νέος κινητήρας diesel στα 1,6 λίτρα με τους 136 ίππους είναι πολύ καλός. Με μέγιστη ροπή 320 Nm μεταξύ 2.000 και 2.250 σ.α.λ. επιδεικνύει τράβηγμα από χαμηλά. Δεδομένου ότι το έργο του κινητήρα είναι πιο εύκολο τώρα που το Astra έχει χάσει κιλά και με την βοήθεια του 6τάχυτου κιβωτίου με καλή κλιμάκωση, οι επιδόσεις έχουν πολλά θετικά να επιδείξουν.

Με χρήση καθόλου συντηρητική από την μεριά του οδηγού, η πραγματική μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει αρκετές φορές κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. με το σύνηθες να βρίσκεται σε μια τιμή μεταξύ 5,7 και 6 λίτρων που θεωρείται λελογισμένη γι’ αυτόν τον κινητήρα. Με φουλ το ρεζερβουάρ η αυτονομία του κορυφαίου Astra diesel βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 620 και 650 χλμ.

Άλλη επιλογή σε diesel θα βρείτε επίσης στα 1,6 λίτρα με 110 ίππους ενώ σε βενζίνη πολύ θα θέλαμε να δούμε πως ανταποκρίνεται το νέο Astra με τον 1000άρη Turbo EcoFLEX των 105 ίππων.

Οι προσφερόμενες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις (Business-Excellence-Dynamic) με μεγάλη λίστα βασικών και προαιρετικών συστημάτων. Μεταξύ αυτών και τα γνώριμα Opel Eye, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας καθώς και το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης. Αναλυτικές τιμές για το νέο Astra μπορείτε να βρείτε εδώ.

Φώτης Ραΐσης

Opel Astra 1.6 CDTi (136 PS) Start & Stop
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.370×1.871×1.485 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.662 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 370 λίτρα
Βάρος: 1.350 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 136 PS/3.500-4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 320 Nm /2.000-2.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,6”, 205 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 103 γρ/χλμ.
Τιμή: Από 22.200 €

images: fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο